Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 539 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-08-12

Ny dag igen och solen skiner utanför.

Valpen väckte mig som vanligt, men jag ska inte göra om gårdagens misstag och gå och lägga mig igen, utan ska nog försöka jobba lite. Måste bara kolla av vad som hänt sedan sist…

Ha det så bra idag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

monsterpony
0

God morgon!

Här skiner solen och det var en skön joggingtur i morse. Hittade några små kantareller att ta med och visa min japanska kollega som undrade. Men nu är det så mycket stopp i duschavloppet att i kväll kommer jag inte undan… Urrk!Tyst

Dyblygiad
0

Godmorgon!

Jag däremot kommer att krypa till sängs. Kl 17 är det veterinärbesiktning av ena ponnyn. Då är det bäst att man är utvilad.

colleen
0

Go morgon!

Här är lite halvmulet. Jag ska strax ge mig ut och rida Loppan, får bli en tur i skogen idag. Sen brukar tiden ha försvunnit och det är dags att åka till jobbet.

~Jag tror på ödet~

RC70
0

God morgon !
Laddar inför helgens utställningar ! Monia trivs i nya stallet, men har tyvärr redan fixat sig ur hagen 2 gånger - genom att krypa under staketet :) men det löser sig !

Ska iväg o hjälpa till och lasta en häst nu på förmiddagen, sen förbi stallet och rida en Welsh litegrann och ge Monia mat :)

Sen blir det Happiness Factory !

Trevlig tisdag !

Akerberg
0

God dag, hemma från jobbet nu, har putsat x antal fönster, högerarmen värker! 

Ska ge mig ut o se om jag hittar en kryssnosgrimma till vettigt pris (smygannons, svart, silverspännen, stor cob/liten full) sen tänkte jag titta på lite hoppning på tv

lil-sis
0

Kollar på OS, pussade på ponnyn igår :) Hon har minskat lite nu igen men inte så att det oroar. De går nu nere vid spåren och betar så om ni åker mellan uppsala och stockholm kan ni se henne vid märsta (innan på vägen mot sthlm och efter på vägen mot uppsala).

Idag ska vi göra minikontor till lillebror, jag är numer hans ekonomiansvarige. Får se hur det går…

RC71
0

Godkväll

Nyss hemkommen från ännu en händelserik dag. Avslutade med en häst som skurit sej så illa så hela trakten hängde lös. Bara att "operera" och gipsa. Har inga stora planer för kvällen, skönt det. Glad

rc715
0

Godkväll!

Efter en lite dramatisk natt på akuten har jag nu vaknat till liv. Det är tur att det är OS på tv så att det finns något att sysselsätta sig med. Det blir sängläge tills på fredag då jag ska få träffa en ortoped. Det är tur att man inte är häst, för då hade man väl fått en insomningspruta för länge sen…

monsterpony
0

#8 Vänta här nu… Dramatisk natt på akuten… Sängläge… Ortoped… Insomningsspruta… 

Det verkar som om jag har missat något? Är allt som det ska? Förvånad

ambo
0

#7 skaru förbi kungan så småningom? vi måste sko snart igen och det blir INTE den onda hovisen kan jag säga

vi ska ev flytta pålle till grannstalle Rörby så småningom

RC71
0

#7 Japp! Ska sko syrrans nua pålle ngn gång när jag kommer hem från Irland. Kan sko ambo i samma veva om ni vill Glad

ambo
0

#11 men yess! superiduper! jag bokar in dej direkt! tackar

Tittut
0

# 6 Åkte förbi henne nyss, på väg till Skansen för att hämna ny bagge. Hon stod bredvid ett par gulingar med ståndman.

rc715
0

#9 Jag har diskbråck och igår så vek sig ena benet så att jag inte kom upp. Familjen bestämde då att ambulans skulle tillkallas och det var därför jag hamnade på akuten. Jag har under natten fått så mycket morfin och annat så att hela dagen liksom bara har blurrat förbi. På akuten var det så hysteriskt många olycksoffer och dylikt så jag fick ligga i en korridor och studera alla som sprang fram och tillbaka. Min rygg är så dålig så att en häst hade man avlivats av djurskyddskäl om den hade sett ut som jag i ryggenFlört

