God morgon 2008-07-28
Morrn, morrn!
Har ni rikskoma allihop?
Jag hade gärna varit med, men jag har sett massor av fina kallblod, inte illa det heller.
Här kom det regn i morse, så nu frasade det inte längre under fötterna när jag gick på gräsmattan. Åskar var och hälsade på också.
Ha en fin dag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon!
Här finns inte tid för någon rikskoma. Här ska packas om och åka vidare till nästa ställe… Sen blir det två dagar hemma innan det är dags att börja jobba igen. Nästa sommar ska jag definitivt ta det lugnare!
Här har det också kommit en skur på morgonen och är lite mulet fortfarande. Vi får se om det klarnar upp.
Hörd åskan i natt :)
Jag ska förbi ett ev nytt jobb, sen blir det väl en sväng förbi ponnyn, kanske löshoppa lite, de flyttar snart till Rolsta för mer bete och tågträning och den ridbanan har så låga staket, bättre på Ölsta :)
Och sen bör jag packa. Typ.
Godmorgon!
Jodå Riks-koman håller i sig här, har precis laddat över bilderna från kameran. Tyckte inte jag tog några alls, men det var visst 237st… Idag väntar allmänt slöande, uppdatering av hemsida, bildsortering och annat pyssel. Märks även på röran här hemma att det var körigt dagarna innan riksen. huset ser ut som ett fall för "Rent Hus" :-S
Bilden föreställer Innellan Peace som säger: "Phu, det är varmt"
Good morning!
Har just tömt kameran på söndagens bilder och ville nu börja med att ta backup på helgens bilder innan jag gör något mer med dem. Mitt kamerabatteri tog slut mitt på söndagen så jag har inga bilder alls från söndagens andra halva. 
Ska bringa lite ordning här hemma innan jag sedan åker till mina älsklingar i hagen.

God Morgon!
Jag och ponnyn är helt slut. Mitt under utställningsklassen när jag var rätt mör kom det fram en fotograf och frågade vad jag och ponnyn hette. Så idag var man med i Folkets tidning. Undrar vem som såg tröttast ut jag eller hästen?
http://www.folket.se/link.php?id=205321&from=article&t=1525103092
#5 Känner igen det där! Ja, inte fotot alltså, utan att man fotar och sedan inte har en aning om vad det föreställer….
Jag kommer också behöva hjälp med identifiering

God förmiddag!
Här är det "dagen efter" idag. Väldigt trött men framförallt ont i fötterna. Undrar just hur många steg jag tog i helgen…Har släppt upp Peace på betet igen och "Dessie" ska snart få åka upp till sin hage hon också. Cedrick står och sover i skuggan, Penny får agera sällskapsdam till sista gästande betäckningsstoet. Båda bilarna och släpen står fortfarande ouppackade och här är så hett att det knappt går att vara ute. Måste dock ut och stränga lite hö nu under dagen,pust!
Fick glada nyheter från Irland sent i går kväll. Emma O´Toole fick för första gången tävla Janus i Ridklass och blev Ridden Champion på Midland show ! 
God förmiddag!
Vaknade vid välförtjänta 10 ! Var så trött !
Monia sprang direkt ut i hagen och rullade sig när hon kom hem, så nu är hon i klass med Grafit i färgen ! !
Igår fick Grafit ett till sto ! Jag är så väldigt ÖVERVÄLDIGAD ! Hon är på betäckning hos honom as we speak !
Snart av till jobbet igen ! Nästa utställning blir Vätö 16 Augusti !

God eftermiddag är det väl nu…
Har precis tagit in hästarna, har ingen skugga i hagarna o termometern är uppe på 33 grader nu. Man får hålla sig inomhus. Ska åka ner med hunden till stranden o bada i kväll, ska bli skönt även om vattnet är varmt här inne i bukten också.
#8 Grattis till Janus framgångar!

# GRATTIS Janus!
Hett som en bakugn här gör inte många knop och det beror inte bara på min värkande tå!
Tack Lotta för att du fixade visare åt mig!
Glad och nöjd över en mkt trevlig helg i Eskilstuna och det beror inte bara på Joleens framgång utan även på den fantastiska anläggningen som Riksen var förlagd på och alla glada och positiva människor där.
Ser redan fram emot nästa års Riksutställning och om inget stör mina drömmar så kommer ni att få se Joleen även på tävlingsbanorna.
Är väl smått tokig men tycker detta är så kul och tror att Joleen gillar det oxå. Hon gillar ju att stå i centrum, hemma i hagen är det hon som ska ha all uppmärksamhet men hon har stark konkurrans från Mirabell 2 månader och Decibel 2 år
Vätö ja… OM jag hittar pengar undangömda någonstans kanske vi kommer dit. Beror lite på tvättmöjligheterna i stallet vi ska beta vid. Iofs är det inte så långt till hemmastallet men lite lat är man. Vätö är på ett ganska behagligt avstånd.

#10, #11 Tack! 

