Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etiketttävling-utställning-och-evenemang
Läst 7025 ggr
the connemara
0

Riks 2008

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tycker det är dags redan nu att skapa en Rikstråd Skrattande Måste ha något o se framemot i mörkret.

Hittills är det väl inte bestämt datum o plats men det skulle bli uppåt mellansverige väl? Första helgen i augusti som vanligt kanske?

Ser framemot en weekend uppåt men fina ponnyer Glad 

Vilka här inne tänkte deltaga? I vilka klasser (på ett ungefär nu alltså)?

Funderar på att ta med lillkillen i rida ngn lämplig klass om det finns o ställa ut för sakens skull. Hade varit roligt o nyttigt att vara borta ngn natt o se andra ställen.

Lägg gärna in bild på hästen ni tänker plocka med så kanske vi kan få en fin översikt på vilka man kan tänkas stöta på :)

Covergirl
0

Bilderna får komma senare men lite text kan jag bjuda på Flört

Sålänge som Riks låter bli att krocka med någon viktig tävling kommer vi. (Är väl främst Lag-SM i fälttävlan som är i farozonen, tänkt andra helgen i aug tror jag.)
Isf tar vi med oss Cinna och ev. Peia. Peia får väl vara lite avvaktande då hon förhoppningvis är dräktig. Cinna har ju trots allt en titel att försvara Skrattande

Cinna lär få gå utställningsklass, WHP och hoppmästerskapet, "som vanligt".
Åker Peia med blir det utställningsklass för henne.

Akerberg
0

Jag har ju ingen häst, men att åka och titta är ju alltid skoj =) Fast det beror på vart det blir någonstans, troligen blir det väl för långt bort =(

RC70
0

Ja jag kanske dyker upp. Fast utan häst.

Joleen
0

Jag dyker upp på Riks såklart. Fått blodad tand trots/tack vare vurpan.

Undrar finns det nån ridklass för en 4 åring?

Joleen
0

#4 se Bilden! Kan ni gissa vem den bandagerade personen är som är i bakgrunden?

Akerberg
0

Känner igen personen från olika connemarautställningar, men något namn vet jag inte =P

the connemara
0

#4 Det undrar jag med :) ang fyraåringar alltså.

the connemara
0

#5 är ju Bäsans ägare, men jag är sämst på människors namn :p

the connemara
0

Efter knepigt sökande så kom jag på att söka på diplomsto o Silver på connemaraponny.org. Eva-Lena Sundell Skrattande

RC71
0

#7 Visst kan ni starta era ponnyer på Riks. Finns ridklass för dom Glad

RC70
0

Jag ställer gärna upp o visar häst om det är någon som inte känner sig manad. Jag menar om jag ändå åker dit !

RC71
0

#11 Men visst ska ägarinnorna rida själva?

Ser redan nu fram emot Joleens uppvisning.Man vet aldrig vad som kan hända..Flört

RC70
0

SJÄLVKLART ska ägarinnorna rida själva Cool

det tycker jag aappssoolluut ;) ;)

Joleen
0

RC 71 Får väl lägga mig i hårdträning så Joleen i skäms och måste bära solglasögon.

RC71
0

#14 Skrattande Kan aldrig tänka mej att Joleen skäms. Hon har inbyggd katastrofberedskap som du vet så ta det lugnt du och lita på henne!Flört

the connemara
0

Äsch, danskar kan trilla dom oxå, o vinna ändå :D

the connemara
0

Jo, bara man inte måste rida 10 varv på volten i galopp ställer jag gärna upp. Kan man ta det lite efter vad ponnyn orkar? Eller är det bättre att vara med i WHP, mindre ridning på plana marken då? Förutsatt att hoppnignen känns ok då såklart.

Jag är ju bara ut för att ge honom en lugn, trevlig upplevelse och vill helst inte behöva rida runt mer än han orkar kliva på o bära sig :)

AKWIK
0

Sitter med Pat lynes bok As I see it framför mig och fick just syn på domaren från RIKS-07, Sean Dunne. Han som syns på Joleens foto i #4. I boken står han med sin Abbeyleix Fionn som vann hingstklassen i Clifden både 1988 och 1989. Cool

RC71
0

#18 Ja, jag är väl lite släkt med honom också dåSkrattande

Fionn är Pennys morfar…Flört

RC71
0

#17 Det där är lite svårt att förutse då domarna gjort lite olika från år till år. Men jag håller med om att det blivit mkt ridning vissa år framförallt då klasserna varit stora.

Joleen
0

#5 , #8 såklart det är Bäsans matte Eva-lena, det är ju tack vare henne jag är ägare till världen bästa häst

Joleen
0

#15 Nä det är tur att joleen är lugn i alla lägen. Finns nog inte mkt som kan bringa henne ur balans.

MrsM
0

#22 Ähum. Var det inte en viss vattengrav på gräsbanan i Borås??Hemlis

Joleen
0

Vattengrav Jo det fanns det ju men tror inte Joleen var rädd - testade bara matte - smart häst!

freakyH
0

dyker upp med min Kajsa Stina om det inte är för långt bort… Men mest för skojjs skull då hon är 9 år och utställd med 39-40p på varje uts så jag vet vart hon står men det är alltid roligt. Vet ngn om det finns ridklasser för ett 9åring eller är det bara unghäst ? ( har inte varit på rix på några år och då var det inte aktuellt med ridningen så jag kollade aldrig detta då )

the connemara
0

# 25

Ridklasserna är för alla hästar 4 år och äldre. Uppdelade efter ryttarens ålder och ponnyn mankhöjd (övervuxna) oftast. Sedan finns det vanliga klasser i dressyr och hoppning också för ponnyer Glad

[AlphLauren]
0

Riksutställningen blir i Eskilstuna om jag läst rätt på SCS's hemsida? :)

Akerberg
0

25-27 Juli i Eskilstuna japp

RC70
0

Woho nära o bra :)

Sweetheart
0

Nej vad typiskt, varför har man lagt riksen tidigare i år? Brukar den inte vara i augusti? Första helgen i augusti hade varit perfekt.

Att ha två raser är nog bland det mest korkade vi gjort tror jag. Nu krockar Riksen med den Internationella utställningen i Tyskland för oss Gråter och det som var så nära för oss också.

RC71
0

#30 Riksen kräver  i nuvarande form en stor anläggning. Då är vi också tvungna att att anpassa oss lite efter vad som finns ledigt. Tyvärr är det alltid något som krockar ,hur man än bokar.

Clancy
0

Någon som vet mer exakt var i Eskilstuna ?

RC71
0

#32 Vilsta

Clancy
0

Vilsta ridskola ?

