Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1057 ggr
RC71
0

Godmorgon 4 augusti

Väldigt disigt här och regnet hänger i luften. En hel dags jobb väntar. Eftersom forumet låg nere i går får jag passa på att gratulera ELS på födelsedagen i efterskott! Glad

Godmorgon från

Lotta!

Carduus
0

Godmorgon!

Solen sken under morgonpromenaden men nu ser det mulet ut igen. I går kväll var det ett våldsamt skyfall över Norrtälje med tillhörande vildsint åskväder. Regnade tom in genom balkongdörrenFörvånad.

Grabbarnas nya hage blev klar i går i omväxlande regnigt och soligt/varmt väder. Dom blev jätteglada och foton togs av stallägaren, hoppas hon mailar dom till mig snart så ska ni också få se vilken fin liten Dus jag har Kyss.

Inga planer för dagen förutom jobb änsålänge…

Ha det bra alla!

Tittut
0

God morgon!

Regn i luften även här. Ska försöka äta frukost och röja lite och sedan bli klar med ett par artiklar som ligger och väntar på att bli klara. Sedan återstår ev resa norrut, skönt!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

AKWIK
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon!

Idag ska jag försöka hålla mig borta från stallet. Vet att de blir omskötta enligta alla konstens regler ändå. Jag måste nog börja min ytrenovering i lägenheten på allvar och det passar ju bra när det är lite småregnigt.

Som Carduus redan skrivit så var här ett åsk- och regnoväder utan like i går kväll. Tittade man ut genom fönstret så syntes knapp träden ca tio meter bort! Nästan lika hårt regn som de tropiska regn jag upplevde i Tanzania. Men växtlighet uppskattade säkert denna vätskepåfyllning.

Ha en bra dag alla! Glad

Kan inte låta bli att visa en bild på små shettisföl som är så rara. Kyss

ambo
0

Gomorron..en massa handlande av mat och presenter till maja som fyller 13 på söndag..hon är ju på scoutläger gotland nu så, då kan man handla o ha sig obehindrat Skrattande

sen ut till ambo ikväll. igår blev han tömkörd av ett proffs, pålle gick bra tyckte jag men, lärarinnan var ej 100nöjd han måste gå i utsträckt lägre form för att bygga mer muskler på ryggen. ja, inget nytt. vi måste bygga på mer muskler på överlinjen fast rumpan är bra. en uppgift för mig nu då!

ELS
0

God morgon

Regn och grått här i dag men det känns bara skönt efter sista tidens värmebölja.

I dag ska jag jobba lite igen efter ett par veckors ledighet.  Känns lite trögt att komma igång. Rynkar på näsan

Tack för gratulationen RC71!Glad

#3  Såååå söta små shettisföl! Kyss  Man får nästan lust att skaffa sig en shettis.  ( Jag har ju i och för sig Lillemannen men han är ju betydligt större numera )

monsterpony
0

Första dagen på jobbet efter semestern… Gråmulet… … Yay!

Akerberg
0

God dag, här VRÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄKER regnet ner. Efter 12 minuter på cykeln hem kunde jag vrida ur byxorna =S Usch! Ska ut till Snörpa snart o rida några mil tänkte jag, måste ju träna inför distansstarten snart =)

Första dagen på jobbet efter semestern nu, inte så jobbigt som jag trodde, har nog samlat en massa energi =)  Fick en gratis klippning av en av studenterna också =D

lil-sis
0

ambo; ta hjälp av bommar också, det är lättare att aktivera dem då :)

Jag sitter och väntar på att tjejen i stallet som vill köpa släpet ska höra av sig så jag ska åka ut dit, vet inte vilken dag det blir men snart hoppas jag.

Sen ska jag röja ur bilen så det är "tom" och sälja den också.

Efter det har jag nog gjort allt jag kan göra för att mota bort kronkalle och andra. Bor nu mest hemma hos brorsan, fungerar.

Ponnyn är i Rolsta och betar, ville INTE åka med i lördags, var mkt mkt billig just då.

ambo
0

#8 jo, det ska jag göra! Skrattande bommar alltså, det är jättebra.

RC71
0

God eftermiddag. Det disiga morgonvädret har bytts ut mot riktigt höstrusk Rynkar på näsan Regnar och blåser om vartannat. Har precis besökt dagen sista häst. Ett fullblod med stengalla. Nu ska jag duscha och sen ut och brunstkolla kvarvarande sto. Hoppas nu verkligen hon är dräktig denna gång. För övrigt har här varit en otroligt smidig betäckningssäsong. Endast ett sto har gått om. Då är det kul att vara hingsthållare!Glad

RC70
0

God kväll!
Jag fick minsann ingen grattis tråd inte.. :( snyft !
men jag fyllde ju år igår..

här vrääääker det ner regn.. inge kul.

Bullemor
0

Go´kväll

Regnet öser ner och jag har tillbringat dagen med att åka fram och tillbaka till Karlstad och hämtat hem nyparad tik. Min vanliga dator har dessutom avlidit igen så nu har jag skakat liv i mors laptop i ren desperation.

Nu väntar barnnattning och sedan nattning av en mkt trött Bullemor.

ELS
0

God kväll

Här vräker regnet  ner och det är dessutom  halv storm uteRynkar på näsan  Jag  tror aldrig jag har upplevt att det kommit så mycket regn som i kväll under sommartid förr. 

Jag har nyss varit ute och tagit in hästarna i stallet. De höll nästan på att drunkna uteFörvånad  Framför utestallet , där hästarna stod och kurade, var det en hel sjö. Dessutom hade det regnat in. 

Hästarna tyckte i alla fall det var skönt att få komma in och sova i natt.

# 11  Jag fyllde också år i gårSkrattande   Fick inte heller någon grattistråd… Gråter Skämt åsido inte lätt att veta när alla fyller år  och det är inte så mycket att fira numera då man (dvs jag)  blir gammal med rasande fart Flört Varför går åren så fort nuförtiden Obestämd

hllw
0

#13 Vilket ljust och fräsch stall!!

Jag har varit på dressyrträning idag. Hade som uppgift att vattna ridbanan innan träningen… blev inte mycket av det. Det har regnat näst intill oavbrutet hela dagen, och igår också för den delen. Det blev mest till att hoppa över vattenpölar… Vår egen ridbana ligger för närvarande helt under vatten:S

Dags för kvällsfodring av 3åringen som står inne för bantning…

RC71
0

#13 Du hade fått en grattistråd bara forumet fungerat…Flört

monsterpony
0

#4 och #14. Träning på ridbana under vatten kanske är utvecklande för ryggmuskulaturen… Flört