Vem blir det i år?
Vilken hingst ska ni betäcka ert sto med i år? Skriv gärna "motivering" också =)

Troligen ingen. Men, OM vill vi ha en hingst som ger lätta, korrekta,rörliga avkommor med exellenta gångarter och god hoppförmåga. Vem är det?
-Reklamplats----
Denna hingst som vi eventuellt skulle kunna behöva bör också vara ganska lätt i modellen…. :)
Windy ska betäckas med Långarnö Cedrick 
Cedrick hade jag tänkt till Madicken också, men nu blir det inte så. Gillar ju min Janus-unge, och Cedrick är inte så stor, och skulle nog passa damen ganska bra. Fnurrar istället på att försöka en gång till med gamla Nordismadamen, tredje gången gillt. Annars har jag ju Maggie att betäcka nästa år.

Jaha,då var planeringen klar!
- Innellan Peace-Långarnö Cedrick
- Innellan Alice- Janus (fryst semin)
- Ciao Bellissima- Starrhults Bossanova
Hur går det för er andra med hingstval och betäckningar?
#7 Var spermaprovet som Starrhults Bossanova skulle lämna efter hingstpremigeringen OK? Har inte hört ngt om det….

#8 Ja, han har fått klartecken 
#9 Det var roligt att höra! Mkt trevlig hingst som kommer som ett trevligt tillskott i connemaraaveln. Är det 2a godkända hingsten e. S Corona , som är verksam nu?

#10 Ja, det är det.

Peia ska som skrivet betäckas med Sjödalens Magnet.

#12 Spännande
Får hon en alldeles "egen" kille eller är han otrogen…?
#12 Det var ju bussigt av ägarna att lösa licens för din skull.
Får du stå för den avgiften då också kanske?

#13 och 14
Än så länge är det ju precis nybestämt att han öht ska betäcka i år så inga andra ston inbokade än.
Jag har inte hört något om att jag ska betala hingstlicensen så det utgår jag ifrån att jag inte gör.
Men visst är det supersnällt av dem att sätta honom på station för min och Peias skull 

#9 Härligt att han fått klartecken, riktigt fin hingst!
#12 Vad roligt att han får komma till
.

#15 Licensen är ju en liten summa så det ingår säkert i språngavgiften .

Jodå, sen får vi se hur intresserad Peia är av honom. Hingstarna hemma höjer hon inte huvudet åt 

Jo, på så vis kan de ju ta ut den men inte rakt av. Vad jag hört iaf.
Önnarps Monia är färdigbetäckt med Brolötens Grafit!
29 maj får jag veta om där är någon fölunge ! =)

Så spännnade! Jag håller tummarna 
#20 Kanske kan bli en liten brunskimmel av den kombinationen? 
#22 säg inte till någon
men jag hoppas iaf! 

Jag kan hålla en tumme för det också 
#24 först o främst hoppas jag att där är en fölunge

#25 ja,inte lär det vara en valp!
#26 du är säker på det ? är lite orolig att det blir en åsna !!

#27 Men just ja! Den möjligheten/risken har man ju alltid!

En valp vore väl roligt, de är också söta 

Varvid man kan förvänta sig en hel kul…

Sådärja, nu är det bokat och klart. Peia åker till Trollhättan på nationaldagen 

Gorizia var hos "Potte" på flammabygget i förra veckan. Tog hem henne när hon gick ur brunst. Sista betäckningsdag var den 6/6. Så jag kollar väl efter brunst i midsommarhelgen, annars blir det UL den 24:e.
Hur går det för er andra?
Windy är konstaterad dräktig med Cedrick men är kvar på bete ett tag till för att kunna ultraljudas ännu en gång innan jag tar hem henne.

Ciao är betäckt med Bossanova. Ultraljud runt den 17/6.
Alice är nyseminerad med Dexter Leam Pondi 

Peace är betäckt med Långarnö Cedrick 
Rebecca ska betäckas med Gräns Roeson. Hon är på plats trots att vi inte hade koll på brunsterna. För mycket studentfirande i huset, så vi kan inte stå resklara och störta iväg vid eventuell brunst.
#36 Jag har aldrig koll på Windys brunster.
Hon visar inte ett dugg hemma. Hon tycker nog att: Ska're va' nå't o ha, så ska're va en riktig karl! 
#Så är det nog…
.
..och vilket datum var det Dimona var beräknad till?
#38 På onsdag den 18 juni. Men hon visar inga tecken på att det är nära. Lite mer "slapphud" runt juvret kommer för varje dag (inbillar jag mig i a f). Kommer väl börja tillbringa nätter i st f dagar i stallet snart.
Hoppas att hon inte går över så länge med tanke på fången.

#39 Här var inga spenar alls på Jessie i går kväll. Lite juver dock..
#40 Hua, nu blev jag nervös. Jag måste nog ta med mig datorn ut till stallet i morgon kväll och sova över. Undrar om Dimona kommer knuffa på mig om jag börjar snarka? 

Hur går det för alla med betäckningarna? Här är Alice åter dräktig med Dexter Leam Pondi. Innellan Peace är betäckt med Långarnö Cedrick, ultraljud på söndag…Ciao Bellissima och Långarnö Penny är betäckta med Starrhults Bossanova. Ska kollas om någon vecka 

Gorizia tog sig inte på första brunsten så jag fick köra tillbaka henne igen, hon är betäckt igen och nu får hon stå kvar där till 17-dygns-kollen.
Här har vi Krathus Rebecca kvar hos Gräns Roeson. Hon blev brunstig igen och har betäckts igen. Bara att hoppas på bättre lycka denna gång.

Innellan Peace konstaterades dräktig i söndags med Långarnö Cedrick! 

Ciao Bellissima och Långarnö Penny är konstaterat dräktiga med Starrhults Bossanova 

#47 Nej, jag har tur att ha fertila ston. 

Pålands Sixi Star og Inglingstad Embla bedekket med Eastland White Heather! *krysser fingrene* -ikke en selvfølge at ei 22 år gammel hoppe (sixi) blir drektig, Embla (12 år) har ikke tatt seg de to gangene hun har vært hos hingst tidligere…

Sixi og Embla er begge konstantert drektige med Eastlands White Heather!! Jippi
#50 Grattis! 

#51 takk

#50 Oj vad roligt!!!
Speciellt roligt att det ordnade sej med Embla.

#53 Ja, det er veldig gøy
vi hadde jo nesten gitt opp håpet om at hun skulle bli drektig…hun er jo det første føllet som er født hos oss, så det hadde jo vært hyggelig å hatt et avkom etter henne..:)
Tjaaa Monia och Larizza är konstaterat dräktiga med Grafit, men ingen utav de andra stona har visat brunst på hingst efter betäckningen med Grafit - så jag håller tummarna för 9 föl nästa år.

#55 Tack för att ultraljud finns säger jag. Har haft många ston genom åren som betäckts och sedan "hakat upp sej"och ej varit dräktiga.
#56 ja, Monia o Larizza är ultraljudade i dygn 17 resp 23. De andra har inte hunnits med riktigt än. Men, blir d föl så blir det.

Pimpinella är konstaterat dräktig med Hagens D'Arcy…..tyvärr med tvillingar. Ena fostret är klämt och ny uljud koll på måndag. Hoppas att det andra fostret finns kvar.

#58 Håller tummarna! Inte vanligt med tvillingar på connemaror…Haft ett sto med tvillingfoster på över 100 st betäckta, och där försvann den ena före 30 dygn automatiskt.