RC71
0

Japp!

RC70
0

Ligger det nära Sundbyholms travbana, för dit hittar jag :P

RC71
0

#36 Nej, det tror jag inte.

bull
0

Är det någon som känner till vilka som blir domare på riksutställningen i år?  Synd att det inte blir första helgen i augusti som brukligt, har redan bokat upp mig 25-27 juli får se om det går att ändra men det blir blir nog inte det lättaste. Tror även att det är premieringar  sista helgen i juli.

bull
0

Är det ingen som kan eller vill svara på ovanstående .  Är domare utsedda till riksutställningen ,eller?

RC71
0

#39 Det är två damer. En Svensk och en Irländsk. Sriver inte ut namnen ännu då jag inte vet om allt är  100% klart.

bull
0

#40  Tackar så mycket!

Gesska
0

Jag vill starta min val på riksen, var/hur/när anmäler man sej? Aldrig ställt ut eller varit med på riks förut så alla tips mottages tacksamt!

monsterpony
0

Kul att du har tänkt vara med!

Propositioner och anmälningsblankett kommer att skickas ut till SCS medlemmar under våren och de hamnar också på hemsidan när de är klara.

Gesska
0

#43 Tack!

[AlphLauren]
0

Proppen kommer ut innom två veckor på hemsidan enligt vad som sas på årsmötet. Jag var inte där själv men jag har mina tentakler utspridda ;)

RC71
0

#41 Domare är Heather Wright, Ard stud Irland och Christina Ivarsson Sverige

RC71
0

#45 Ja,det stämmer. Vi "finputsar" propositionen nu.Glad

Murgard
0

Är det Christina Ivarsson som bedriver framgångsrik newforestuppfödning?

Tittut
0

# 48 Sörbys stuteri, new forest och shetlandsponnyer.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

RC70
0

Jag ska till RIKS, även fast jag har en brun ponny ;)

RC71
0

#50 Varför skulle färgen spela roll?Fundersam

RC70
0

#51 naaa va väl lite skämtsamt eftersom connemaran "ska" vara skimmel :)

MadickenII
0

Sparkar liv i tråden igenSkrattande

Läste propparna idag, och ser till min fasa att alla hästar utom ettåriga ston måste ha träns! Är det verkligen så, måste man ha bett på sin tvååring? Jag vill inte sätta in bett före vi varit hos tandläkare och kollat upp bettställningar och vargtänder. Och detta tänkte jag vänta några år med. Tömkör med grimma, och behövs mera så får det bli ridkapson.

Hur är det? Tränskrav, även på ston? Har visat Madicken några gånger, dock ej på riks, men alltid i utställningsgrimma.

RC71
0

#53 Svar Ja. Så har det alltid varit på SCS arrangemang.Jag har aldrig haft några problem att ha täns på mina tvååringar. Vill du ta bort vargtänder så kan du ju göra det innan. Dom kommer vid 6 månaders ålder…Glad

MadickenII
0

Jo,men det är inte bara vargtänderna som jag vill kolla, utan hela bettet och eventuella snedheter och bettfel. Tycker inte det känns bra att sätta bett i munnen på en tvååring. Tanken var att hon inte skulle behöva något bett tills inridningen, om ens då. Kommer med skräck ihåg visningen jag var på med Madicken som tvååring, och hur hon bara fipplade med bettet och var helt okoncentrerad på allting annat omkring, trots att hon var tränad med bett. Bytte efter det till en stadig utställningsgrimma.

Men är det krav så är det, får köpa ett litet smalt gummibett till damen och träna med.

RC71
0

#55 Sällan bettfel på connemaror GladEtt gummibett blir säkert bra. På treårspremieringen måste du ju också ha bett,så det är väl lika bra att börja träna. Jag har förutom ngt enstaka undantag alltid visat mina åringar i träns med bett utan några som helst problem. Man har inte mkt att sätta emot om en åring blir stark på bortaplan…Däremot kollar jag alltid munnarna runt 3,5 års ålder .

[AlphLauren]
0

någon som vill rida min mara i en ridklass?? :)

[baffinbay]
0

Jag siktar på att ta med Delight och rida en klass på om vi ändå ska åka ner och kolla :)
Möjligen både hoppning och dressyr, beror lite på hur det blir med hoppträning nu under våren nere på vår ridskola. '

Bilden föreställer Delight sommaren 2006 :)

ambo
0

Vi satsar på att visa Ambo och ställa upp i hoppning (och kanske dressyr!)

kicki13
0

Jag läste proppen på riks och undrar får man inte visa 3års hingstar där? Hittade ingen klass för dom.

Murgard
0

#60 Nej, som jag uppfattar det hela ska 3-åriga males var snöpta eller avelsvärderade för att få visas. Nytt grepp?

MadickenII
0

Menar du diplomvisningen? För när Madicken visades 2005 så hade hon grimma, inte träns. Där trodde jag inte det var krav. Men du kanske menar treårstestet, då måste man ju ha bett.

kicki13
0

#61 Väldigt trist, man skulle ju vilja ha en lite bedömning, nu när han har blivit 3, om han är fin nog.

Murgard
0

#63  Ja, det vill man ju. Förutom en bedömning  är det ju värdefull social träning för dom att komma ut. Har du visat honom tidigare?  Vad är det för en kille?

kicki13
0

#64 Han heter Dun Lugh (han som jag har som bild, här brevid), e. Öxenholm Bobby ue. Dale Haze. Han är visad som föl (9-8-7--7-7 38p)  och 1åring (8-7-7-7-7 36p).

På bilden är han 2år.

Murgard
0

#65 Snygg och rejäl kille. Hur stor är han? Han ser stor ut, men det finns inget att relatera till intill honom.  Vår Fendi ,som blir 2 i juli, är en väldigt lätt och dessuton liten typ. Men modern var sen , hon också!

kicki13
0

#66  jag har mätt han med tumstock och det är ju ganska osäkert mått, men cirka 147cm. Han har alltid varit rejäl, mamman är cirka 141cm och Bobby var väl 145-146cm.

Murgard
0

#67 Tumstock och vattenpass funkar rätt bra.  Visade en gång ett mountainsto som mättes före visning. 114cm ,sa människan. Nej, 119 cm sa jag. Argumenterade en stund innan hon upptäckte att hon gjort en miss med mätkäppen. 119cm var hon, som mitt tumstocksmått! Glad Diplom fick hon också…

kicki13
0

# 68 Jag är nog inte så duktig med tumstocken att det blir så rätt. Men jag hoppas han håller sig under ponny måttet om han är fin nog som hingst, annars får han gärna växa över om han så vill.

