Tidaholm
Vilka ska på lokalutställningen i Tidaholm (alla raser) 17/8?
Funderar på att åka dit och fota lite =)

Jag skall dit, men inte ställa ut i SPA:s utställningsklasser.
Våra två 3-åriga Shetlandsston skall vara med och tävla om Skaraborgs Läns bästa diplomston vid premieringsavslutningen som hålls i samband med utställningen.

Jag ska också till Tidaholm på premieringsavslutningen med "Lillan" Om du ska dit Akerberg kanske jag kan "anställa" dig för att försöka få ett bra foto? Du tar ju så fina kort!
#1 Du som är med i styrelsen för SPA. Vet du hur det fungerar i Tidaholm? Är utställningen samtidigt som premieringsavslutningen eller efteråt? Eller är det paus en stund då diplomstona ska visas? Jag funderar på om jag ev. ska efteranmäla till utställningen, om det nu går att efteranmäla förstås. Vem har hand dom detta?
Vi ses där

#2. Premieringsavslutningen är kl 11 och då pausar utställningen så att detta arrangemang får full uppmärksamhet.
Ring till Märta Persson och fråga, hon är aldrig omöjlig :)

#3 Vet du något övrigt tidsprogram eller hur många av olika raser som ska vara med eller så? Vill gärna veta när marorna ska visas… (har varit där förr o kommit jättetidigt o nästan tröttnat innan det varit deras tur)
#2 Går så bra så =)

#4. Märta håller på med detta nu, det blir ca 71 hästar och hon inväntar de sista anmälningarna i morgon. SPA är en serviceinriktad förening som inte håller så jättehårt på sista anmälningsdag ;)
Jag skall försöka återkomma om detta.
Attans att allt kul alltid krockar. Jag har aldrig lyckats ta mig till era utställningar.

#6. Det är alldeles för lite helger så här års :)
Skall du till Shetlandsriks? Det skulle jag, var planerat, men sedan råkade våra ston komma med och tävla om länets diplomston och då ville jag hellre åka till Tidaholm. Men lite svider det ;)
#7 Precis, låt oss skapa fler helger av alla vardagar :)
nej, jag ska inte på shetlandsriks men väl på arabriks. lite närmre till halmstad + ska jobba så det lönar sig lite mer.
grattis till fina resultat för era ston!

Troligen börjar utställningen med följande raser:
Shetland, Russ, NF, Connemara.
De beräknas hinnas med före kl 11 då premieringsavslutningen tar vid en timma.
Pratade med Märta för en stund sedan, hittills är tre Connemaror anmälda. Anmälningstiden utgick ju för ett bra tag sedan, men man får ju inte vara alldeles omöjlig ;)
#8. Tack så mycket :)
#9 Antar att min connemara är en av de 3 då ; )
Va bra att få veta lite om hålltiderna.

#8 Utmärkt idé!

#9 Kanon! Tack!

#10 Japp!
#13 Vilken tur när man är så glömsk som jag är…… ; )