Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 701 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-08-29

Ingen sol i sikte, bara dis och regn, men vad gör det?

Ska iväg och chipa och idkolla ett gäng föl om en liten stund. Måste bara kolla vad ni har haft för er först, och äta lite frulle.

Ha en bra fredag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

ambo
0

vi skrev samtidigt du och jag! Skrattande

RC70
0

God morgon, ska snart ut till bilen o fara till skolan. pust, suck o stön.

vill bara tipsa om lite rolig läsning ifrån gårdagens blogg - http://johannadahlberg.blogg.se

"om kor" heter inlägget. stört skön.

Sixi
0

God morgen! sol og skyfri himmel, blir en flott dag for grilling og konsert i kveldCool

Maria-Kavat
0

God morgon! Varit uppe en stund, å nu frukost framför datorn. Vädret är hyfsat, håller på att spricka upp till solSkrattande. Sambon jobbar hela helgen så det blir att sysselsätta sig med lite av varje.

Bullemor
0

Hade en intressant morgonrunda med hundarna då Lasse-Bullen klämde ur sig något som krävde närmare undersökning. Visade sig efter visst pillande med en pinne att det var en fd. tub med hudcreme! Rena arkeologiska utgrävningen att ha Bullterrier! *suck* Så länge de udda föremålen kommer ut så är jag nöjd. Idag väntar packning och resa till pojkvännen. Får se om SJ har några sittplatser denna gången eller om jag får stå i två timmar som sist :(

Sköt om er! /Frida

Tittut
0

# 5 Undrar tro om inte hans syster hade svalt en disktrasa häromdage. Vad är det för fel på hundmat?

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

RC70
0

Idag har Monia löshoppat.

Hon hoppade ungefär 1.10 som högst :)

Löshoppning

lil-sis
0

Nu är det sol här. Har varit ösregn. Räkbåt med stallet.

Finns en plats ledig på Surmulen. Vore himla fiffigt eftersom det är så nära jobbet. Men hur mkt strö gör en ponny av med per månad? Måste räkna pengar.

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tröött! Attans vad segt det var att jobba idag =(  Hade med mig bilen vilket inte heller är det lättaste i den änden av stan, men jag hade tur, de tre gångerna jag fick flytta den körde den som stod framför mig så jag bara körde fram en ruta, kanon! Särskillt eftersom jag är rätt kass på att fickparkera =P

Snörpa gick jättelätt att fånga idag, hon stod vid grinden och kollade in en engelsk (?) familj som stannat utanför hagen och putsade på bilen =S Vet inte vad de pysslade med, men de var där när jag kom dit. Hejade inte tillbaka och var allmänt konstiga =S  Tog iaf ut hästen ur hagen (lite krångligt eftersom deras bil stod 1½ meter från staketet, men hon är smidig och vet var hon har alla kroppsdelar så det gick) och band henne i staketet och borstade o gjorde iordning. NIssarna var vid sin bil som stod ca 2 meter från min och pysslade med sitt, sa inte ett ord =S  Mannen i familjen gick runt och sprutade något på bilen och gned sen med en trasa och hade sig, sen ställde han sig o bytte om till finkläder med slips och hela köret, samt hårspray (sprayade INNE i bilen, använde backspegeln som spegel…) medan hon och barnen (kanske trillingar, tre stycken likadana i samma ålder…) stod på åkern jämte hästarnas hage och gjorde ingenting utom att prata med varandra (hörde bland annat att hon ska rida på hästen osv, dvs kommenterade det jag gjorde (till barnen som frågade troligen) . Mysko människor =P

Kom tillbaka 2 timmar o 40 minuter senare (inte jättelång, men långsam ridtur med gräspauser)  och då var de borta

RC71
0

Godkväll!

Verkar som jag aldrig hinner med denna tråd före kl 20 på kvällen Skäms. Kom hem från ridhuset med Penny för en en timme sedan. Nu blir det ingen mer hoppning före testet. Hon är sååå gravid och lite i sin egna lilla värld för tillfället. Katalogen för örebro ligger nu ute på Öpaf hemsida före dom som är nyfikna . Tre connemaror anmälda. Vi startar nästan sist på dagen. Helgen som kommer ska ägnas år jobb. En hel drös shettisar står och väntar på pedikyr hos grannen Skrattande

Verkar dött här i kväll- kollar alla på Finnkampen….? Obestämd

AKWIK
0

#10 Visste inte att det var idrottstävling nu igen. Var det inte OS nyss?

Kanske lite lugnt här pga fredag kväll. Själv känner jag mig så beklämd över walsans unghästar att man tappar lusten att tjattra här. Gråter Funderar på om de blivit förgiftade eller så. Och att de yngsta med minsta kropparna klarar förgiftningen sämst? Finns det glykol i dikena? Är en mördare lös? Om jag trodde att det fanns någon "däruppe" så skulle jag varit arg på honom. Gråter

RC71
0

#11 Håller med! Funderat hela dagen på vad som är på tok. Låter som ngn organkollaps. Läskigt och fruktansvärt är det hur som helst. Rynkar på näsan

Jodå, mer friidrott är det. På mer än en kanal också Rynkar på näsan

Dyblygiad
0

Äntligen hemma. Varit på utbildning om svampförgiftning med jobbet, spännande värre. Ingen ide att svampförgifta svärfar med andra ordCool När jag kom hem så var det bara att lasta in lillhingsten i släpet för hembesök hos ett betäckningssto varjs föl har en senskada och får inte lämna hemmet. Efter ett snabbjobb så åkte han in i släpet igen och vi drog vidare till Lovisedal där yngsta dottern tränade hoppning med hingsten och äldsta dottern tränade dressyr med sitt ena sto. 2 flugor i en smäll när man ändå var på fastlandet. PÅ söndag fm ska vi göra samma resa igen till stoet men då drar vi till fam Logård där min äldsta dotter ska få hjälp med dressyrträning för Mia.Skrattande Känns lyxigt värre! Mara damen har kommit till ro i sin nya flock bland årsföl + mammor. Vi håller tummarna för att hon är fortfarande dräktig på måndag.

RC71
0

#13 Full rulle mao! Glad Då håller vi tummarna för att det är EN fosterblåsa på måndag. Glad

MrsM
0

Gokväll på er!

Nyss hemkommen från Jetset utflykt sen i onsdags som innehållit cykling på Ven och en visit på WångenCool. Konstaterade att innan jag åker med SAS igen måste jag träna upp mej. Slog "pers" på några hundra m terminalbytesgalopp med lätt ryggsäck på Arlanda och hann faktiskt med anslutningsflyg t Halmstad, men… pust.

Hur gick det för Kicki 13s treåring idag på premieringen då? Hann inte se den innan jag åkte.

Ska kika vidare här och se vad som hänt sen tisdags kväll… Har varit datorlös.

M

AKWIK
0

#13 Vilken service med hembesök av hingsten!  Cool

Ska köra långsamt förbi Logårds på söndag då, så kan jag kanske skymta er. Flört