Godmorgon 17 augusti

God morgon. Mulet även här. Hoppas att regnet håller sig borta, så kan det regna så mycket det vill i veckan istället. Muffinsbak, lite jobb, motion och kanske ponnyskådning på Valla står på schemat. Vi får se hur hågen ligger.

Godmorgon!
Frukosten avklarad, blev rester från kräftskivans broccolipaj. Kräftorna smakade mkt bra igår och sällskapet var glatt. Sitter och tittar på inspelad os dressyr i dag med Grand Prix special.
Om ett tag ska jag gå och titta på en thriathlontävling som går av stapeln här i Norrtälje. Ett gäng arbetskamrater ska vara med så de ska hejjas på
. Är ingen riktig Thriathlon utan "bara" 250m simmning, 15km cykling och 5km löpning. En av våra gubbar kom trea i sm för herrar 35-39 för någon månad sedan så han ska ta hem det här. Där var den väldigt mkt längre distanser!
Får se om jag hinner med stallet i dag, väldigt mkt OS på Tv att följa
.
Ha det bra alla!

God Morgon
Blir inget Tidaholm för mig idag, orkade inte åka till stugan igår, har bara lite drygt två mil till Tidaholm därifrån, härifrån är det ca 7 tror jag. Var en lång dag igår, fast konstigt nog har jag ingen träningsvärk alls!
Ska se om det finns platser att gå o se Mamma Mia senare i eftermiddag
God morgon! Eller middag kanske?
Idag blir min ponny officiellt två år, tadaa! 
Jag ska om en liten stund för andra gången på lite drygt ett halvt dygn gå ner och sätta mig i väntande ny bil med söt pojke i, jag undrar vad grannarna tänker?
(Gårdagen var den vän som har Elvis, min katt. Så det var inte så spännande, det är mer spännande idag
)
Närmar sig God Middag för min del! Har hunnit me stallet å en långpromenad me vovven. Nu vankas det att göra sig iordning å sen ut på restaurang. Ha en bra dag alla!

Jaha, nu regnar det här
Det utlovas en hel massa nederbörd under eftermiddagen. Kanske till och med så man upplever Irland som torrt i morgon…
tror jag har Sveriges lyckligaste hingst för tillfället ! Cedrick går nu på bete med Peace och Penny 

Go lunch får jag väl skriva nu.
Här är det mulet men än så länge inget regn men vad jag fattat så är det utlovat riktigt skitväder så det hinner väl kanske hit innan dagen är slut.
Jag hoppas hinna rida innan regnet i så fall dyker upp.
~Jag tror på ödet~
God eftermiddag!
Jag har målat intensivt sedan tidigt i morse. Nu när färgen tog slut i ena burken så passade det bra att ge upp målandet för dagen. Annars får jag väl svårt att röra högerarmen i morgon. Eller övermorgon? Du vet väl Akerberg att den värsta träningsvärken ofta kommer mer än ett dygn efteråt? Hoppas du kan gå imorgon. 
Här är ett riktigt höstigt busväder! Regnat och blåst hela dagen.
Ikväll ska vi åka och uppvakta min pappa som fyller år. Ser fram emot mammas goda mat! 

#6 Så härligt för honom! Hur glad på en skala blev han?
Blev rätt blöt under Thriathlonet men det gick väldigt bra för "mina" gubbar. Etta och trea individuellt och lagen kom även de etta och trea vilket ledde till att vårat företag tog hem bucklan i år med
. Nu har jag torkat och ätit så dammsugandet går inte att skjuta upp längre
. Tittar på OS under tiden, 16.20 är det hoppning på SVT24, missa inte det!
Go kväll,eller faktiskt godmorgon nästan för mig.
Var på en mkt livad tillställning igår och gick inte och la mig förrän närmare 06:00 imorse! Huvudet känns lite sådär men jag skyller på vädret. Håller på och väntar på tumlaren så jag kan fortsätta min packning inför gröna-ön resan imorgon. Regnet fullkomligt vräker ner och vädret ger känsla av November :(

Godkväll!
idag blev det blött. blött och blött. Bossanova var iaf SKITFIN på drygt 67 % i LB:1
Chance med ryttare gick det sådär för men ungefär vad man kunde förvänta 56% i LC:2
Ösregnade hela em så inga bilder på bossanova tyvärr :(

Har det regnat
Vi har rivit ut hela fikarummet i stallet och lagt in fuktspärr, isolering och trägolv samt hunnit måla med 2 komponents lack. Nu skjutsingen om ungarna ska frysa i vinter när de klär om. Sen har vi varit på sadelmagasinet och hämtat ut en Bates Caprilli dressyrsadel till Maran. Ungen blev så nöjd! Precs likadan som hon har till welshen, endast att denna är 16,5" och welshen har 15".
Regnet såg vi först på fastlandet.
Gokväll!
Här har det regnat hela dagen, men jag befann mig inomhus på jobbet så det störde kanske inte så mkt. Ett mycket händelserikt veckoslut har det annars varit. Fredagen mer sorgesam än händelserik möjligen. Åkte ut till mina får efter ett samtal från markägaren om mkt flugor runt baggen. Kort sagt, det var både flugor och ägg, i mängder. Han hade fått några väldigt konstiga sår bakom hornen, och dessa hade jag inte sett eftersom manhåret döljde det väl. Eftersom jag inte ville utsätta honom för varken stallvistelse ifrån flocken eller smärtsam behandling så valde vi att ta bort honom. Men det var inte lätt att få tag på någon som var villig att skjuta en bagge sent en fredagkväll, men till slut gick det.
Så idag var jag iväg och tittade ut lite nya tackor som ska in i flocken, som tur vad hade säljaren tagit in dem på stall undan regnet. En ny bagge så jag börja jaga också, men jag tror inte jag hittar någon så fin som min gamla Oscar.
Nu är det kanske dags att sova, ny dags arbete väntar ju. God natt!
Här har det också regnat, men vi klarade nästan hela stalldagen innan regnet kom. Vi har krattat ridbanan och grävt kanterna och sedan började vi på att bygga en utetvättplats för foderhinkar mm.
Hagens Cilla som vi tidigare ägde och som nu är sommarbeteshäst, har återvänt hem till sig. Hon tävlade idag och vann Lätt A dressyr. Roligt eftersom hon är till salu. Ägarinnan lämnar ponnyåldern.
Ruggigt ser det ut när man tittar på Rebecca och lilla Rohan när de kurar mot regnet som piskar från norr. Något har vinden avtagit nu. Enligt yr.no ska regnet sluta vid ettiden i natt. Hoppas de har rätt. PÅ tisdag förutspår de SOL
och 22 grader.