Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: resor
Läst 1019 ggr
RC71
0

Irland om 17 dagar.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har nedräkningen börjat! Jag och Bullemor lämnar sverige 18 augusti. Vilka mer ska åka till Clifden i år? Glad

Bullemor
0

Jaaa! Nedräkningen har börjat!Skrattande

Det där med Irland är som livselexir för mig! Ser verkligen fram emot att få återse "the 12 bens", den fantastiska fisken och skaldjuren, alla härliga människor, den underbara naturen och naturligtvis Connemarorna med Janus i spetsen. Ska bli extra roligt att se hur Janusbarnen utvecklat sig från förra året.

Hoppas vi ses!

ambo
0

vi får funka som förtrupp detta året..ska plåta alla connemaror jag serSkrattande

kan vi svänga in till Janus & co och kolla? ska vi varsla nån där innan?

RC71
0

#2 Ring Henry eller skicka sms innan så vet han att ni kommer. skickar över hans mobilnr via pm…Glad

Bullemor
0

16 dagar kvar! WIIEEEE!Skrattande

Fantastiska Dog Bay på kortet

Denna kommentar har tagits bort.
Tittut
0

Det är inte utan att det känns en viss del av avundsjuka…..Skrikandes

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Rozpravka
0

Upprepar # 6 Flört

Även om jag gjorde min egen första resa till Irland i januari då jag var absolut den enda utländaren i trakten, så måste det också vara fint att träffa så många ponnymänniskor från hela världen på en gång!

ambo
0

#4 Var ligger detta ställe???? måste dit

RC71
0

#8 Inte alls långt från Clifden. Följ vägen mot Roundstone så är det skyltat efter en bit.

ambo, har du resfeber ännu?Skrattande

ambo
0

heheeee jo, idag så börja det lite..måste leta väskor på vinden mm

glor i min lilla irlandsmapp va jag får ha me på flyget osv

Foten i munnen

oorganiserade jag just nu

Akerberg
0

Huuuu vad avundsjuk jag blir =( Vill också åka ju

ambo
0

Kameror i högsta hugg så ska jag försöka skriva en minireseberättelse Skrattande

har börjat packa nu tjohoo la ner ridbrallorna just in case

AKWIK
0

Just nu försöker jag komma tillrätta i min nya bostad och i nya stallet. Därför intalar jag mig att det var bra att jag inte bokade någon resa till Irland. Flört Men jag förstår er som ska iväg. Det är ju så härligt att vara där. Förväntar mig rapportering här på iFokus. jag får väl försöka ta en tripp dit i mars eller när det nu hingstpremieringarna är.

ambo
0

#13 då hänger jag på om d funkar me allt! Hur är nya stallet då? trivs ni?

AKWIK
0

#14 OK, vi siktar på att åka och se hingstvisningarna då! Du kommer vilja åka tillbaka igen. Flört

Nya stallet är egentligen det riktigt gamla stallet dit jag kom och träffade de underbara connemarorna första gången i mitten av 70-talet! Känner mig verkligen hemma! Finns två andra att prata connemarastammar och -minnen med. Mina hästar trivs också mkt bra! Dimona börjar bli sig lik mer och mer. Äter och sover bra. Skrattande Bra blandning av hästkamrater (en hingst, fölston och några unghästar) och fina hagar som passar ponnyer. Glad

ambo
0

#15 söööt! det är hon till höger väl

gamla stall från barndomen slår an en speciell klang hos en. mitt gamla i stan är lite förpestat just nu tyvärr pga pedofilhärvan. vi står ju i valet o kvalet att byta till grannstallet här på Lovö, finns box och de håller den åt oss..några dar till. många intresserade tydligen

alltid svårt ta beslut

MrsM
0

#15 Var är du då AKW? Några namn på gamla roslagsmaror som bott där? Alltid en speciell känsla att besöka platser som förknippats med gamla minnen. Ofta förundras man över att det är mycket mindre än man minns, när man kommer tillbaka.

Pappsen P hälsar till Arizona. Hon verkar jättefinKyss.

AKWIK
0

#16 SkrattandeSkrattande Nej! Skrattande För en gång skull är det inte Arizona. Det är små shettisföl som busar runt. Kyss Dom är ju så rara, de med!

#17 Jag kanske få starta en lite tävling om det? Flört

Nej, jag nämner några så vet du nog. På 70-talet (som väl ger dig mest info?) stod där Jealous Lady, Windy Winter, Veronica II, Camelia och avkommor till dessa. Jennifer och Don Pedro (von Platens hästar) och min Moonie var inackorderade. Hingstar som jag minns stått där är Blue Chief, Orion och Honey Chief. Nu finns F. H. Chance där.

Såg i katalogen till Vätö-utställningen att ett 1-årigt sto e. Packie ska visas. Kommer bli kul att se henne eftersom jag höll mycket på med hennes mormorsmor, när hon var ett år. Herregud vad tiden går!

Arizona hälsar till pappsen med! Skrattande

På den här bilden kan man tro att hon skrattar åt tant Windy.

ELS
0

#17 Hon ser verkligen ut som om hon skrattar.  SÅ SÖTKyss

Vi åker till Irland den 18. Inte många dagar kvar Glad

RC 71: Ska Janus vara med i hingstklassen på Clifden i år? Jag har liksom tagit det för givet men kom  nyss på att det inte alls är så säkert.Obestämd  Fy så besviken jag kommer att bli om han inte är medGråterGråterSkrikandes

RC71
0

#19 Ja, planen är att han ska ridas och visas Glad

RC71
0

Trevlig resa ambo! Skrattande Antar att du packar för fullt nu….

monsterpony
0

17 grader och sol utlovas för Galway idag… 

Nej, jag är inte det minsta avundsjuk. Så det så! Tungan ute

Bullemor
0

Gaaaaah!

Packnings-paniken börjar infinna sig! Försöker komma på vad det var jag skulle ha tagit med mig förra gången, som jag skulle komma ihåg att ta med denna. Barnen (som inte skall åka med) håller som bäst på och försöker klura ut lämplig ätbar present till käre Janus. Just nu lutar det åt Gott & Blandat.

MrsM
0

#23 Hade gärna haft lite packningspanik.

#22 Instämmer. Inte ett dugg avundsjuk, nehejdå.Skrikandes. Får gå ned på udden härhemma bland stenarna och björnbären och connemarorna och blicka västerut över havet så länge. Det är faktiskt ganska likt… Fast Björkengrens sommaraffär har tyvärr inte Guinness…