Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 1575 ggr
[Gabriella-Stenius]
0

God morgon!

Mulet väder här! Blir nog regn….
Åker ner till Sommardressyren på Ericsberg över helgen!
Skrattande
Må så gott!

ambo
0

gomorron

hade faktiskt en tanke på ericsberg jag med om jag hinner! alltid kul se bra dressyr!

lil-sis
0

Morning morning. Jag segar mig för har jag tur så hinner stallägaren köra min ponny till nya betet innan jag kommer ut Oskyldig

Måste iofs skynda mig lite, "kvinnoproblemsdagarna" dök upp under natten och jag är hos brorsan utan några skydd alls, han skulle få dåndimpen om han såg något i badrummet Tungan ute

RC71
0

Godmorgon alla!Glad Här mulnar det på och det lär bli regn på eftermiddagen. Det är erfterlängtat! Ska byta hage åt fölstona idag. Har fått låna bete av grannen. Bra det då återväxten är noll för tillfället. Sedan ska Penny snyggas till inför morgondagens premiering i Örebro. Vi åker själva Penny o jag. bullemor har drabbats av någon slags connemarakoma-konstigt…Obestämd

monsterpony
0

God morgon!

Mulet även här. Måste ner en sväng på stan och försöka hitta något att ha på mig på ett kommande bröllop. Blä! Klädshopping är inte min favoritsysselsättning, men jag tror att mina vanliga kläder nog inte riktigt skulle passa på ett bröllop.

I övrigt ska jag njuta av de sista dagarna innan jobbet börjar på måndag.

MrsM
0

#God morgon. Här är det äntligen lite blött utanför men fortfarande ganska kvavt. Det utlovade åskvädret dröjer.

Smarta gamla Flash har nu helt överlåtit tillsynen av "Lillan" till Mia, för att själv kunna gå långt ifrån och beta i lugn o ro medan ungen är hos dagmamman..Glad Rätt så bra, kanske får Lillan  en del av Mias  sociala kompetens på köpet… Flash´s ungar brukar annars vara så blyga.

Idag ska jag städa tvättstugan. Kroppsvård för Packie står också på schemat, han är totalt "natural" med spontana rastaflätor här & var i sin långa man. Har man semester så har man. Flört

Ha en bra dag.

Dyblygiad
0

här har det varit sol fram tills nu.Nu sveper molnen in och jag hoppas på regnet som fastlandet alltid tycks ha förtur på. Nu när vi lärt Besk att betäcka genom stalldörren så bekymrar vi oss inte för leriga "porr"gropar längre.Tungan ute Mera regn mera regnCool

Maria-Kavat
0

God middag! Efter ett ihärdigt regn hela fm så är det äntligen uppehåll. Bra med dessa dagar oxå då det inte känns lika tungt å fixa saker och ting inomhus. Dags för stallet strax å låta pålle gå i liten inhägnad i paddocken. Har skött sig mkt bra hittills, hoppas kunna låta honom gå ute mer nästa vecka.

Akerberg
0

God dag, nu är det slut på friden.  Har skjutsat hem Snörpa och kommit hem från datorfri zon och ska börja jobba på måndag. *Suck*

Började dagen med trotsa ösregnet och rida ut en sista sväng med Snörpa uppe i skogen, 3 km barbacka, traven skippade vi men tog en liten tjuvgalopp på hemvägen =D Tyckte vi var skoj båda två. 

På måndag börjar jag jobba igen, tur att vädret slog om lagom tills nu, för annars hade det varit ännu svårare att åka från skogen

Carduus
0

God middag!

Byggt hage i dag, vi hann inte riktigt färdigt så fortsätter i morgon. Återväxten på vallarna vi hägnar in är jättefin så där ska dom klara sig resten av sommaren/hösten hoppas vi. Var komatrött då jag kom hem, däckade i soffan så nu är jag seg istället…

Regnet kom på eftermiddagen, strilar fortfarande och det kan gärna få fortsätta.

Lagar just nu middag, sambon kommer hem från jobbet snart.

AKWIK
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godkväll!

Imorse körde jag sonen med flickvän i en bil full med småprylar till Grisslehamn där de skulle ha ett loppisbord i ena hamnen. 

Åkte sedan till hästarna för att vara med när de släpptes ihop med ett annat connemarasto med föl. Dimona, som nu piggnat till och äter bättre, höll själv reda på sitt föl och vaktade henne som en helt normal hästmamma. Det gick bra med ihopsläppet eftersom stona stått nära varandra i stallet och gått i angränsande hagar i nästan två veckor. De höll sig mest på sin kant och hagen är väldigt stor så de behöver inte känna sig trängda. Tog bifogat kort på Arizona idag.

Sedan var det dags att åka till Grisslehamn igen för att frakta hem ungarna som lyckats sälja lite prylar, men också köpa en del! Skrikandes 

Tycker nog att bilen var mer fullpackad på hemvägen än ditvägen. Obestämd Skrattande

[Gabriella-Stenius]
0

#3 Synd att jag inte kan dela på mig och komma och heja på er i Örebro!
Men jag håller tummarna att det går bra!

ELS
0

#3   Vilken tid börjar stopremieringen?  Är det fler connemaror med? Är det på Kvinnersta?

Jag funderar på en liten utflykt i morgon om jag får med mig sambon  Oskyldig

RC71
0

#12 Penny är enda connemaran. Vi har startnummer ,16 så jag skulle tro att hon visas runt 11.30. Start kl 10.00..

ELS
0

# 13  Synd att hon är enda connemaran. Vi får se om vi kommer och hejar på er dåSkrattande   Planerar ett Ikeabesök samtidigt men det vet inte M om ännuOskyldig

Denna kommentar har tagits bort.