Godmorgon 080808!
Kolla häftigt datum idag! Läste att det är många som valt att gifta sig idag pga datumet. Hoppas de som gör det får lite upphåll i regnet.
Tänkte mig ut till hästarna nu på morgonen. Finns väl lite att hjälpa till med där nu när de flesta har varit inne inatt, eller ska få komma in och torka upp. Har ännu inte lärt mig namnen på alla så det blir bra tillfälle när de står i sina boxar.

Här är det så soligt så. När jag gick till stallet någon gång före 6 var temperaturen redan uppemot 17-18 grader.
Ska göra mig iordning för arbete nu, duscha, äta frukost och klä på mig. Jobbar 9.15-18 och sen tänkte jag möta älskade R på flygplatsen. Äntligen!
Tömkörde Peia och hon fick jobba på men det fixade hon fint. Sen övade vi på att stå lös och stilla i stallgången medan matte hänger in utrustningen i sadelkammaren. För att vara Peia gick det riktigt bra.
Peia har dessutom firat sin utenatt med att smita över till grannhagen. När jag kom i backen upp mot stallet gick Chiva så välartat och mumsade gräs medan Peia inte syntes till.
När jag kom till grinden såg jag henne i hagen bredvid. Inte lika välartad men lugn ändå.
Tog in Peia i stallet, flyttade Chiva till en lite mindre hage och serverade henne frukostbetfor och -kraftfoder, fyllde på vatten till hagen som Peia smitit till samt lösdriften och serverade Peia frukostbetfor och -havre inne i stallet.
Eftersom jag hade så brått idag fick Peia och Chiva tillbringa natten ute, verkade populärt. Skulle egentligen ridit Chiva och låtit Peia få semesterdag men en kompis ville låna Chiva för uteritt med en kompis. Passade ju utmärkt
Så, nu ska jag skynda mig att bli klar. Fyrtio minuter, yksi, kaksi, kolme!

Godmorgon!
Var och hämtade hem Gorizia och lille Galliano från hingsten igår. Galliano ha blivit så stor och nästan all hans ljusgula päls har fallit av. Gorizia är betäkt sista gången i tisdags, så nu hoppas jag på tredje gången gillt, annars får det vara för i år.
Ha en bra dag!

Halloj! Varmt och fuktigt ute, måste vara luftfuktighet hööögt upp på skalan, men det regnar iallafall inte (just nu…) Ska stoppa något i kistan och åka till Snörpa och rida en sväng, sen handla inför kräftskivan imorgon

God förmiddag!
Här är det mulet och har regnat, men just nu är det uppehåll. Idag blir det en vända ner på stan, hämta upp en inlagd kjol och lämna en kaffebryggare på reparation. Inget speciellt spännande.

Fruktansvärt, ihållande skyfall här!
kom 30mm under natten och hur mkt som trillat ner nu vet jag inte. Det rinner floder över gårdsplanen och trafiken gick i 60 på E18. Har precis räddat in kalla ston m föl från betet. Ska nu iväg och spika lite.
Ha det gott alla! 
God förmiddag!
Varit uppe sen 6.45, men först nu landat i hemmet efter lite annat bestyr. Städning står på schemat, men hur kul är det? Ifs behövligt…Sen blir det stallet i efm och kväll. Vi hade världens åskväder runt oss inatt. Det lös upp rätt bra på den mörka himlen. Otroligt vackert! Nu är det uppehåll här, får väl se hur länge det varar. Ha en bra dag alla!
God middag (?)
Jag har ågren, vill min ponny ha täcke på sig i det här vädret? Allt det hon har ätit upp nu lär ju knappast lägga sig där det ska om hon är kall? Det är mkt träd i hagen men ändå… Ingen har visserlige rapporterat att hon fryser men ändå (hon står med full skötsel även under sommaren så de går igenom de noga varje dag plus att stallägaren är lite täckes-nojjig).
Ska ut idag och skriva papper etc på transporten, får fråga lilla Fröken vad hon säger.
Normalt är jag inte sjåpig men hon är så pass tunn jämfört med de andra tjockisarna jag haft. Neffi hade helt sonika gått in i stallet i det här vädret, utan att fråga någon.
Imorgon ska det provridast hästar med en kompis, har ni några bra förslag inom hyffsat område från Sthlm så hojta till, runt 160cm (beroende på ras etc) och inte jättepriskänslig men den ska vara trevlig i huvudet och trevlig att rida, allround med betoning på dressyr ;)
I övrigt väntar jag mest på att Länsstyrelsen ska säga ja eller nej till mitt körkortstillstånd :)
goafton
hemma efter intag av hästar på Ekeby samt pyssel me lille grå. Jag tror han saknar Maja..ska hämta na i morrn kl 12 Nynäshamn. Hon är förkyld me blöta kläder i tält stackarn
#8 står ni på Ekeby !? i Nynäshamn?!
Nä, Upplands-Bro. På sommarn, på vintern Kungsgårn, Lovö. Vi vill eg va på Ekeby vårt mysstall..men, det blir för långt för Maja vintertid.

Godkväll! skönt med fredag även om helgen kommer innehålla en hel del jobb. Fölen får stanna hemma ett par dagar, så vädret stabiliserar sej. Dom leker och skuttar för fullt här nere nu. Fick nyss komma ut efter att stått inne hela dagen. Sista betäckningsstoet åker i morgon så nu kan man lägga denna säsongen till handlingarna. 100% dräktigt även i år, skönt! 

#11. Det stoet vet jag vem det är , tror jag ;) Träffade den trevliga plastmatten förra helgen och ser nog den ordinarie i morgon :)
. Har packat regnkläderna men hittade ingen åskledare?

#13. Åska vill vi inte ha i morgon
. Men regnkläder är nog en bra packning. Fast det är tydligen utlovat sol, men det kan man väl inte lita på
.
#14 Min favoritvädersajt sa att det blir åska i Nossebro imorgon fm.
12 grader på morgonen och 20 på em. Småregn.
se: freemeteo.com 
Min ponny ville inte ha något täcke :)
Hon har satt rätt mkt päls på bara en vecka OCH lagt på sig, börjar bli jättefin över ryggen. De är flyttade till hagen vid järnvägen också, perfekt!