Vaknade med migrän i morse, lite pinsamt att behöva sjukskriva sig första arbetsdagen efter semestern
. Mår bättre nu iaf. Mitt ynkliga huvud klarar inte riktigt av sådana här helger med lite sömn och lite si och så med maten… Tur det var så trevligt på riksen att det ändå känns värt det
.
#8 Grattis, vad roligt att Janus hålls igång och gör bra ifrån sig därborta på den gröna ön!

#14 Stackars dej! 
Ja,det är kul att han rids. Dottern i huset har länge velat rida Janus men har inte förren nu varit duktig nog tycker pappan. 
Så allra lyckligast är nog hon…
#8 Säger Grattis jag med. Hoppas få se honom live ngn gång mellan 15-17 augusti (vår resa har krympt till en bättre weekend tyvärr, som ett litet smakprov på irland el så)..ska inte Conn.sällskapet ornda ngt framöver 2009 el så??
#8 Hurra!!! för Janus och lilla Emma!
Hon är väl inte så liten längre förstås.
Träffade henne i Henrys stall när vi var där 2006, men i mitt huvud är hon fortfarande den lilla flicka som var centralgestalt i TV-programmet som gick på TV för några år sedan. Måste leta fram videobandet och se det snart igen. Tål att ses många ggr trots att det var ett barn- och ungdomsprogram. Javisst ja, jag måste hämta hem TV:n och videon först.
Bild på Midnight Eye, e. Golden Garlic RC97
Har nästan inte orkat något idag. Lite ekonomiuppföljning från Riksen.
Hämtade hem Rebecca från Gräns kvällen innan riksen. Hon är dräktig med Roeson. Nu har vi nyss tagit hem Rebecca och fölet Rohan samt ettårsstoet Jiora till ängen bakom vår villa. Den behöver betas ner tycker grannarna och så tycker barnen om att titta på hästarna. Rohan och nästan Jiora försvinner i det höga gräset.
Hur är det med kirskål? Äter hästarna inte detta alls? Det brukar ju inte komma in kirskål i betesmarkerna, i alla fall har jag inte sett något sådant. Men det krävs kanske att det blir lite hårt betat för att hålla undan och hårt betad blir ju sällan den här ängen.
Är det någon som har någon bra idé när det gäller hundkex (eller stavas det med ä?). Det tar över hagarna hos oss!

#17 Hon är fortfarande liten till växten men för övrigt en ung dam. 
#16 Men jösses då!
Ska ni stanna så kort tid nu. Jag kommer inte dit före 18/8. Du kan få vägbeskrivning och Henrys telefonnummer så ni kan åka upp och kolla att Janus är badad och fin tills matte kommer dan efter
.
#19 ja det är ju lite knasigt..vi åker 14e dit o hem den 18e. av olika skäl. 3 effektiva dar..så, det blir ju återbesök helt klart!
vi kommer leta oss runt o krokarna!

# 20 Vi ska också åka så vi bara får 3 effektiva dagar….Man hinner faktiskt en hel del på det trots allt. Synd bara att ni missar Clifden Show
Åk direkt till Connemara så ni tillbringar tiden där!
För övrigt har jag nog rekordet för snabba Irlandsbesök.
För 2 år sedan åkte jag från Sverige vid lunchtid dagen före Clifden (onsdag) Anlände Clifden "city" på kvällen efter sträckkörning från Dublin. Såg Clifden Show nästa dag, ut och åt med ett gäng svenskar på kvällen, sov 3 timmar, sträckkörde till Dublin och flög hem 9.00 på Fredag morgon. PUST! Inget att rekommendera egentligen men allt för att få se Janus vid hans Clifden Show debut!

#21 Det kallar jag äkta entusiasm!
Och tänk vad nära det var att din sambo höll på att missa hingstklassen..

#18 Vi har också problem med hundkäx. Det är en ettårig växt och det bästa sättet att utrota det på är att slå det innan det har börjat fröa sig. Man måste dock ha en bra slaghack eller dylikt då det är en osedvanligt seg växt. Problemet är att när man väl har fått in den på gården så hänger den liksom kvar eftersom man alltid missar ett par blommor i något dike någonstans och de fröar av sig något förskräckligt. De har dessutom en förmåga att gro i ökenhagarna. Hundkäx är väldigt osmakligt och lite giftigt så hästarna äter det inte ens om de svälter.
Lycka till med utrotningen!
Godnatt alla här. Har sakta börjat återhämta mej efter MIN varma helg i Tyskland där jag i två dagar i 30-gradig hetta dömde shetland. Det var en jättefin resa med många spännande möten med nya människor och gamla bekanta. Speciellt glädjande var naturligtvis att Over-all-champion var svensk
och att svenska ponnyer gjorde väldigt bra ifrån sig. Jag fick nöjet att döma svarta normalstora på lördan. oj vilka godingar!!! Ansiktsblind som jag är pratade jag glatt allt annat än svenska med ett antal blågula handlers som såg rätt förvirrade ut… men det blev ju väldigt objektivt. Söndagen blev det minichampionat. Tänk vad stora mina ganska små connemaror såg ut härhemma idag!
Imorn slut på semestern. Ner i gruvan.