Godmorgon 080807
Yes jag är först idag! Jobbar förstås natt, inne på min 4e natt och har en natt kvar tills 2 dgr ledighet. Det börjar ljusna utanför fönstret på DS Uppvaket. Ser ut att bli en fin dag. Hoppas att ni får njuta av solen medan jag sover ikapp gårdagens förlorade sömn, var tvungen att gå upp 3 timmar förtidigt igår för att köra barnen på KM i hoppning.

Tja, Dyblygiad. ska du fortsätta skriva godmorgontråden kl 04.24 så lär du nog vara först i fortsättningen…
Här duggregnar det och är allmänt trist. Ska äta frukost och sedan hänga på låset till Enköpingspolísen som öppnar kl 9. Måste förnya mitt pass…
Godmorgon alla!
Falkenbergsvädret är varmt och en förtätad molnighet som känns som kommande regn. Idag ska det bli en inte alltför lång dag på kontoret har jag tänkt, men med ett händelsestyrt jobb blir det många ggr inte som planerat…
#1 Pass-strul verkar höra ihop med Clifden-resor
. På en skala tycker jag RC71 är ovanligt tidigt ute
.
Ha en bra dag alla! Tid är en naturresurs.
Trist väder här också.
Har duschat och skrubbat för idag ska jag sitta i bilen hela dagen. Ska köra ett paket till Ulricehamn och sen ska jag väl hem igen också, antar jag. Blä. Finns det inte företag som gör sådant?! (Jo men bud dit ner kostar mer än vad jag gör och jag antar att det måste fram IDAG).
Är så less på den vägen så det finns inte…!

God morgon på er!
Efter gårdagens fina eftermiddag bjuder idag på mulet, gränsandes till duggregn, men med en sol som syns igenom molnen.
Här blir det hårdkörning inför helgen. Det är så skönt de här veckorna innan alla är tillbaka på jobbet, man får så mycket gjort, men snart blir det väl full rulle igen. 
mulet,duggregn men ändå rätt ok på något vis.
Ungarna utnytjar de sista sommarlovsveckorna genom att leka intensivt med kompisarna från tidig morgon till sen kväll. Själv ska jag fortsätta med min Särimner (tvättberget) och egentligen borde jag ta mig iväg och köpa mer djurmat,men de har så de klarar sig någon dag till.
är det månne höst jag känner i luften?
God morgon!
Här i Hälsningland har det duggregnat på morgonen, men nu är det uppehåll lagom till att jag kom hem från hundpromenaden.
Jag hade tänkt riva av båbären som växer runt tomten och är stora som plommon, men de får väl vänta till det torkar upp lite. Det blir så geggigt annars. Ska dra på en liten varp i vävstolen, så att jag kan väva ett prov till mina badlakan.
Upptäckte att ungarnas pass går ut i september, så vi måste fixa nya till dem innan höstens Spanientripp. Tur vi såg det nu, annars hade det kunna ha varit sådant som upptäckts i sista sekund också.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Mulet och ruggigt här med. fick sms från maja att hon känner sig förkyld och ej vill gå upp från sovsäcken..stackars barn, blir hon sämre får jag fixa hemresa innan på nåt vis. allt regn och blöta samt boendes i tält har väl gjort sitt.
ska gå på ryttarspelen en stund idag på Ryttis, lite nostalgivarning, jag och en kompis var ju funktionärer banpersonal där när vi var tonåringar (vi typ garvade oavbrutet hela dan jättejobbiga)
sen ut till lille grålle ikväll, ska se om det blir tömkörning en stund. Lång låg form!
Ha! passen är fixade här alldeles nyligen. förra året fick äldsta sonen ett rosa pass innan hanses interrailresa..men det skyller vi på att han gjorde lumpen i boden och det inte gick att fixa innan..hehe
Bullemor, vi är fler här som leker tvättbjörnar tydligen 

Pass ja… Själv har jag ett som är utfärdat på Svenska ambassaden i London. 
God förmiddag! Usch vädret är ingen höjdar här heller, men än regnar det inte så man får väl vara glad. Hmm tror oxå kanske att det är hösten som kommer smygande…
Idag bär det av till frisören. Har inte varit där sedan januari å då blev det mkt kort, sparat ut så jag åtminstone ska kunna ha typ bob/page. Frisyrer är himla kul, roligt å låta frisören få fria händer oxå
förutsatt att man litar på dem….

Halloj i cyberrymden =) Tungt på jobbet idag, tur att det bara var två ställen…
Regnet hänger i luften men det är varmt ute.
Ska göra klart tipspromenaden till lördagens kräftskiva, har ni något tips på fråga om Connemara kanske? (delvis hästfolk som ska gå, så ingen hästfråga)
God middag connemarafolk !
Jag har varit på Irland jag 
Fast ingen hästresa utan hundresa men en och annan häst åkte man väl förbi i alla fall. Dock mycket trevligt ändå med bla en GPS som visade en ut på smala vägar, asfalt med gräs i mitten, där man mer eller mindre fick blunda när man passerade andra bilar…Men man fick ju se en hel del av naturen 
Jag och en kompis var i Dublin, shoppade och gjorde fynd på Penneys bland annat. Vilka tjusigt dekorerade puber de har ! Passade så klart på att se Riverdance ! Fantastisk show ! Blev en tripp utanför Dublin med omnejd också. Även upp till Cavan och vidare till Shannon där vi tog flyget hem, först till England och sedan vidare till Danmark. Min kompis bor i Norge och jobbar på flygplatsen så hon har rabatter via sitt jobb vilket resulterade i boende på lyxhotellet Radisson SAS Royal
Njöt medan jag kunde 
Så denna trip resulterade att jag bara på några dagar vistats i fyra länder !
Åker gärna tillbaks till Irland och skulle gärna vilja besöka Clifden, hoppas det blir av någon gång i framtiden. Fast det krockar lite med circuit utställningarna, hundutställningar, som jag gärna också skulle vilja besöka.
#11 Lyckost! 
Godkväll! Här i Roslagen har vi för tillfället uppehåll i regnet, men många mm måste det ha kommit idag. Och fler ska det väl bli enligt prognoserna.
Var tidigt ute i stallet imorse. Tog in damerna som varit ute inatt. De var då så trötta när de var inne i stallet att Dimona och fölis låg och sov bredvid varandra i boxen.
Därför skickade jag nyss ett SMS till stallägarna och bad att mina pållar skulle få vara inne inatt. Fick följande bild tillbaka med kommentaren att de var inne och redan hade gått och lagt sig.

Arizona drömmer mkt nu. Gnäggar och sprattlar i sömnen. Så där som hundvalpar också gör när de är små.

#11 Inte visste jag att hundvalpar gnäggar i sömnen när de är små… 
Sötnosfölis… 
Lite känguru-unge över henne.