Godmorgon 2008-08-27
Morrn på er!
Har inte sovit något vidare bra inatt så jag tar en CIF-paus innan jag försöker somna om nån timme igen. Halvmulet väder i Enköping idag men jag hoppas ändå att vi ska slippa det utlovade regnet.
Lev väl!
gomorron sov lite dåligt jag med..troligen pga förmiddagens digra passande av ponny, hovslagare 08.15 plus kiropraktor 10.15 ..Lotta! jag var tvungen snabbfixa hanses kalleankahovar fick tag på en jag hade förra sommarn. Nästa skoning ska ske inom 6 v prick. Var samma förra sommarn, hamnade i skarvar mellan stall och fick ej tag på hovisar..
mulet här med!
ha det bra alla CIFare (som du skrev bullemor bra namn CIF) 
i nya stallet finns käring som säger till maja om skitsaker (blä) hur tacklar man såna..vill ju smila nu i början
God morgon! Mulet o regn här i Torsåker….
Har just kommit hem från tidningsrundan, sen är jag ledig idag!
Ska börja med att dra om hagar så vi kan börja så smått med stallbygget…

Godmorgon! Bil till jobbet i dag, både skönt och jobbigt. Skönt för att det går fort, jobbigt för att jag inte fått den lilla extra sömn där på bussen. Busskortet gick ut i går och i morgon måste jag ändå ta bil och på fredag är jag ledig så då blev jag för snål att köpa nytt busskort som bara skulle användas en dag av fem, ekonomiskt hade det säkert lönat sig ändå men men
.
Var i stallet i går. Vi flyttade grabbarna till en annan hage eftersom elledningarna som går genom den hage dom gick i ska rivas i dag. De tyckte det var mkt roligt med en kvällspromenad. Åringarna börjar bli hingstiga…
God morgon!
Jag var uppe i natt och släppte ut gammelhunden, som lyckats bli inlåst i pannrummet där valpens torrfoder finns. Han såg ut som en vandrande tunna när han kom ut, och det var nog inte s konstigt att han behövde ut i natt vid 3…
Grått och småregningt annars. Blir inomhusarbete idag.
Ha det gott!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Morrn!
Uppe med tuppen, och ute på internet och letar häst med ljus och lykta. Måste ta hem fröken Maggie, och har inget sällskap till henne. Vill gärna ha en Nordis igen, så letar nu efter ett sto född 05 eller senare. Någon som får nys om ett, hör av er!
Annars jobb idag, det regnar ju ändå så det gör ju ingenting.

Morrn, ännu en regnig dag….
ska hämta spån till hästarna, bäst att passa på priserna skulle höjas.
Dressyrträning i kväll, hoppas det slutar regna tills dess, var meningen jag skulle träna program på långa banan, vi får väl se hur det går med det…

God Eftermiddag
Under har skett! Hästarna har använt lösdriften! När jag lämnade in Snörpa i hagen igen efter ridningen så började det ösregna, welshponnyn (Batte) började gå med bestämda kliv mot lösdriften o Bäbis (trarab) hängde på, sen masade sig Snörpa också dit. Det är vad jag sett första gången de gått in, annars står de minsann ute i ösregnet och fryser. Hurra!
Ridningen gick sådär till att börja med, dressyrade lite på en stubbåker och hästen svarar med att säga att attans vilken dum idé! När hon gick någotsådär i hyffsad form (=lyssnade på mig och inte bara rusade runt med huvudet uppe bland molnen, alternativt inte gick alls…) så red vi ut istället, mycket roligare tyckte pållan och blev jätteglad =)
Ang. CIF, någon som vill läsa om något speciellt i artikelform? Har lite idétorka…
Godkväll!
#1 Eftersom ni är nya i stallet och Maja är ung, så är mitt tips att ni lyssnar, ler och tackar för tipsen. Brukar vara smidigast även om man sedan inte följer råden. Om det nu ändå bara handlar om skitsaker. Jag säger som Dr Phil: -Vill du ha rätt, eller vill du vara lycklig? 
#7 Söta öron, men är det något fel på resten av huvudet? Eftersom du kapat bilden? Fin färg har hon! 
#6 Du vet alltså det? Jag tänkte häromdagen att spånpriserna säkert kommer gå upp nu när den dåliga halmskörden gör att tillgången på bra strö minskar. 
kloka ord akwik eller akw som jag nog ändå kommer säja 
kiropraktorn fann en rejäl låsning i ländryggen..som hon rättade till och nu ska det tömköras och bygga upp en maffig överlinje! stackars lille gubben som tappert hoppat på trots att det antagligen tagit emot iom det. magkänslan var rätt att det var nåt så, nu ska vi få ordning på d hela
si-leden var det knappt tal om utan som sagt ländkotorna
# 7 Det var den enda bild jag hade som var förminskad och klar, och visste inte om kamraten ville ha ungen "uthängd" på internet i sin helhet. Man vet ju inte vad det finns för galningar därute. 
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~