Covergirl
0

#57 Jennifer rider säkert din mara i en ridklass Flört Skämt åsido, vad är det för ponny och varför rider du/ni inte själv/-a?

Efter att ha beskådat proppen, som ser i stort sett likadan ut som tidigare, tycks det bli WHP och hoppmästerskapet för Cinna samt utställningsklass då.
Peia ställs bara ut, om hon öht följer med. Är hon dräktig får hon stanna hemma.

RC71
0

#62 Jag menar båda arrangemangen. Det kanske inte var någon som påpekade det för dej då men det står tydligt i SH storeglemente paragraf 11.1 att alla utom ston ett år skall visas i träns.

MadickenII
0

Ok, det missade både jag och arrangör. Visade både som två- och treåring i grimma. Men jag är inte ensam, har sett ston, både äldre och yngre som visats i grimma. Både under utställnings och premieringtillfällen. Men det kanske är mer bundet till ras- i varje fall på utställning?

RC71
0

#72 Visst är det så.

[AlphLauren]
0

Jag är ingen tävlingsmänniska.. jag rider på klubbaktiviteter… högre än så blir jag för nervös och tror att alla tittar på mig och hur dåligt jag rider och bla bla bla… hehe

men hästen är riktigt trevlig :) coronabäbis, dock för tittig för hoppning..

Covergirl
0

Ah, sicken otur! Jag kan PM:a Jennifers mejl och telefonnummer till dig om du vill?

[AlphLauren]
0

jag vet inte om det blir någon ridklass men om det blir har jag nog hittat en ryttare nu ;) the best of the best :)

Covergirl
0

Okej, så bra att det löste sig :)

[AlphLauren]
0

Men jättetack ändå! Får se om det blir ridklass överhuvudtaget… blir nog inte det då jag inte har sett någon sådan irl och vill gärna veta hur det funkar innan jag anmäler (jag har läst om det men vill se det irl ;) )

Covergirl
0

Det är inte särskilt svårt. Beroende på vilken ni anmäler till kan du/ni ju hinna se någon av de andra först :)

AKWIK
0

Sådärja! Då har jag bokat hotellrum i Eskilstuna 25-27 juli. Glad

MadickenII
0

Ska du visa häst, eller bara dig själv?

AKWIK
0

Det vore kul om jag hade någon att visa, men Dimonas föl är ju bara ca en månad gammal Glad och Windy är förhoppningsvis dräktig då. Och är hon det inte så står hon kvar hos hingsten! Förvånad

Ser Dimona dräktig ut på kortet jag tog idag?

walsan
0

#82 Något dräktig ja…Flört. Rebecca har gått över tiden nu, så hon ser anskrämlig ut eftersom hon var omusklad redan innan dräktigheten.

Vi vet inte om vi visar något på riksen. Det krockar med 5-dagars i orientering och vi vet inte om vi har något att visa. Egentligen hoppas vi att vi inte har det. Några av våra borde vara sålda vid det laget. Lite synd nu när den är närmare mitt i Sverige än den brukar varaFlört. Ja Sverige är långt.

Murgard
0

#82. Ja, både dräktig och vacker ser hon ut. Himla fin häst!!

RC71
0

#82 Instämmer med övriga-vacker och dräktig ser hon ut! Glad

AKWIK
0

Skönt att ni tycker att hon ser dräktig och fin ut! Många undrar varför hon inte är tjockare om magen, och då börjar man ju själv undra om hon är onormalt smal Fundersam. Men hon är ju faktiskt förstföderska och har två månader kvar. Och då kan man väl inte jämföra med uttänjda avelsston tänker jag. Cool

RC71
0

#86 Lugn! Jessie har en likadan söt liten kula Glad

Carduus
0

#81 AKW kanske får dras med mig och min tvåårs hing hmm valack om han ser OK ut. Bestämmer mig avseende häst eller ej senare. Är mkt bäkvämare att åka utan men är han fin så…

#82 Nog ser hon dräktig ut alltid och som hon blänker i vårsolen, man blir ju bländad Cool.

MadickenII
0

Åh, vad fin hon ser ut! Har du redan ryktat bort all vinterpäls, eftersom hon blänker så?

hanna-norrk
0

Hoppas kunna komma dit med min nya stjärna jag har hemma, Avril f.2003 e. Calvin Klein u. Hagens Joy.
Lånar henne från Bjennesby stuteri och hon har bara varit här en månad nu (bara blivit inriden och sedan varit mammaledig i ett år) så vet inte om formen kommer att ha infunnit sig…
Men vore kul att bara komma iväg och kanske rida någon ridklass å så:)

monsterpony
0

Hoppas att ni kommer. Det vore jättekul att se Avril igen. Hon var toppenfin som treåring, så det vore spännande att se hur hon har utvecklats och hur hon ser ut under ryttare. :-)

walsan
0

#90 Hon ser verkligen fin ut!

Denna kommentar har tagits bort.
Carduus
0

#90 Ni ser fantastiska utGlad. Avril härligt på tygeln med framåtanda och du lätt i handen, skolexempel!

Har en valack som ska ridas in nästa år, låter det intressant…?Flört

Phoebe
0

Vill oxå åka till riks med min pålla. Känns som det är alldeles för långt.

någon som vet hur lång tid det tar att köra från göteborg till eskilstuna med hästtransport?

monsterpony
0

Knappa fyra timmar enligt eniro. Det är ju stora vägar större delen av vägen om jag inte har helt fel. Klart att ni ska komma! :-)

Phoebe
0

känns väldigt lockande. har ju lite tid kvar att tänka.

Behöver ju såfall hitta nån som kan hänga me och hjälpa till med hästen. Min man följer ju med och så har vi en son som är 8 veckor nu. känns som det kommer bli svårt att få ihop det.

monsterpony
0

#98 Du behöver en häst au-pair med andra ord… Hoppas att du får tag på någon eller att ni kan pussla ihop det din man och du. Vad är det för pålla du har? Någon intressant?

Phoebe
0

har ett treårigt sto. e. hagens o`chief u : hagens ulira

Ska försöka leta fram några foton

Phoebe
0

Här kommer en bild på den lilla när hon var 1 ½ år. Måste verkligen ut och fota nya bilder.

Phoebe
0

hmm funkar ju inte. får återkomma med bild lite senare

monsterpony
0

Låter intressant. Det blir kul att se bilder.

