Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1365 ggr
RC71
0

Godmorgon 6 augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon på er!

Efter att ha somnat på soffan till en DVD och en påse ostbågar igår kväll har jag nu en lindrig nackspärr SkämsFår väl försöka kurera mej så jag är ok kl 9. Uppehåll men molnigt här. Jobb väntar hela dagen.

11 dagar kvar till semester! Skrattande

monsterpony
0

God morgon!

Idag skymtar man faktiskt solen med lite god vilja. Här blir det jobb hela dagen. Inte så mycket att orda om. Och inga 11 dagar till semestern heller. Snarare 311…Rynkar på näsan

Carduus
0

Godmorgon!

Dimmig och kylig morgon men det ska ju bli fint i dag så vi får hoppas på det.

Var i stallet igår kväll, hade äntligen slutat regna då. Grabbarna är så rara, travar mot en då man visar sig i hagen och vill aldrig sluta bli kliade påKyss. Carduus följer mig som en hund och de andra följer honom så vi tog en sväng i den nya stora hagen. Inte behöver de svälta än på ett tag, finns hur mkt mat som helst. Tyvärr har Carduus man blivit väldigt hårt åtgången av de andra små ligisterna. De har slitit av honom en hel del man så den är inte vackerRynkar på näsan. Nåja den ska väl ändå ryckas kort i sinom tid, de har ju roligt då de leker…

Ha det bra alla!

ambo
0

hemma ett tag, fixade me ambo i morse. Kan meddela att i ridsport på torsdag kommer det vara bild på en hund typ Stallhund..han är från vårt sommarstall i Bro! så kolla efter den bilden!

har lämnat in hoppsadeln för omstopp, seent omsider den är ju snedstoppad och ojämn efter 1 1/2 års ridande  (jag skäms) men, nu är det gjort!

RC71
0

#3 Aha! Den vovven ligger redan på Ridsports hemsida….Skrattande

ambo
0

ja jag ser det nu kul!Skrattande

lil-sis
0

God eftermiddag.  Åh jag inser att jag borde ha adressändrat direkt till Ridsport, nu lär det dröja evigheter innan jag får den…

Jag har spenderat nästan hela dagen med att spela Wii Fit Skrattande

Tur det, för imorgon ska jag tydligen köra Ulricehamn fram och tillbaka. Jippie. Ingen häst på släp den här gången iaf så det kommer gå hyffsat fort. Finns det inte budfirmor för sådant?

Transporten är såld, skönt, vi ska byta pengar och papper på fredag. Den stannar kvar i stallet och mot lite småfix så har jag tillgång till den ett par gånger till, kanon!

Bara bilen kvar men det sitter hååååååårt. Gillar min bil. Men ska den fortsätta rulla så ska den besiktigas, skattas och bytas vindruta på. Det typ 5000kr bara sådär. Så nej.

En el av transportpengarna ska få bekosta en tärnsjögjord. Jag har velat och velat och velat men det får bli så, hoppas dock på att Neffis gamla ägare har kvar sin begagnade, så kan jag köpa den :D

Akerberg
0

2 timmar och 40 minuter i sadeln idag. Printade ut en karta att rida efter, men den stämde dåligt med verkligheten, men som tur var träffade jag på en annan ryttare i skogen som kunde visa en väg dit jag hade tänkt ta mig (fast det var inte den jag hade tänkt mig, men det spelar ingen roll).  Sen hittade jag en gubbe att fråga när tjejen på hästen inte visste längre. Kanon med hjälpsamma människor! Trots att Snörpahästen tycker det är triiiiiiist att stå still. På tillbakavägen kom jag plötsligt till en väg där jag varit förut, och gärna hade velat rida igen, bara det att jag inte hittat tillbaka =P Nu vet jag vart den är, och att man kan komma vidare en annan väg än den jag tog sist =D (För den gången slutade det med att vi badade i träsket båda två, så där tänker jag ju inte rida igen..)

rc715
0

Efter alldeles för lång tid på sofflocket kom jag idag på ett litet sätt att roa mig på, så idag har jag kartlagt mina connemarors stam och räknat fullblodsprocent och inavelsprocent på dem. Vissa av dem har faktiskt så mycket fullblod i sig att de klarar den gamla gränsen för att reggas som ridponnyerFlört. Om man letar lite längre bak så är de dessutom ganska linjeavlade. Eftersom gentekniken inte kan isolera hoppgenen ännu så får man väl leta lite själv…

RC71
0

Godafton!

Den här dagen bara flög iväg den också. Var hemma från jobbet vid fyratiden, sen hästrundan på betena. Snyggade till "Jessie" lite också inför morgondagens spekulantbesök. Nu ska jag tvätta och röja lite här inne i huset. Min mamma jobbar tydligen inte här…SkämsCool

AKWIK
0

Godkväll!

Idag har jag inte ens fått fram startsidan så jag kunnat logga in förrän nu. Skrikandes 

Konstigt, men nu har jag inget att säga mer…Skrattande

Sätter väl in en bild på Dimonas pappa Chance i stället.

RC71
0

#10 Fick du mitt pm? Obestämd

AKWIK
0

#11 Japp! Flört Jag har svarat också.

Maria-Kavat
0

God kväll!

Ännu en dag har gått…haft fullt upp så man lär väl somna fort. Skönt! Blivit nytt bilköp idag, så mao blir det å sälja en…lite mkt me 4 st. Sovdags nu så man orkar upp till kusen. Sov gott alla!

#10 Fin bild på vacker häst!

RC71
0

Kan meddela att Village Linnet i dag kom trea på Dublin horse show. Vid sidan har hon sin förstfödda dotter efter Janus, Castle snowflake Glad

(på bilden Janus och Linnet hemma i stallet)

AKWIK
0

#14 Grattis till Henry & Co! Glad

Bullemor
0

# Nämen vad roligt! Söta lilla Linnet!

Maria-Kavat
0

#14 Vad roligtGlad Vilken imponerande hårman Janus har! En annan som tycker man har å sköta, å då är det kanske en tiondel av hans…

RC71
0

#17 Jo, det är lite att sköta…Kammas med barnolja varje dag! Skrattande

RC71
0

Jaha, då var man hemma från polisen igen. Fem fotograferingar senare fastnade jag äntligen på bild! Cool På den bilden ser jag döende ut och tittar uppåt, men lilla assistenten tyckte att den fick duga Skäms Tydligen var det den enda bild som datorn godkände….Jaha, bara att vänta fem dagar nu då och se om det blir ngt pass av det hela.