Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 673 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-07-29

Solen skiner och det lär bli varmt idag också.

Bäst att åka och fylla vatten åt kusarna på förmiddagen, så det inte tar slut.

Sola försiktigt!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

AnnaB
0

Godmorgon

Lika varmt idag, var är de utlovade molnen med regn…

Tur hästarna har semester så jag inte behöver tänka på ridning i det här vädret i varje fall. Man får i varje fall jobbat undan en del, har sadelmakeriet i en stenbyggnad som varit drängkammare en gång i tiden, -där är i varje fall svalt, får kanske ta o flytta in där helt o hållet…

ambo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Varmt varmt varmt..måste iväg till ett av mina jobb nu på förmiddagen, blä. maja sover över hos kompis. övrig familj sover..ikväll åker vi ut till ekeby och stugan och fixar me lille Amboboy. samt badar!Skrattande inga alger i Mälaren hoppas jag!

Carduus
0

Godmorgopn!

Tog mig till jobbet i dag iallafall, lite seg men det ska nog gå. Väldigt lugnt här, de flesta är fortfarande på semester, blir nog korta dagar den här veckan…

Hoppas ta mig ut till stallet i kväll annars händer det inget särskilt.

Ha det bra alla!

Bullemor
0

go'förmiddag!

är fortfarande seg efter helgens bravder även om det känns som om man hunnit landa lite mentalt iallafall. Har även lyckats dra på mig något Riks-virus och halsont, men jag hoppas det ska ge sig.

Simma lugnt!

RC71
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godeftermiddag!

Har också fått ngt Riksvirus tror jag. Väldigt trött o seg o tjock i halsen. Förmodligen går det att bota med ett dygns sömn eller ngt. Först så ska höet in…

Bifogar en bild på lycklig ryttarinna från Midland Show Glad

walsan
0

#5 Jodu, tala om sagohäst!!! Men ditt vita sto på riksen var inte alls oäven hon hellerKyss. Krya på dig!

Jag åker nu till internetfritt område nära BIS vinnaren, dvs sommarstugan i Njurunda söder om Sundsvall. Jag ska upp och gratulera föräldrarna som har sin 60-åriga bröllpsdag i faggorna och närmsta släkten samlas.

Jag hoppas lokaltidningen Sundsvalls Tidning har skrivit en fin artikel om BIS-vinnaren Stockmossens Julietta. Tipsade dem i går morse, men idag fanns inget enlig far som har den tidningen.

Carduus
0

#5 Åh så fina dom är, förstår att hon är lycklig. Vilken flicka skulle inte vara det bara av att få rida en så'n sagohästSkrattande.

RC71
0

#7 Ja, visst är dom fina Glad

ELS
0

#5    Fint ekipage!  Kommer hon att rida honom i ridklass på Clifden Show? Det vore skoj att se!Glad

Haaxle
0

Resultat från Midland Show:
Supreme Champion in-hand: Banks Vanilla e. Teglstrup Duke (e. Öxenholm Marble Jr) u. Banks Square's Do-Do
Ridden Champion: Janus e. Öxenholm Marble Jr u. Brantshammar Julie

Marble Jr är alltså farfar till stoet som tog hem Supreme Champion-titeln samt pappa till Ridden Champion.

http://www.irishconnemara.com/

RC71
0

#9 Inte omöjligt. Vi får väl se…Glad

Smile-and-be-Happy
0

#11 - Verkar vara ett "Janus-år" i år! Man får verkligen gratulera.

Men jag undrar verkligen hur det går med din egen vila och återhämtning, med tanke på när ditt inlägg ovan skrevsFörvånad

RC71
0

#12 Tja, får vila upp mej om tre veckor . Nu kör vi hö. Glad