Oj… nu får jag snart sajtvärdarna på halsen för att gå off topic… Sorry…

Phoebe
0

så nu ska det nog fungera

Maria-Kavat
0

# 104 Vad fin hon är! Ska ni visa henne på treårspremigering kanske?

Phoebe
0

# 105 tack,  japp vi ska till Dingle den 3 augusti

AKWIK
0

#100 Jättefin! Men det förstås…hennes mamma Ulira är ju helsyskon till min Dimona och Spader_Elins Chance! Glad

monsterpony
0

Hon ser trevlig ut. Hoppas verkligen att ni kan få ihop det så att ni kan komma till riksen. :)

Phoebe
0

va roligt med släktingar. kommer ni till riks?

Phoebe
0

hoppas oxå att vi kommer iväg. skulle vara nyttigt för henne att få åka iväg lite innan treårs.

Camomille
0

Heej!

Jag och min ponny ska vara med i LB hoppningen och kanske LA dressyren. Hon ska också visas. :D Hoppas det kommer att bli en lyckad helg nu när det är för en gång skull ganska nära Sthlm.

lil-sis
0

Vi kommer, på lördagen eftersom bäbis är ett sto född 06.

Men hon måste äta ORDENTLIGT om hon ska ens ha en chans Cool

monsterpony
0

#111 & #112 Kul att ni kommer! Det lutar åt många spännande ponnyer i år tycker jag. :)

[AlphLauren]
0

Vad är det för utrustning på ryttare och häst som gäller vid riksen?

Är det vanliga TR för dressyr man ska kolla i eller?

Några speciella regler utrustningsmässigt?

[AlphLauren]
0

kanske finns oskrivna regler för connemarashow också eller? ;)

Tex om man kollar på ekipage från irland så rider ju många i färgade (men ljusa) ridbyxor och jodpurs (stavas de så?) Och inte heller schabrak under sadeln?

Tweedkavaj?

Tycker det ser så häftigt ut, är det något som syns på riks eller är det vita ridbyxor, ridstövlar och schabrak som gäller eller?

lil-sis
0

Engelsk ridklass ska ju se engelsk ut, jag brukar ta med "allt" och sen klä efter hur de andra ser ut. PK med andra ord :) Neffi var den jag red sist på ridklass och då minns jag inte om vi hade schabrak eller inte men jag hade iaf Jodhpurs-byxor (beige), skor osv. Neffi gick på Kimblewick då men oftast är det bara vanliga bett som är godkända.

Stardust KANSKE kommer gå ridklass 2010 beroende på hur färdig hon är, hon växer långsamt :)

[AlphLauren]
0

Det är LB:1 2006 för connemara över 148 och ryttare över 18 som gäller för oss…

lil-sis
0

Då skulle jag klä mig som vanligt dressyrtävling. Fast ha de andra kläderna i beredskap (jag är beredd på allt!)

RC71
0

#119 Tävlingarna följer TR…

[AlphLauren]
0

Hoho Jag är anmäld lite otippat till dressyr LB, ridklass och utställning. Kommer att vara där fredag-lördag med min e: Spinway Corona

Får man PM hemskickat?

RC71
0

#121 Kul! Glad Ja, PM kommer med posten.

freakyH
0

Ja ska rida en hoppklass , WHP och ställa ut henne i 11år och äldre klassen :D Ser fram imot ! Första gången jag visar själv på RIX också

Covergirl
0

Nu är Cinna anmäld till WHP, hoppmästerskap och utställningsklass nr 11.
Jag och Jennifer är anmälda till lördagkvällens tacobuffé.
Boende för oss två samt Cinna är bokat.

Mamma och pappa och ev. Jennifers mamma Nettan kommer kanske upp över dagen och tittar. För mina föräldrars del handlar lite om hur mamma mår. De får se helt enkelt.

monsterpony
0

#124 Ah… Titelförsvararna kommer i år med. Kul! :-)

Covergirl
0

Jo, vi passar på nu när det nästan är nästgårds ;) Inte mer än 16 mil, eller något sådant. (Från Finspång iaf. Jag ska ju ta mig 27 mil från Kalmar först Fundersam )
Men vi får väl se hur det blir med ridklasserna. Cinna har inte varit helt hundra senaste veckorna och ska ta det lugnt två veckor.
Eller ja, hon har varit lika pigg och framåt som tidigare och hoppat strålande. Men haft lite markering på ena fram i skritt och trav. Hon har visserligen en gammal rörelsestörning där men vi får se helt enkelt.
Hon är en rutinerad ponny och brukar inte gå framåt om hon har ont. Å andra sidan är det nog få saker som kan stoppa henne från att gå ut i terrängen med annat än spetsade öron Flört

Anmäld är hon iaf så får vi se. Är hon bara fräsch så är ju vare sig WHP eller en LB något särskilt ansträngande för henne.

Tonja
0

Vart är proppen?

lil-sis
0

www.connemaraponny.org <- där hittar du proppen

monsterpony
0

Närmare bestämt under evenemang och resultat - Connemaraevenemang 2008 - och sen tredje punkten i listan. :-)

Jammie
0

Enligt 'klargörande' notis på hemsidan så ska alla dressyrklasser gå under fredagen. Jag har frågat vidare men nte fått ngt förtydligande om vad som gäller, kan ngn kunnig upplysa mig vad som verkligen gäller? Jag uppfattade proppen som att klasserna 27 och 28 går under rubriken ridklasser. För att man inte ska missuppfatta kunde man väl ha skrivit vilka klasser som går vilka dagar….

monsterpony
0

Som det står i proppen så går dressyrklasserna på fredag em dvs klass 27, 28, 31 och 32 - alla klasser som heter något med dressyr. På lördag går utställningsklasser 1-8 och alla klasser som heter ridklass och Working Hunter Pony dvs klass 20 - 24. Och på söndag är det utsällningsklasserna 9 - 19 och alla hoppklasser dvs 25, 26, 329 och 30.

Klass 25 - 28 borde nog kanske ha separerats från ridklassrubriken, men du får tänka "ridna klasser" istället till skillnad från "utställningsklasser".

Hoppas att det blev klarare nu. :-)

Jammie
0

Tack så mycket för svaret!Skrattande

Sen är det väl en helt annan fråga att jag tycker det det är lite synd att man så kategoriskt delar upp det hela istället för att ha en del dressyrinslag i samband med utställningen….Jag åker iaf iaf inte för att rida en klass på fredagen och en på lördagen, då väljer man en av dagarna bara.

RC71
0

#132 Vet ej om jag förstår dej rätt, men att inget går pararellt har naturligtvis att göra med att funktionärer och anläggning ska räcka till Glad

Akerberg
0

Var det inte så på grevagården när riks var där sist? Att det var dressyr o utställning samtidigt. Klasser fick flyttas och folk som skulle visa red precis sitt program osv…

RC71
0

#134 Jo

[AlphLauren]
0

Nu har jag varit på första träningen med hästen… Det gick väl sådär…

1. Hästen är alldeles för tjock = nu är det hårdbantning för herrn.

Någon som vet hur mycket en häst kan gå ner i kilo i veckan? Människor kan ju gå ner över 1kg i veckan utan att det är farligt men om det närmar sig 2kg/vecka kan det vara farligt.

