Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: tävling-utställning-och-evenemang
Läst 3251 ggr
MadickenII
0

Utställningar och premieringar 2008

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan vi inte starta en tråd där vi delger varandra vart vi ska åka, vart vi vill åka och hur det nu gick när vi åkte?

Vem är först ut i år?

Bifogar en liten bild som är talande för våran trevlig, lugna ras. Kanske lite för lugna i detta fall…..(Madicken, tvåårspremiering)

MadickenII
0

Jag börjar då!

Vi ska till Ljusterö på utställning den 7 juni i RPAF`s regi. Hästen heter Maggie May e Janus och är född 06. Hennes första utställning.

RC71
0

Örebro 31 maj! Glad Långarnö Penny och hennes mor Innellan Peace är anmälda.

ELS
0

Axvall, Skara 25 Maj  Shade´s Dark Rosaleen  anmäld ( f-05 Carnaby Patrick Hooligan- Silver Shade )

ZABA
0

tk…

#0 - Ooh, bilden är ju från "mitt" Östertorp! Det var tider det, med premiering på hemmaplan.

RC70
0

Ösmo 6/6 och RIKS ! :) Önnarps Monia !

GE
0

Jag planerar att visa den här (gråråttan i bakgrunden alltså) nånstans, och ev också hans lillasyster

Appledale
0

Jag har tänkt att jag ska till Åstorp den 12 juli. Har dock inte bestämt mig för vilken häst det blir… Skulle tro att det blir Aisling Aragorn (f. -05 e. Carnaby Patrick Hooligan, Amirett T - Rolls Royce).

RC70
0

#7 kommer till Åstorp. ska springa med Önnarps hästar.

Appledale
0

Vad trevligt!! Skrattande

Ser fram emot att träffa dig då! Skrattande

Sweetheart
0

Vi har redan varit på årets första utställning med Sweet. Det var den 5 aril på Rockelstad i Södermanlands Hästavelsförenings regi (Shavf). Sweet var ensam i sin klass men fick 88887=39p. Domaren tyckte mycket om henne och trodde hon kunde bli än bättre i sommarpäls så det var en bra dag Glad

Nästa blir i Örebro 31 maj om inget oförutsett inträffar.

lil-sis
0

Rockelstad-domaren var snäll :) Vi fick också 39p, samma rad och så troligen bättre trav i framtiden.

RC71
0

Kommande visningar blir Riks i Eskilstuna, samt premiering i Örebro. Glad

RC70
0

Kommande är RIKS i Eskilstuna och sedan Vätö i Augusti med medföljande Gotlandsruss ;)

MadickenII
0

Nu har jag planerat sommarens aktiviteter, först Riks, sedan Vätö i augusti och sedan en av premieringarna på Jälla. Hoppas bara att flodhästen går ner lite i vikt…

Sweetheart
0

Jaha önska oss lycka till, imorgon bär det av till Julita med Sweetheart det är nämligen stopremiering där.

Nervöst? Nej inte alls Oskyldig Hemlis Flört

Premieringsförättare är Kurt Larsson och Sweetheart är tråkigt nog den enda anmälda Connemaran Fundersam

Hoppas kunna rapportera resultatet här imorgon, så på återseende säger jag Glad

Sweetheart
0

Jaha det gick inte hela vägen som vi hoppades, tyvärr Ledsen

Sweetheart fick återigen 88887=39, känns så himla surt att alltid hamna precise på gränsen, hade känts bättre med 38p faktiskt då var man ju inte så "nära". Vi tycker ändå hon är lika vacker så egentligen spelar det ju igen roll Glad

Skickar med en bild från dagen, säg gärna vad ni tycker! Vi har bantat henne lite från senaste utställningen så jag tyckte hon var så fin idag.

Oj höll på att glömma, vi gjorde även ett godkänt bruksprov med henne, det var himla kul att få testa henne ute bland andra hästar men hon höll sig lika fokuserad och cool som vanligt, härliga Sweet Skrattande

MrsM
0

#16 Vaddå? Du har ett KLASS I sto!  Diplom eller ej, det är så små marginaler och en treåring har sina dagar… Kan du inte köra treårstestet? Tycker själv att klass I ska stona nog hålla, men sen har det inte nån större betydelse… Många bra avelsston har INTE treårsdiplom men är helt outstanding ändå. Kämpa på.

