God morgon 2008-08-14
Ingen vaken?
Jag har inte sovit sedan stratx efter 03.00, värdelöst… Vaknade till och sedan kom hjärnan igång och arbeta, och sedan var det kört!
Lika bra att vara vaken en stund till. Jag ska snart till stallet och skicka iväg lånehingsten med lastbil till hemmet. Han ska hem och träna inför ungponnychampionatet är det tänkt.
Här väntar en hel dags brädgårdsarbete idag, jobbar till stängning 18.15, så risken är stor för att jag blir överarbetad! 
Ha en trevlig torsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Hmmm,,,Tittut. Vakna tidigt är ett pensionärssyndrom.. men du är ju ett år äldre nu
. Här blåser o regnar det. På väg till jobbet.
M

God morgon! Här var det riktigt fint när jag vaknade, men nu har det mulnat till och även kommit lite regn.
Här ska jobbas hela dagen är det tänkt och sen stundar helgen. Tjoho!
Eller ett tecken på stress.
Här skiner solen och det verkar blåsigt.
Hade inte tänkt slå på datorn nu på morgonen eftersom man lätt blir sittandes i stället för att göra nytta, men eftersom tidningsbudet missade mig så blev jag tvungen att läsa lite nyheter på nätet.
Nu ska jag stänga av och börja måla.
Vi ses nog här ikväll. Ha en bra dag! 

Godmorgon
Ska snart iväg och hämta mitt nya pass samt inhandla en ny ryggsäck. Sen blir det jobb resten av dagen. Regnar och blåser här. Dom bortskämda pållarna i stallet äter frukost inne 

Godmorgon!
Jobbar för fullt med ett getöga på OS på dataskärmen, hoppas chefen inte kommer smygandes de flesta här tittar lite på OS medans de jobbar
. Var riktigt spännande med cyklingen i går
. I dag ska Brink rida, tyvärr är lagmedalj utom räckhåll men det var väl inte så oväntat kanske. Fälttävlans ryttarna gjorde ju riktigt bra ifrån sig trots de trista skadorna på två hästar.
I går hade jag träns på Dus för första gången, inga problem alls
. Gick också en promenad ensam med honom och det var bara skoj, inget skrikande efter de andra
. Som vanligt glömde jag ta med kameran…
Ha det bra alla!

God Kväll. Heldag i stallet efter 2 timmar på jobbet. Hovis var i full gång med första hästen när jag kom, lilla welshponnyn med så små hovar att de fick modifiera minsta storleken och såga av dem och greja =S Snörpa har gått på sina gamla i 6 veckor och de var papperstunna på utsidan runt om, hovslagarlärlingen som skodde henne sist måste gjort nått konstigt, för sån är hon inte annars. Blir bättre nu förhoppningsvis =)
Sen väntade vi på att pappan till den minsta kortbeningen skulle komma o hämta honom så vi andra kunde rida ut. Skrittade en sväng på ca 3 km, premiärtur ute i sällskap för en av hästarna. Hon fick gå först för att lära sig och Snörpa vart rejält sur för att hon fick gå efter i snigelfarten (hon vill gå först, helst själv och hon går mkt vägvinnande och fort) . Gick jättebra iaf =)
Sen gick vi tilllbaka med dem till hagen, ca 2 km promenad. Eller, J och M tog hästarna och jag tog bilen och åkte med vatten i förväg, sen gick jag och mötte dem och tog över Snörpa eftersom grinden är dum och min bil står dumt till mitt framför öppningen dessutom
*pust* Fullt upp (men ändå med rätt mycket väntan…) idag, helst slut =D

God dag/kväll
Idag firar jag och Hagens Chance 1 år ihop!
Det är alltså 1 år sen vi var och hämtade chancen på hagen :D
God kväll! Jobbat hela fm o halva efm. Sen var det stallet direkt. Ngr ville ut…får gå i paddocken denna å nästa vecka, för att sedan gå över till hage med minimalt med gräs. Har ingen erfarenhet av fånghäst så man hoppas man gör rätt, mao ta det väldigt försiktigt! Har hunnit me å handla i stan o nu väntar hunden på en längre promenad! Skönt väder ute så det blir härligt.

#6 Kanske sparat för höga insidor runt om…
Godkväll. slocknade på soffan när jag kom hem, inte bra alls. Ska ut och natta pållar nu..
Godkväll!
Har varit ute och pysslat med mina, och andra, connemaror. De + några andra får komma in på nätterna nu när det det är så regnigt och blött i marken. De gör de så gärna så.
Tog med ryktlådan hem för att tvätta borstar mm. Enklast att hålla till vid diskbänken. Tur att sonen inte är allergisk. 

#10 hihi! Jag som tyckte det var lite väl bra att tvätta benskydden i diskhon som jag gjorde igår =P (Tur att inte mamma såg mig
)