God Morgon! 080730
Nu är det snart Augusti. Jag klagar inte, jag gillar hösten :)
Samlar lite energi inför dagens tömning av stugan. Det tar emot. Men jag hade iaf turen nog att det flyttar in en ny familj på fredag = slipper uppsägningstiden!
Däremot har jag ingenstans att göra av katten, mamma och pappa är jätteallergiska så hon kan inte föja med dit. Hon är heller inte van att bo i stall. Annars hade hon kunnat bo hos Stardust men risken där är att hon antingen försvinner, blir påkörd eller springer tillbaka till stugan.
Kanske att jag hittar pengar till att lämna henne på "Pang" ett tag, annars måste jag nog avliva :( Det suger.
Blä.
Dubbla morgontrådar, men den här var först så jag fortsätter iden.
# 0 Aldrig kul när man inte kan hitta bra lösningar för sina djur, hoppas det reder sig.
Här solar det för fullt ute och frukosten väntar min skrikande mage. Bäst att göra ngt åt det. Ska gå ut och äta frulle i trädgården med en bra bok, skönt!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
# 1 Jag gör lika.
Det visade sig att det nu fanns internetuppkoppling i sommarstugan. Här skiner solen från en klarblå himmel och havet ligger blankt! Gudomligt vackert! Men vattning behövs. Går omkring och tittar ilsket på renfanorna. Det är ju min kamp hemma i hagarna, men egentligen gör de ingen skada här.
Ha en bra dag!
själv i stugan, tqar hand om ambo. underbar morgon!
Gillar också hösten!
Jätteupprörd över ridläraråtalet, det är från mitt barndomsstall och maja har tränat för personen..det var huvudanledningen att vi stallade upp ambo på annat stall på lovö även. Fy!! besviken på hanterandet från ledningens sida.
Vaknade med en migrän i storlek med Mount Everest! Jag skyller på värmen, men helt klart är att mitt lilla Riksvirus håller i sig det med. Ska försöka få till lite jobb på datorn och sen släpa mig ner på stan för diverse inköp.
Glöm inte bort att dricka mkt i värmen!
Bilden föreställer linslusen Långarnö Patrick jr.
God förmiddag! Var ett tag sedan sen sist,man kan ju undra vart tiden tar vägen på semstern….
Varit uppe sen sju imorse. Först var det å skifta sällskap till min ena häst (som fått fång) och fodra/mocka/vattna. Inte alls roligt å hoppas det är en engångsförestelse. Går på Fenadyl å verkar redan bättre dvs utan hög puls i hovarna och mkt piggare i ögonen. Men som sagt var, det här kommer ta tid innan han blir helt ok. Kanske någon här inne som har bra tips? Har aldrig haft fånghäst innan.
Sen bar det av till mvc för kontroll av bebis i magen och efter det en välförtjänt fikapaus följt av snabbesök på Netto! Snart bär det av till stallet igen för lite fodring och pyssel runt å me kusen.

Goddag!
Jag är ju ny på detta forum och måste saäga att det är roligt med allt connemarasnack!
Idag får alla gärna hålla tummarna för min femåring som ska besiktas inför försäljning. Annars så sitter jag mest framför datorn hela dagen då jag för tillfället är lite handikappad.
Bifogar en bild på min, förhoppningsvis snart sålda, stjärna. Han har den underbara konstantskimmelfärgen som är ett arv från morfar Grafit och hoppar som en gud.
Det börjar likna ngt med packningen här. Är nog klar till imorgon med städning och allt.
Har nästan bestämt mig för att betäcka Räkan till våren. Dels för att det inte stör några utbildningsplaner och dels för att hon då får ett extra år på kvalitén
Och så kan det vara roligt om det finns en avkomma, sen när man kanske vill börja avla på riktigt.
Hon tackar nog inte nej heller :)
Hallå!
Hemma igen efter några dagar på Gotland. Åkte direkt efter Riks, så jag har lite att ta igen här på forumet…
Bad, sol och russpremiering stod på schemat. Mycket fina hästar var det på heden, och söta fölungar. Varmt som i en bakugn dock, och säkert minst 25 grader i vattnet. Kändes som utomlands.
AKW, fick du några bilder på min lata häst? 
#5 När det gäller fång kanske du kan titta på Fångesttråden. Gör en sökning på fångest. _AKW_ Har skrivit en del och kanske finns det något på hennes tråd Dimonas föl. Den kanske heter något som AKW i väntans tider?
Godkväll!
Idag hittade jag en liten kanin!
Den satt mitt på asfaltsvägen när jag körde till stallet. Ville inte flytta sig för mig så jag klev ur och tog upp den i knät och så fick den sitta så när jag körde. Hur orädd och tam som helst! Nu bor den i en hästbox. Jag har ringt en tjej som bor nära platsen jag fann kaninen på och hon ska höra sig för med grannarna om ngn saknar sin kanin. En liten lapp i djuraffären sätter jag upp i morgon också, och kanske annons i lokaltidningen.
Bild på Maggie May. Ingen bra vinkel tyvärr.