Hästen vägde 500kg för en vecka sedan. Han är 155cm hög och ganska grov…

2. Tränaren utbildar på ett helt annat sätt än vi var vana vid. Jag har ridit min häst mest på yttertygel med mål om att kunna släppa innern helt och hästen ska gå kvar ställd och i form. Detta har vi uppnåt till viss del också.

Men den här tränaren ville att jag skulle hålla mycket mer i innern och en del andra saker jag eller hästen inte var vana vid. Så det blev en hel del protester från herrn och han blev stark och jävlig.

3. Tränaren hoppade upp då min högerhandled/arm pajar om hästen blir för stark. Hästen är en enmanshäst som man inte bara kan hoppa upp på och förvänta sig att han ska göra som man säger utan motstånd. Han ställde sig på bakbenen med henne på och kämpade emot för kung och fosterland…

Blev till sist mjuk och trevlig att ha och göra med men det var ingen ärlig bjudning kan jag säga som känner hästen… Vi ska prova ett par gånger till och se om det ger med sig och öva hemma såklart också.

Allt kommer bli lättare också ju mer hästen går ner i vikt också, jag har varit för hemmablind helt enkelt…

ELS
0

# 136   500 kg låter inte speciellt mycket för en grov connemara på 155 cm. Mitt 148 cm sto väger strax över 500 kg med normalt hull.

hanna-norrk
0

Ngn som vet ungefärlig tid man beräknat att få igång dressyrklasserna på fredag em? Tänkte på de som har jobb som ska passa ihop samma dag…eller chafförens jobb iaf*ler*
//Hanna

RC71
0

#138 Då anmälningstiden ej gått ut ännu är det lite för tidigt att säga. Det beror helt på antalet anmälda.

monsterpony
0

#98 Hur går det Phoebe? Kommer du med din pålla?

[AlphLauren]
0

#137: Din häst är mycket smalare än min. Han är vägd med sådant där viktmåttband och det kanske inte stämmer helt då han är rätt bukig. Jättefin häst du har! Jag blev kär ;)

#138: Ja och när man får tillgång till boxplatsen på fredagen så kanske jag kan komma och hämta dig så du också kan vara med på dressyren på fredagen! Om din ordinarie chaufför jobbar :)

lil-sis
0

#141 Ang träning. Om det redan nu är tvärs emot vad du är van vid skulle jag byta. Inte skapa än mer spänningar och bråk. Det finns så många olika sätt att jag inte rider vidare för samma om inte hästen UTAN bända och dra och tvinga känns bättre i slutet av första lektionen än innan. Men det är grymt svårt det där.

[AlphLauren]
0

lil-sis: jag har funderat i dom banorna också faktiskt i och med att det inte kändes helt bra efter lektionen även om vi fick igenom hästen "till slut"… Men som jag nog skrev, det var ingen ärlig bjudning från hästen någon gång under ridpasset…

ska ringa runt lite och höra vad det finns mer för tränare man kan prova

----

Bifogar en liten bild från igår när min medryttare hoppade på lilla vita, mycket trevligt var det då i alla fall och både häst och ryttare var lika svettiga efteråt tror jag hehe 

Ber om ursäkt att mina tränings-inlägg kommer i den här tråden, det började med att det är ju faktiskt RIKS ridklasser vi tränar inför som mål! ;)

lil-sis
0

Det finns, eller fanns, en skitbra "tant" i dina trakter och kommer jag på namnet på henne ska jag vidarebefordra det! Jag red för henne på Neffi när vi bodde i Hallstavik.

Hannapanna
0

Åh det ska bli så kul och spännande! Jag och min kamera kommer finnas där! :D

Hannapanna
0

Föresten, när kommer det startlistor? Skulle va intressant att se!

RC71
0

#147 Anmälningstiden har inte gått ut ännu, så det lär nog dröja ett tag…Glad

Hannapanna
0

#148 ah ja jag såg det.. :) hm..  tack för svaret! :D

walsan
0

Det ser i alla fall ut att bli många deltagare på riksen. Jag är så frustrerad över att vi kanske inte har någon häst att ställa ut nu när riksen är så nära.

Vi tänkte ett tag Rebecca med föl. Så kom vi på att om hon nu är dräktig, så blir det väl på 45:e dagen som riksen är och då bör man väl avstå. Vårt ettårssto är inte riktigt i utställningsform tycker vi… De andra tre valackerna får stanna hemma. Ingen är riktigt utställningsmässig… Egentligen vore Gondor det, men så är han BEC.

RC71
0

#150 Hur många anmälda i nuläge?

Smile-and-be-Happy
0

#151 Ca 60 hästar i e.m.

RC71
0

#152 ok Glad

Phoebe
0

# 140 Det blir nog så att vi kommer. Har inte anmält än, men ska göra det imorgon.

AKWIK
0

Jag trodde det skulle vara fler. Ledsen Hur många brukar det komma?

RC71
0

#155 Dom flesta anmälningarna brukar komma in sista dagen….Glad Så 60 st nu är många.

[AlphLauren]
0

Jag undrar om Gisela kommer vara på riksen… Från Hagens stuteri.. Det var så himla längesen jag träffade henne! Hoppas hoppas hoppas! :)

walsan
0

I kväll var det 67 st. Och det droppar in. Några brukar också efteranmäla.

lil-sis
0

Jag har anmält i god tid :D OCH betalat. Jag är SÅ stolt över mig själv. Och hoppas lite diskret att ungstona (06or) går så sent på dagen det bara är möjligt. Jobbar natt nämligen och har förhoppningsvis två trakter by then. Får ta med kusen till jobbet ;)

walsan
0

Senaste rapport: Nu är det 76 anmälningar inne. Och medan jag skrev kom det en till. Alltså 77 anmälningar.

Bullemor
0

#160 Kul! Låter lovande :)

Clancy
0

Kul med så många anmälningar Glad 

Någon som har koll på rekordet i antal anmälningar på en riksutställning ?

walsan
0

Ikväll är det 84 anmälda.

Camomille
0

Wihoo :)

Nu är det bara 25 min + 24 dagar kvar

Längtar fastän jag vet inget om att ställa ut Skrattande

hanna-norrk
0

Nu har Avve & jag anmält oss till Riksen..redan nervöst(A)
Anmälde oss till en LB:1 på fredagen för överåriga plus ridklass på lördagen, har inte funderat klart om hoppningen än..
Ska bli jätteroligt att komma iväg iaf:)
(måste bara få ner ett par kilo från runda magen med*ler*)

[AlphLauren]
0

Shit vad många anmälda! *nervös nu ju*

1 juli idag, inte långt kvaaar!!

