Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 594 ggr
ambo
0

Godmorgon 11 augusti

gomorron alla! Fölsefirandet över och vi åker ut till ambo i eftermiddag med en av storebröderna även sova i stugorna, Mysigt.

ambo har fått damp och har igår försökt betäcka ett av stona oavbrutet..efter 7 veckors frid me stona Förvånad det där stoet ett halvblod har vari väldigt inställsam mot honom iof sig rätt länge hmmm

blev flyttad till ensamhage igår skamvrån Rynkar på näsan

ska växla till euro idag Irland på torsdag!

RC70
0

Godmorgon !

Vaknade nyss ur en hemsk dröm så gick till datorn istället.

Idag ska jag rida Aragorn, sen blir det sista veckan på jobbet Gråter
14.00-22.36 !

ELS
0

God morgon

Här väntar jobb halva dagen och resten av dagen väntar också jobb (men oavlönat) i stallet. Håller på med den årliga storstädningen. Har högtryckstvättat mm. Jag får väl snart stalla in hästarna om detta regnet fortsätter. Dom drunknar snart i hagen eller fastnar i geggan. Här regnar nästan oavbrutet varje dag nu och det är inga små mängder eller stilla sommaregn inte utan rena skyfallen.

Ambo: Ska ni åka redan på torsdag? Hoppas ni får det bra!  Vi åker måndag om en veckaGlad

MrsM
0

Godmorgon. Ont om parkeringsplatser kring jobbet imorse = nu har vardagen börjat för många. En vanlig arbetsdag väntar (hoppas jag). Det blåser fortfarande friskt, men det där blöta som for vågrätt förbi fönstren igår är bortaGlad.

Ha en bra dag.

M

ambo
0

#2 ja vi åker på en minitripp som försmak. det blev så pga skola och allmän dålig planering..får ta skadan igen nästa år! vi hoppas se några maror iaf..

Tittut
0

God förmiddag!

Är inte ett dugg avundsjuk på er som skall till Irland….Oskyldig

Skolorna börjar på måndag, så jag får väl vara hemma och ta hand om familjen istället. De har inte varit på dagis och fritids på hela sommaren, så frågan är om vi hittar dit.

ha en bra dag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

lil-sis
0

Goddag.

Planerar en tripp till stallet, kanske lite linlöpning för att träna röstkommandon.

monsterpony
0

God förmiddag!

Här blir det jobb hela dagen och lite till. Tur att det är skrivbordsarbete som gäller och inte tunga lyft, för högerarmen har träningsvärk sen tjurridningen… Det kostar att ligga på topp…Skrattande

Akerberg
0

Halloj, studenterna har överraskat =O  Det var riktigt rent hos dem! Det luktade inte ens hönshus, blir helt mållös =O 

Nu ska jag äta klart och sen pysa iväg till stallet å ut en sväng med Snörpa. Tänkte klättra lite idag, om blinningarna tillåter det… (Den skogen gillar de…)

RC71
0

Godkväll!

Jobbat hela dagen, sen hem och iväg med Penny på lite löshoppningsträning. Bara tre veckor kvar till treårstestet…ska strax upp och titta till fölen i deras nya hage. Dom har gräs opp till öronen, så det är inte så lätt att se dom små liven Skrattande Om en vecka den här tiden sitter jag på flyget till Galway! Skrattande

Carduus
0

Godkväll!

Inte läst här sedan i Torsdags. Varit i Skåne på bröllop hela helgen och i dag har det varit väldigt stressigt på jobbet så här finns mkt att läsa igen nu ser jag. Bröllopet var mkt fint, är en kusin till mig som gifte sig. Regnade på Fredagen då vi åkte ner men var fint hela Lördagen då bröllopet var sedan regnade det i går igen då vi åkte hem. Helt slut efter alla timmar i bilen, är lååångt mellan Norrtälje och Simrishamn…

Hade tänkt åka ut till stallet efter jobbet i dag men fick en släng Migrän så blev inget av med det… Medicinen hjälpte dock direkt denna gång så nu mår jag bra. Får bli stallet i morgon istället.

tjoffsan
0

Godkvälll! Försöker lära mig spela gitarr, men nu gör det så ont i fingrarna så jag måste ta en paus och surfa in här istället.

Ringde ID-kontrollanten idag, men hennes chipmärkningare var iväg på lagning så hon hör av sig när hon har fått tillbaka den igen. Angående dna-typningen, någon som vet vilka rutor man ska kryssa i på lappen "beställning av hårprov" DNA eller blodtypning, eller ska man kryssa i alla fyra rutorna? Sist skrev jag själv dit "dna-typning enl SCS"Glad

MrsM
0

#11 DNA. Fullständig härstamningskontroll.

Det betyder att lab kollar mot både far och mors DNA typ och på så sätt säkert kan fastställa härstamningen. Det är obligatoriskt från 2005 i hela connemaravärden.

Har man bara faderns DNA typning att kolla fölets mot blir det enbart en faderskapskontroll. Typar man bara själva fölet blir det bara en identitetskontroll/DNA typning  utan härstamningskontroll. Båda alternativen är EJ godkända.

M