Vad har du lärt dig idag?
Kom på att det är fantastiskt vad man lär sig nya saker jämt. Ibland under avdelning onödigt vetande, men dock. Tänkte dela med mej av de senaste dagarnas nyheter, och hoppas få några från er andra i utbyte!
Kafferast på jobbet är ett utmärkt tillfälle att lära nytt. Särskilt i semestertider då de vanliga fikakompisarna är borta och man träffar nya intressanta "källor" vid fikabordet…
I torsdags lärde jag mig att det GÅR att koppla från mobilsvaret.. Har retat mig länge på att behöva tala in ett meningslöst meddelande när man egentligen inte behöver ha svararn i gång..
Igår lärde jag mig att fr o m nyåret 2008/09 måste alla svenska bostäder vara energideklarerade vid försäljning, och i deklararationen skall även ingå en radonmätning. Och radonmätning tar 2 månader. (ska du sälja, dags att planera
) Till saken hör att det endast finns ett fåtal certifierade konsulter och att i våras hade dom hunnit med 300 av landets bostäder. Suck. Som vanligt ska svenskarna vara jättepräktiga och göra allt på en gång, ungefär som med hästpassen…
Kom igen - vad lärde du dig på fikarasten senast eller så??
Idag så lärde jag mig att det är lättare att övertala en grå connemara med spöpet än snöre bakom rumpan. Det var ju löjligt enkelt.

Inte direkt dagsfärska kunskaper, men definitivt för avdelningen värdelöst vetande… För några veckor sedan läste jag att näbbdjurshannen saknar pung. Däremot har han fem X-kromosomer och fem Y-kromosomer…