NÅGON som har ett hum om när man kan få tillgång till sin box på fredagen om man har bokat det?

Jag har mailat men inte fått svar än… Det är nämligen så att jag förhoppningsvis hinner hämta upp hanna_norrk som skrivit här ovan då hon inte har någon skjuts från västerås till eskilstuna…

Jag åker från norrtälje men tyvärr får jag inte köra två hästar med den bilen jag har så jag måste till eskilstuna först och lasta ur min och sedan sticka till v-ås och hämta dom… Och så tillbaka lagom till dressyren som vi båda ska rida.

Så jag vill ha min box tiiidigt ;)

RC71
0

#166 Det går säkert att lösa Glad

lil-sis
0

Den lilla är inte riktigt lika mager längre så det tar sig. ->>

[AlphLauren]
0

Hon ser jättefin ut!! Gör du något med henne nu, typ tömkör eller nåt?

Annars är ju det ett bra sätt för att hon ska få lite muskler och bli "rundare" där hon är lite kantig idag….

Jaja.. Hon ser i alla fall inte smal ut :)

Min viting har däremot gått ner 12 kg på drygt två veckor :)

RC71
0

#169 Busa med jämngamla på bra bete är överlägsen muskelbyggnadsträning Glad

lil-sis
0

#169 Hon går ju dels i sin flock som hon har gått i hela tiden, har vilat i två veckor nu och de andra börjar klaga på att hon försöker klä på sig tanternas grimmor när de ska ridas Skrattande 

Flocken = tre tanter, en shettis, fyra islandsungston och så Stardust. Hon har en favoritkompis som i början jagade "skiten" ur henne (dvs Stardust seglade före i lätt galopp och Bulan efter i inte riktigt lika lätt galopp) som hon brottas med och så den gula gamla tanten som hon tränar galoppiruetter med.

Idag har vi "longerat" tre vändor i bägger varv med stockar som cavaletti. Det är bra drag i donnan. Imorgon blir det skogspromenad. Och sen blir det några dagar vila igen.

[AlphLauren]
0

Ahh men dåså! Ett par veckor till så så kommer hon bli superfin inför riks!!

Hmm… Jag tänkte knoppa inför dressyren då på fredagen.. MEN.. Ridklass på lördagen, där ska det väl vara utsläppt va?

Covergirl
0

Kan nu meddela att det inte blir WHP eller hoppmästerskap för Cinna. Hon var inte fräsch idag så nu får vi se hur det blir. Kanske betäcks hon och då blir det inte utställning heller på Riks.
Betäcks hon inte så blir det iaf utställning på Riks.

Tråkigt för alla men mest för Jennifer som har sitt sista ponnyår Ledsen

RC71
0

#173 vad tråkigt, men i sådana här lägen är det fördel att ha ett sto….

Covergirl
0

Jo, vi kan ju ha användning för henne ändå. Det är ju mest Jennifer det drabbar. Visst, vi kan byta så hon får min stora häst istället men Jennifers mamma Nettan vill gärna ha Cinna kvar därhemma. Klurigt på så vis.
Vi får se hur det löser sig. Mamma och pappa skulle fundera lite och sen isf fundera på lämplig hingst.

Sweetheart
0

Passar på att önska alla som ska till Riksen ett STORT lycka till! Hoppas ni får det riktigt roligt för det är ju trots allt det som är huvudsaken Skrattande

Hade så önskat att kunna vara med men får hoppas på nästa år istället. Vadå plannera tidigt Flört

hllw
0

Bestämde i sista minuten att ställa upp i en ridklass med Gondor. Mamma var lite missnöjd med att inte ha en enda häst att visa nu när det är så pass nära, så jag fick för mig att det var det bästa alternativet… Det blir i varje fall bra träning inför ev kvalitetsbedömning.

Får man inte ha achenrem på nosgrimman?

ambo
0

Hali halå

Vi har beslutat att ej rida dressyren på fredagen. Vi tänkte komma lite mitt på dan, lasta in Ambo i box, checka in på vandrarhemmet o sen göra zoot. Som sagt, vilka tider gäller, har betalat in för 2 dygn box nu plus 3 klasser 1 utställning + 2 hopp på söndagen.

Måste nog läsa på om nosgrimmorna Förvånad asså engelsk utan aachen är okej då? Ej remont?

helnöjd nu med mitt portabla 3 bredband i stugan tjohoo!

[AlphLauren]
0

Tävlingarna håller lokal status och följer TR…?

Jag har remont och vad jag fattar får jag väl ha det i dressyren… Hur är det med ridklass dock? Är inte det en "specialklass" och vad gäller det för utrustning då? Finns ju ingen tr att titta i…

dressyrsadel? allroundsadel? schabrak/vojlock? nosgrimmor? oj oj finns massa frågor.. Jag tror jag packar med mig hela sadelkammaren ;)

Nu är det näära!

Hur många anmälda nu när tiden gått ut?

hllw
0

Typ av sadel och schabrak är rätt säkert upp till var och en, så länge de är av "engelsk modell". Nosgrimma står det att det ska vara engelsk nosgrimma eller remont. Det jag är osäker på är just achenremmen, det är ju fortfarande en engelsk nosgrimma (fast med achenrem…)

MadickenII
0

Colour Cup? Är det jag som missat, eller är det ingen sådan i år? Nu när man har en "färgad" hemma.

hanna-norrk
0

Trimmade inför Riksen idag…eller var mest min tränarhjälp Madde som red idag, ville hon skulle känna om hon tyckte de blivit någon skillnad (hade lite svårt att få Avve att söka stöd på bettet och trampa under sig) så hon fick äran att rida min stjärna:)
Dessutom behövde ja lite tips med galoppfattningar som efter ett par stycken satt galant..blev stolt över min ponny:)
Så nu ser jag jättemycket fram emot slutet av juli och riksen…ska bli en rolig erfarenhet!! Ska mest bli lite skogsridning och jobb från marken nu..dessutom har betet början försämras så äntligen börjar magen försvinna en aning:D
Bifogar en liten bild på min älskling med<3

MrsM
0

#181 Colour Cup YES of course. Tycker fortfarande att det är en behjärtansvärd idé och ska ut o shoppa priser även i år… Håller hårt på att en bra connemara har ingen färg, men inser verkligheten--- och skänker priser i år oxå. Min idé faktiskt, och den står jag för.

