Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 543 ggr
Tittut
0

Godmorgon 2008-07-31

Sista dagen i juli, att det alltid ska gå så himskanste snabbt, man blir ju fartblind!

Varmt redan nu, så det lär nog gassa på ordentligt även idag, så sola försiktigt ni som gör det.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Carduus
0

Godmorgon!

Riktigt varmt på morgonpromenaden i dag. I kväll ska jag till mina föräldrar på middag tillsammans med sambon och han mor. Ska bli mkt trevligt. Annars inga planer förutom jobbet.

Ha det bra alla!

MrsM
0

Gomon

Något mindre varmt idag, bara 17 grader kl 5.30Förvånad. Har klivit upp vid 5-tiden denna vecka och varit på jobbet strax efter sex, det blir tokvarmt på em här och då är det skönt att ha gjort sin "dag" så tidigt som möjligt.

Kul att ha två små fina föl hemma i hagen nu, dom har börjat umgås riktigt flitigt. Betet växer äntligen så det knakar, stona verkar mjölka som kor  och fölen är runda som små köttbullar. Skönt.

Får ta ett krafttag med namnsättningen på Gevalia nu. Gevalia Sparrow kan hon ju knappast heta…

Ha en bra dag. Drick mycket vatten. (Den här veckan har f ö polisen här omhändertagit 2 hamstrar, en kanin, en majsorm och sju katter som lämnats ensamma vind för våg utan vatten och mat  när ägaren valt att åka på semester… blä. Tur att det fanns grannar.)

M

Tittut
0

# 2 Knappast Gevalia Sparrow, men varför inte Classic Sparrow?Glad

walsan
0

Godmorgon!

Även här uppe i Sundsvall skiner solen. Tyvärr ingen artikel i lokaltidningen om Stockmossens Tindra ännu. Får se om det kommer idag.

AKWIK
0

God eftermiddag!

Här tornar molnen upp sig, 28 grader i skuggan och det mullrar i skyn. Hoppas det kommer regn. Björkarna börjar bli gula och tappa bladen pga av den långvariga hettan.

Hästarna står inne och vilar på dagen. Dimona har inte orkat äta så mycket som hon behöver, så det känns ovant att truga henne med det ena och det andra! Förvånad Havre/korn-kross och lucernhack äter hon inte. Bäst tycker hon om uppblött lucernpellets och betfor. Men hon betar på nätterna och Arizona växer och är rund. Kyss. Hade ut vet. i förrgår eftermiddag men han hittade inget fel på henne. Varken i fram- eller bakänden och inte någon annanstans heller. Hon är antagligen så trött och tagen av digivningen och vårens påfrestningar. Men imorse åt hon upp och fick påfyllning. Min lilla snutta! Kyss

RC71
0

God kväll!

Sista lasset hö inne och nu regnar det Glad Känns vädigt befriande med regn efter denna hetta som varat så gott som en hel vecka. Betena är snustorra och brunbrända, så det behövs rejält med vatten om återväxten ska komma igång.

monsterpony
0

God kväll!

Varmt och skönt vid Vänerns strand. Har tryckt i mig massvis med grillmat och avslutat med björnbärsparfait, så nu rullar jag fram. :-D

Tittut
0

# 7 Du som är cykelfreak vad det verkar, det ryktas om nåt stort NM eller liknande som skall gå här i byn i på lördag. Vet du eller Mrs M ngt om det?

Jag bor i Odensala, inte så långt från Arlanda.

MrsM
0

#8 Nordiska veteranmästerskapen i LVG (=landsvägscykling om du har missat det?). Du får väl fiska upp en o annan nedsegnad åldring ur dikena….? Veteranlopp är väl din grej? Har du inte nån gammal monark stående som du kan damma av? Skrattande

walsan
0

Det var förstås en artikel om Stockmossens Julietta som jag väntar ska komma i Sundsvalls tidning…Generad

…Men inte idag heller.Ledsen

lil-sis
0

Tittut; det är ju skyltat överallt ju ;)

I onsdags så blev det löshoppning av liten mara, 90cm utan vidare, det finns hopp för treårs :D

Imorgon bär det av till hagen vid Rolsta Kvarn för lite mer bete och "miljöträning". Har man möjligheten att hästen i en hage så nära järnvägen så måste man ju bara ta den. Tänkte passa på att köra long-rein etc då deras ridbana är bättre än vår.l

Själv så har jag nu flytttat färdigt, katten är hos A som har "akuthem".

Tittut
0

# 9 o 10. Hm… klart missat det, ja! Kan bero på att jag inte varit i samhället på några veckor. Morsan har min mormors gamla cykel, en sådan där fin med svängd ram, bred sadel, mjuk fjädring och breda däck. Synd att jag skall bort i morgon, annars hade man ju kunnat försöka slinka in i startfältet med den!