AKWIK
0

När Sweet är 10 år kan hon kanske få 42 poäng av någon domare!? En poäng hit eller dit spelar väl ingen roll. Det är ju en "bedömningssport" och poängen är ingen absolut sanning. Jag tycker hon ser fin ut! Kyss Sisådär mellan 35 och 40 poäng. Flört Skrattande

Själv tycker jag att min 6-åriga "37-poängare" bara blir vackrare och vackrare. Särskilt nu efter dräktighet och fölning så har hon mognat i kroppen. Du får väl ta ett föl! Glad

Sweetheart
0

#17,18 Jo vi ska försöka oss på treårstestet med henne, ska bli kanonkul Skrattande 

Vi är jätteglada för vår Sweet med eller utan diplom, tack för de uppmuntrande orden, hoppas inte mitt inlägg verkar som vi är så besvikna, vi tycker lika mycket om henne och kommer fortsätta tro på henne ändå och om jag får bestämma kommer vi absolut ta föl på henne, förhoppningsvis nästa år men kanske året efter.

Det jag kan hålla med domaren om är att hon kanske har liiiiite kort hals så har ni några förslag på hingstar till henne tar en nybörjare på Connemara tacksamt emot de. Ja, en lätt, framåtgripande trav är väl bra om hingsten har med FlörtRäcka ut tungan

MrsM
0

Vill bara påminna om att vi fick överta Hagens nIke för att hon var den enda av helsystrarna som inte fick diplom… (29 p som ettåring tror jag Skrattande) och vad hände?? Flerfaldig +41 poängare, mor till Packie m fl. Diplom är kul, men inte allt här i världen… see you later, skulle jag vilja säga.

Sweetheart
0

#20 Tack för den historien, känns ju mycket lovande för framtiden då FlörtRäcka ut tunganFot i munnnen

See you later alligator . . .         absolut, så lätt blir ni inte av med oss Oskyldig

RC71
0

#21 Hade ett sto som fick 39p som treåring. Som sexåring blev hon BIS med 43 p Glad Connemaror lär man sej "vänta in" Flört

lil-sis
0

Jag har fått 33 och 40 samma år på min (Patsy). :)

Som tur var 40 när det väl gällde :D

Dyblygiad
0

Hihi ja Patsy har gett upphov till många gliringar till en viss domare genom årenRäcka ut tungan.

Jag startade året med hingstutställning i Riala sen var det ca 20 ponnier som jag visade på Ljusterö utställningen (nej alla var inte mina), nästa blir Vätö då jag debuterar connemara + medtager en welsh av någon sekt, har dock inte valt vem ännu.

Norrveda
0

# 24 VA Förvånad Har du bytt ras? Jag började nästan misstänka att det var nåt på gång när jag såg ditt SMS.
Väntar med spänning på att se överaskningen.

RC71
0

#25 Det är aldrig för sent att ändra sej. Jag har några fina unghästar här Norrveda….SkrattandeOskyldig

Dyblygiad
0

25# I botten av mitt hjärta är det alltid connemara för mig. Jag letade efter ett gulbrunt connemara sto den dagen jag köpte Ida, så länge har jag fått väntat. Cobbarna och några sekt B kommer vi ha kvar dock. Boka 2 platser för mig! Måste bara få jobba klart denna period innan jag kan maila dig.

AKWIK
0

#27 Så ska det låta! Skrattande En gång connemara, alltid connemara! Du är välkommen i gänget! Flört

Bild på Trojas Molly Malone (helsyster till Långarnö Cedrick )och fölet Trojas Trinity Kyss

RC71
0

#28 Partisk här , men fölet blev jag väldigt förtjust i och Molly är en pärla! Kyss

ELS
0

# 29  Vilken är pappa till fölet? Hur gick det för Molly på riksen? poäng?

RC71
0

#30 Fölet är efter "Packie" . Hon vann fölklassen.

Molly fick 88788=39p.

Norrveda
0

#26 Nej tack, jag behåller mina små trevliga russ.
Vi har faktiskt haft en Connemara i stallet för många år sedan, jag red den en period åt ägaren, vi hade dock lite olika åsikter ibland (hästen och jag alltså) Oskyldig