Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 489 ggr
colleen
0

God dag 10 augusti

Ingen god morgon tråd än? Jag har haft fullt upp sen jag började jobba förra veckan att jag knappt hunnit in här och titta. Men idag är det i alla fall ganska lugnt här hemma, roar mig med att städa vilket inte är alltför kul men det måste ju göras. Men snart ska jag ge mig ut i stallet, det har regnat mycket idag men nu har det slutat även om det fortfarande är molnigt. Var tog det fina sommarvädret vägen?

~Jag tror på ödet~

monsterpony
0

Goder eftermiddag!

Jag har varit ute och cyklat en sväng i blötvädret (inspirerad av OS kanske?). Inget nöje precis, men det känns desto skönare att slappa efteråt.

Gårdagens cowboyfest var mycket trevlig. Folk blev mycket imponerade av chapsen… Och så vann jag rida-tjur-tävlingen. Inte så svårt att hålla sig kvar som det kan vara på en sprättig ponny, men efter ett tag av snurrande och stötande kände jag mig mest åksjuk… Tungan uteSkrattande

Nu ska jag göra så lite som möjligt och njuta av resten av helgen.

MadickenII
0

God Eftermiddag

Nyss hemkommen från jobbet, och en liten stunds paus innan det är dax för nästa steg i en av beteshästarnas inkörning. Idag är det det vagnen som ska på. Hoppas det förlöper smidigt.

Hade min lediga dag igår och fick besök av min nya medryttare, en sjuårig tjej som nog kan bli riktigt duktig. Vid middagsdags ringer min syster och har ett mycket ledsamt besked. En av hennes närmaste vänner har tidigt på morgonen kört ihjäl sig i en singelolycka. Arton år gammal kille med helt nytt körkort. Ännu ett streck i statistiken. Så just nu är vi alla lite dämpade.

Hoppas alla haft en bra dag, och kanske fått lite sol på näsan!

monsterpony
0

#2 Nej men usch så tråkigt. Jag förstår att det känns dämpat.  Rynkar på näsan

AKWIK
0

Godeftermiddag!

Idag har det ID-kontrollerats, DNA-testats och chippats och var det ngt mer? Obestämd Mycket blanketter och etiketter var det i a f. Trodde nog att åtminstone Dimona skulle reagera lite mer på chippet än hon gjorde. Hon reagerade knappt alls. Blev mer oroad av mätkäppen! Lät ingen annan än jag hålla den mot henne. Vi fick det till att hon var 152,5 cm. Ska bli intressant att se på premieringen på Jälla om det stämmer.

RC70
0

God kväll,

natten o gårdagen slutade inte alls bra för min del. men sånt är livet.

Idag och igår så var jag med RPn vi har i stallet på hoppträning, imorse packade vi dock in Monia i släpet oxå. Jag älskar min ponny, ibland är hon en åsna, men hon är aldrig dum. Hon kliver upp på rampen till släpet, med ALLA fötterna. Sen står hon där o vilar på ett bakben o tittar på mig. Hon försöker inte backa av, eller hoppa av eller någonting, nä, där står hon och tittar på mig nyfiket. Så tar jag min lilla hink, skakar den några gånger och vips lugnt o stillsamt står ponnyn i släpet ! Kyss

Smoothie (Ridponnyn) klev idag RÄTT in i släpet, eftersom Monia redan stod där inne. Sedan åkte vi förbi mitt NYA stall, ett litet stall med bara 6 boxar, just nu 3 hästar, med stora hagar och det passade prinsessan/åsnan alldeles utmärkt. (Sessan är idag 90dygn dräktig som kuriosa!). Vi släppte ut de tre hästar, ett halvblods sto och en liten welsh kille och så monia Glad och de travade glatt runt sedan var där kav lugnt ! hur skönt som helst.

Men NU ska jag plugga, tråkigt men åh så sant..

Akerberg
0

God Kväll, regnet ööööser ner =( Saknar förra veckans finväder mer och mer…  Idag har vi inte gjort mycket, hade kräftskiva igår så vi är lite trötta idag allihop. Har ridit en sväng på Kreles bara, det är i princip allt som blivit gjort.