[AlphLauren]
0

#183 Vad är colour cup??

Hanna: Avril ser ju jätteslimmad ut på bilden!! *avis*

hanna-norrk
0

#184  Haha…jo under ryttare är det inte lika farligt..lite värre utan*hihi* Men som sagt, den har börjat träda tillbaka lite, blir lagom till kvaliten sen hoppas jag:D

ambo
0

Hej

Exakt när kan man checka in på stallhotellet? När som under fredagen?

MrsM
0

#184 Colour Cup = Pris till bästa "färgade" (brun, svart eller fux) connemara på Riks. Ett pris per dag.

Connemaror av dessa färger haft svårt att hävda sig på Riks, trots att de många gånger ser lika vackra ut som dom vinnande grå och gulbruna… och jag tycker att dom bör få lite mer uppmärksamhet. 

(Min egen nästa stora utmaning är att vinna Riks med en "färgad" connemara! Det blir en sport men jag jobbar på det. Första steget blir att producera en "färgad" klassvinnare.Då har man en verkligt BRA connemara!)

lil-sis
0

I´m impressed. Det är en mkt god tanke! Hade jag inte varit så vansinnigt fattig just nu så hade jag definitivt hjälpt till med sponsringen (TROTS att jag har en gulbrun på väg att bli grå Skrattande )

[AlphLauren]
0

Kan man sponsra som privatperson? Jag har ett set om benskydd som jag aldrig kommer använda eller bli av med verkar det som.. Fast framskydden är ju dock använda kanske 2 gånger så man kan inte kalla dom heeeelt nya tyvärr, fast dom ser nya ut och är såklart rengjorda. Tittar man noga kanske man kan se någon repa, har inte tittat noga själv på dom…

Dom kan jag tänka mig skänka till en riktigt snygg färgad mara, men som sagt…

Bild på bakstrykkapporna… Framskydden är senskydd.. Stl Full

lil-sis
0

Jag har ett helt nytt oanvänt waffle weave täcke i 135 som kan skänkas och tre dressyrschabrak (ett ljusblått, ett beige och ett svart, de två senare med "bling", alla helt nya, inte ens provade).

lil-sis
0

Det blå.

RC71
0

189. 190  Givetvis kan vem som helst sponsra GladSkicka ett mejl till mej lottasjoberg@telia.com

Ange vad ni skänker och om ni har önskemål till vilken klass priset skall gå.

Tack! Glad

walsan
0

Efter att ha gjort en genomgång av anmälningar tror jag att det är 106 anmälda nu! Tror väl heller inte att den sista connemaran är anmäld ännu…

ambo
0

#106 connemaror/connemarafrälsta jeez! gud så spännande!

Hoppas det finns spolspilta på Vilsta till schamponerandet inför lördagen Skrattande dvs vi tvättar på Ekeby oxå, bara finputsar sen

Fråga igen, man kan väl dyka upp när som till stallhotellet på fredagen? Vi kommer tidigare på förmiddan har vi kommit på nu

RC71
0

Tanken är att boxarna ska vara tillgängliga från morgonen på fredagen. Spolspilta tror jag bestämt att det finns

Hälsning Lotta-nyss hemkommen från Vilsta….Glad

[AlphLauren]
0

Shit jag som var nervös inför hur jag skulle få hästen fin igen då han blir hemskt svettig vid ridning, han är den svettiga typen

Cool

Hoppas vi får låna spolspiltan då :)

Covergirl
0

Nåja, det går nog att ordna. Klart att hästen ska vara osvettig Glad
Cinna var fortfarande blöt efter sin dusch förra året ;) Hon gick ju hoppmästerskapet först på söndag fm, efter prisutdelning upp till stallet och spola av och sen ner igen till visningen.
Då var det ju också en bit mellan banan och stallet. Vi fick nog motion allihop Flört

ambo
0

#195 vilken väg åkte du, över Västerås eller tvära över Mälarn s a s efter Enköping?

Lite resfeber hehe

RC71
0

# 198 Har åkt båda vägarna. Ngt närmare Strängnäsvägen….väg 55.

[AlphLauren]
0

Jag funderar också på vilken väg jag ska åka, åker från Norrtälje…

När ungefär kommer PM?

*börjar bli nervös redan nu haha*

RC71
0

#200 Pm kmmer ca en vecka före utställningen. Kommer att skickas även via mejl för dom som angivit korrekt e-post i anmälan. Tror det är enklast att åka väg 55 från Enköping mot Strängnäs faktiskt. Åkte över västerås häromdagen och det var mkt avspärrningar och vägarbeten på den vägen…

lil-sis
0

Ja fy, vi åkte över Västerås när vi åkte till Skara. Jag skapade ENROMA köer på vägen hem men den del avspärrningar var ju knäppa och kluriga att ta sig igenom.

[AlphLauren]
0

Vill bara meddela att hästens viktkurva fortsätter som den ska… Nu har han gått från 500kg till 474 på tre veckor.. Drygt två veckor kvar till riks och målet är MINST 15kg till.. hellst närmare 20 ;)

[Heikne]
0

Ja kommer för första gången till Riksen. Slår på stort, vi kommer vara där hela helgen.

Det ska bli kanon kul!!

[AlphLauren]
0

#204 du och jag blir konkurenter i dressyren fast det blir inte så mycket att konkurera med för er del :p

[Heikne]
0

du säg inte det, med Bonnies nerver blir jag glad om jag lyckas få ur handbromsen.

Det blir lätt lite hysteriskt från Bonnies sida när man inte är på välkänd mark.

[AlphLauren]
0

Min häst har aldrig sett dressyrstaket innan… honom blir svårare att hitta bromsen på misstänker jag, hehe…

Men det ska bli kul ändå och träffa massa folk och fina hästar :)

[AlphLauren]
0

Jag fick PM idag på mailen. Men jag undrar, kommer det per post också? fullständiga startlistor och sådär eller är det samma som skickas ut via mail?

ambo
0

va! jag fick inget!!Ledsen läggs det ut på connemarasällskapet även??

hoppas det kommer snart då..

[AlphLauren]
0

Det stod hur många som var anmälda i varje klass ungefär… vägbeskrivning/karta över anläggningen *cred för den, den var mycket fint gjord, gillade mest ekipaget som visade vart man rider till de olika banorna ;)*

Sedan stod det lite kontaktinfo och tider…

RC71
0

PM har idag gått ut till alla som angivit e-post i anmälan. ngt ytterligare meddelande kommer ej .

[AlphLauren]
0

en fråga (igen) …. hoppas ni inte tröttnar på mina frågor…

I ridklass, ska man hålla sig på sin plats strikt eller får man rida om andra ekipage om min häst tex är mer storgalopperad?

