Godmorgon 18 aug 2008
För mig känns det inte som en god morgon eftersom jag just haft en sådan hemsk mardröm att jag måste stiga upp, tända och försöka distrahera hjärnan till att glömma.
Det slutade regna igår kväll till slut. Nu är det bara molnigt, 13 grader och alldeles vindstilla.
Morning morning.
Inte helt pigg, kom precis hem 
Trist väder som vanligt, hoppas på att min AE-däckel kommer idag även om jag nog inte riktigt är i form för att prova den idag.

God morgon-nä!
Ägnat den åt att polisanmäla min hästransport som blivit stulen i natt. Nu ska jag packa det sista , sen iväg till flyget.
!! Hoppas de tar tag i saken !!
Idag ska jag åka tillbaka till Önnarps ! Så nu har jag lite o göra, ska bara skriva ut ett schema på vad Monia ska göra när jag är borta !
Kommer att hålla er uppdaterade !

God morgon!
#2 Nej så trist. Och precis innan du ska åka iväg också. Hoppas att polisen hittar den åt dig medan du är borta.

Godmorgon!
#2 Nää så fräckt
. Hoppas den hittas oskadd!
Lite seg i dag men det kanske blir bättre efter lunch…
Ska bara jobba, se på hoppningen på datorn (får väl stämpla ut på tidrapporrten först kanske…) sen gå på en husvisning i kväll.
Ha det bra alla!
# 2 Nej, det var det värsta!! Hoppas du hade den ordentligt låst och så….
Ha en riktigt fin Irlandsvecka ni som skall dit. Jag ska vara avundsjuk hela tiden!!!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God Förmiddag
Studenterna avklarade, de har flyttat in massor med nya senaste veckan, blä =( Sen fortsatte jag och tog en liten trappa för att slippa den senare i veckan och blev naturligtvis utskälld av en pensionär som tycker jag slarvar *suck* Var faktiskt på väg att skölja moppen och skulle fortsätta där jag gick ifrån. Borde igentligen vinka åt alla dörrar med titthål om det bor pensionärer där, VET ju att de står och kikar där inne (för det är allitd pensionärer med titthål som kommer ut och gnäller när man är precis utanför deras dörr)
Ska till Snörpa strax är det tänkt. Kommer troligen få jaga henne någon timme innan jag får tag i henne. Suck, hon är jobbig när hon är sån, men hon har så många andra bra sidor så det väger upp infångningsproblemen (hon har varit JÄTTE-snäll i år ändå, har bara behövt jaga henne mer än 5 min 4 ggr, värre förra året….)
#6 + 2
Instämmer till fullo
.
Ska man försöka se något positivt så är det väl att de inte tog med en av dina pållar i den också.
Hoppas den hittas och att du kan glömma det hela medan du är på Irland.
#2 Någon sa att den som stjäl hästtransporter gör det för att frakta något annat man vill stjäla och inte för att komma åt transporten, för dem lämnar de någonstans senare, men inte vet jag.
Vi har tidigare inte varit noga med att låsa transport, men med den nya…
Jag känner i alla fall med dig, för det är ju inte bara transporten utan allt krångel man får!!!

Jag fick göra akututryckning klockan halv nio idag. Då var jag i full färd att förebereda det sista inför ett enhetsmöte. Dottern ringde och hade sett att stängslet var lite rivet på ett ställe och var rädd att hästarna gått ut till det grönare utanför. Jag hade varken tid, kläder eller bil för att åka och kolla, men fick inte tag på någon tillgänglig för uppdraget och dottern själv var på väg till en tenta. Lånade en för tjusig bil och for i full fart i spöregnet hem till huset, hämtade regnkläder och en bil som tål blöta kläder, åkte till stallet och det verkligen vräkte ner!!! Stigarna var bäckar och bäcken hade i sin tur förvandlats till en vild flod som tog våra träspångar och förvandlade dem till något som liknade barkbåtar. Hoppade mellan tuvor genom skogen till bortre delen av hagen och där stod treåringarna och betade i godan ro. Så var det bara att vända hemmåt till mötet där kollegorna redan börjat. De stirrade på mig som kom inflängande med sjöblött hår och vattnet i rännilar kring jackor och händer. Ja, så kan det vara att vara hästägare!
#10 Jo, stämmer. Vi blev av med vår släktklenod Valeryd 84 års modell förra vintern (jodå, Packies farmor åkte hem från Irland i den 1984
), hade inte kunnat drömma om att den kunde vara attraktiv för någon… Den återfanns sedan i ett socialt förtätat område i det inre av Halland och hade använts att frakta stöldgods från Falkenberg och dit.. Jobbigt, och vad arg man blir.