Tittut
0

# 14 Usch, det låter rysligt jobbigt. Hppas du blir bra efter sjukhusvistelsen.

rc715
0

Det mest intressanta i det hela är att efter att ha sprutat i mig en ordentlig dos som skulle räcka en stund så skickades jag hem till en hysterisk familj. De har tassat runt hela dagen och kontrollerat så att inte morfinet har tagit kål på mig. Ännu roligare är att när de gav mig sista sprutan så frågade de vad jag jobbade med och när jag sa att jag jobbar med att rida hästar så gav de mig lite extra eftersom jag då antagligen hade mer muskler än andra i min storlek…

AKWIK
0

Godafton!

rc715! Hoppas att du snart är på benen igen. Hemskt att ha ont i rygg och ben. Rynkar på näsan (upptäckte just att denna gula gubbe kallas Rynkar på näsan, förut hette den Ledsen. Jag menar dock att jag är ledsen för din skull)

Förmiddagen ägnade jag åt att måla väggar (och lite annat av misstag, Skäms). Har nu målat och målat och blir visst aldrig färdig. Ett tag var jag nästan beredd på att prova Mr Beans sätt. Skrattande

Eftermiddagen ägnades åt hästarna och nu har vi just ätit ugnstekt lax och potatis. Mums! Det är en rätt t o m jag kan tillaga.

Covergirl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är mest trött. Är på tionde dagen i rad som jag jobbat. (Och stallat förstås!)
Jobbar två dagar till, är ledig en dag och jobbar sen sex dagar till. Sen är jag iaf ledig två dagar. (Och har R hemma Skrattande )

Peia har blivit igångsatt för nu ska lite mage bort. Eller egentligen mest rumpa för hon har fått den kvinnliga päronformen ;)
Har ridit lillskruttan två gånger sen hon kom hem och hon är ju lugnet själv. Inte suttit på henne på tre månader, kanske sjätte gången totalt, men hon klev iväg som om hon gjort det varje dag de senaste åren.
Har ju blivit tvungen att rida själv då de flesta andra har sina pållar på bete/sommarlov och/eller inte rider morgnar som jag gör.
Nåja, det går ju bra det också. Peia är snäll och sansad även om hon igår var lite fundersam på vad kossorna gjorde på travbanan.
I ärlighetens namn var även jag fundersam på vad de hade för ärende där. Jag fick kliva av och gå cirka 25 meter och sen kunde jag hoppa upp igen och rida vidare. Första uppsittningen från marken och det var tydligen inte särskilt upprörande.

Har fotat lite nya försäljningsbilder på Chiva också. Kul att se då hon ser riktigt trevlig ut. Bifogar en av bilderna som kommer ligga i annonsen. (Så fort jag beeskurit bilden.)

OS försöker jag se så mycket som möjligt. Får lite halvångest av att inte kunna tillbringa dagarna i TV-soffan.
Ändå har jag ett bra jobb, sitter parkerad vid en HD-TV dagarna i ända.

Vädret växlar en himla massa, regn och blåst och sol om vartannat. Besvärligt då det blir väldigt varmt i regnjacka men väldigt blött i vanlig ridskjorta.

Just det, lite news också. Cinna är frisk och ska börja trava nästa vecka Skrattande
Mamma gjorde första cellgiftsbehandlingen igår och det kändes okej. Hon var klart gladare än förra veckan och det känns skönt.

Nu har jag skrivit en halv roman och ska istället fixa kvällsmat och se på inspelat från OS.

Mindre än 100 dagar kvar till R kommer hem! Skrattande

Covergirl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Slänger in en bild till och passar på att önska rc715 krya på dig!

lil-sis
0

#13 Japp, Zafira och Tonix, de är stolta nya ägare till hennes transport (men jag får använda den ett år till). Det är en ganska blandad flock :) Och ingen orkar ens blinka när tågen åker förbi, det är hemskt skönt.

Vi ska träffa hovis 25 aug, får se om jag kör tillbaka henne till betet då eller om hon får stanna kvar på Ölsta, borde ha vuxit till sig på Ölsta tills dess, är bara tre eller fyra hästar som går på 7ha. Idag har visst min nya gjord från Tärnsjö anlänt också, den ska provas imorgon om det är schysst väder. Och om det är rätt färg. Det skulle vara två veckors leveranstid på den bruna och det har inte ens gått två veckor sedan jag frågade…

monsterpony
0

#14 Huva då! Hoppas att du snart är på benen igen. Krya på dig!