Ridklass är ju lite som western pleasure som vi tävlat i och där får man rida om…. men hur är det i ridklass?

MadickenII
0

Kommer det ingen katalog? Jag som brukar lusläsa katalogerna före varje utställning!

RC71
0

#212 Nej, du får hålla din plats om inte domaren säger annat.

#213 Nej, katalog fås på plats. Det trycks i början på veckan.

Hannapanna
0

hur många licenserade hingstar är anmälda? * nyfiken *

RC71
0

6 stycken

ambo
0

jag får inget i min mejl. så då får jag inget?? allt brukar ju stå på hemsida annars!! Ledsen

RC71
0

#217 Det står på hemsidan Glad Skicka din e-post till mej så ska jag se till att du får igen. Vet ni var med på sändlistan och inget felmeddelande har kommit.

monsterpony
0

PM:et finns på hemsidan sedan i går kväll…

walsan
0

Den mailadress som ni anmält till riksen lägger jag också in på medlemslistan, så om ni angivit fel i er anmälan till riksen får ni gärna meddela mig den rätta, så att det blir rätt i medlemsförteckningen.

RC70
0

Jag har fått alla PM o alla mail Oskyldig
Tänkte gå lite mot strömmen här !

lil-sis
0

Jag har också fått, har nog bara glömt att svara :)

ambo
0

min adress är korrekt så jag vet då ej varför det ej gick fram.  mystiskt, om det är nån brandvägg el dylikt..

när kommer startlistorna..?

är det som vanligt på tävling att vi parkar på transport platsen eller kan vi köra fram till stallet o lasta av där?

annna_3
0

Va synd att rikset är så långt bort från Varberg! Jag blir jätte sugen på att åka nu när jag läser om alla som ska dit. Jag och Rosmara skulle vilja vara med och tävla också, men vi ska tävla i Norrköping istället den helgen, får åka på rikset nästa år om det är lite närmare :)

Det hade varit jätte kul att få se alla fina connemaror, men jag får väl kolla på alla bilder sen! Lycka till allihopa som ska dit!

Här är en bild på Rosmara och mig från en nationell dressyrtävling i Karlstad :)

ambo
0

#224 mkt snyggt ekipage Skrattande hur gammal är Rosmara? stam?

walsan
0

#Vad synd att du inte kommer med. Men skillnaden mellan Norrköping och Eskilstuna är väl inte så där jättestor. Kanske passerade du din smärtgräns?Flört 

Vi som kommer norrifrån tycker äntligen. Min egen smärtgräns går i och för sig någonstans på det avstånd du har till Eskilstuna. Då kommer vi till ca Skövde, söder om det känns det mycket långt söderut. Och då bor jag ändå drygt 20 mil söder om mitten av Sverige…

Sverige är låångt!

annna_3
0

# Rosmara är 17 år i år, så vi är lika gamla :) Hon är efter Värnbergs Orion- Blue Chief och mamma är Hagens Andora.

Skillnaden mellan Norrköping och Eskilstuna är inte jätte stor, ungefär 10 mil, men det är bara det att Rikset är tre dagar och jag kommer inte tävla på lördagen eftersom jag inte ska hoppa med Rosmara, hon blev nämligen skadad förra gången vi gjorde det och jag vill inte ta några risker! Därför blir det en dag som vi inte gör något alls. I Norrköping däremot så är det en tvådagars cup som är fredag och lördag.

Jag har blivit bortskämd med att ha Rikset nära nu dom senaste åren :P

monsterpony
0

#227 Synd att ni inte kommer, men nästa år kanske det är bättre läge för er. Ha det så bra i Norrköping! :-)

[AlphLauren]
0

#227 hoppningen är på söndagen (whp på lördagen). Dressyr + ridklasser på lördagen.

utställning lörd-sönd

Eller jag kanske missförstod.. jäjä! I år blir första gången för mig! :)

Vad tycks, syns det någon skillnad, det är ca en månad mellan bilderna (inte jag som rider, jag är fotografen hehe)

RC71
0

#229 Din ponny ser fin ut. behöver absolut inte vara smalare! Glad

Jammie
0

Hej, finns det någon som deltagit i en ridklass tidigare som på ett ungefär kan säga hur lång tid per ekipage man ung ska beräkna? Jag ska delta i ridklass 22 och innan denna är det två ridklasser med 21 ekipage.

ambo
0

Jag har också några frågor..

- startlistor? får man de på plats? man brukar ju se dem på internet annars..

- eftersom det är lokal så är väl väst obligatorisk i hoppningen?

- funktionärslistor? också på plats eller..

ambo
0

sorry det står ju om väst enl TR i proppen jag är lite disträ.

RC71
0

Lugn ambo. info kommer innom kort till alla funktionärer. startlistor jobar vi på..Kommer fortfarande in efteranmälningar…Glad

tjoffsan
0

Hade varit kul om startlistorna kunde läggas ut på SCS hemsida när de är färdiga. Glad

[AlphLauren]
0

Hur många har stått och gnuggat sina ponnyer idag? Själv tog jag grovrengöring hela hästen igår med grumme tvättsåpa… Idag om ca 1,5h så blir det med skimmelschampoo och sen ska han knoppas.

Utrustning ska rengöras och trailer + bil ska packas!

:D

ambo
0

#236 Tvättat var det här! och färdigpackat! Ingen knoppning blir det för vår del då vi ska ställa ut på lördag o hoppa på söndag. Kanske till hoppningen..men då har vi tid på oss!

monsterpony
0

Nu finns dressyrstartlistorna på hemsidan.

Dags att hoppa isäng nu så att jag är pigg i morgon. Vi ses!

lil-sis
0

Badar min imorgon fm. Så länge hon är grå så slipper man ju skimmeltvättandet :)

Joleen
0

Sitter här med en blå och mkt svullen stortå istället för att vara i Eskilstuna Gråter

Blev trampad (läs hoppad/stampad på) av ett 2-årigt halvblod i går eftermiddag. Hade gympadojor på fötterna men man ska väl alltid ha stålhätta tillsammans med stora djur förstår jag nuGenerad

Undrar om jag kan visa Joleen på söndag?Fundersam 

Hoppas annars att nån av er som är där på söndag kan ge mig hjälpande hand.Flört 

Får väl bita ihop, så oavsett hur min tå mår så åker jag upp till Riksen i morgon eftermiddag. Skrikandes 

Vi syns! ha det bra ni alla och akta era fötter!!!!!!!!!!

AKWIK
0

Fortsätt nu i tråden Riks, live-rapportering…..

Har inte hittat knappen för att låsa denna tråd. Generad

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer