God morgon 2008-08-30
God morgon.
Somnade för tidigt igår så nu e jag pigg o allert.. Meningen idag är väl att jag o sambon ska börja packa ihop lägenheten.. vi får se hur det blir med det.. vi flyttar nämligen om 2 veckor nu..
Monia löshoppade igår, var jätteduktig tjej ! :)

God morgon
Strålande sol ute =)
Ska upp till stugan är det tänkt. Rida en sväng på Kreles
Sol här me och typiskt ulla-väder som min ena son sa lite gulligt dvs sol, lagom varm blåst och lagom varmt.
sensommarn -tidig höst är bästa tiden!
Här stundar en stökig kväll me majas 3 övernattande kompisar i tält och granntjejen ska ha 18-årsfest ff och ett j-a liv antagligen..ena sonen ska dit även..
funderar på att laga middag åt alla och sen fly till bro och stugan i natt

God lunch! Hemma igen från Norge efter ett oplanerat extrastopp i Kongsvinger, så nu vet jag allt om hur järnvägsstationen ser ut där också…
Handling och tvätt och diverse andra husgöromål står på schemat idag.

God Dag!
dagen har bestått av.
1, ridit - red igenom programmen
2, ut med häst på betet ett par timmar till
3, fixa iordning allt
4, mocka medan mamma hämtade ponny i på betet (hon skulle lämna den hon ridit så hon kunde ta in chansen in)
5, bada ponny
6, knoppa
7, vara dödstrött, sen måste jag träna mer på programmen & smörja stövlarna
Andra maror som är anmälda är Ginger RC 1251 & Melanie Meisel RC 982
God eftermiddag! Igår flyttade vi mina två kusar och en annan vallack till ny hage, betydligt större en den de gått i nu. En hage med minimalt med gräs iom fången. Allt har gått så himla bra med å vänja honom, så jag hoppas det är utom fara. Kommer fortsätta vara försiktig och se om jag hittar ngt bra kraftfoder han kan stå på i vinter. Ska iväg snart å titta till dem! Skönt väder men mulet. Igår slog de för hö så jag hoppas det går vägen å få in oxå!

Full fart hela dagen! Sov visserligen till 10 men vi släckte inte förrän vid 3 heller så det jämnade ju ut sig
Åkte in till stan och gick på Hööks. Köpte ridbyxor, stallskor, ridstrumpor och ridhandskar till pojkvännen samt lite småplock till mig själv. Såg ett par ruskigt snitsiga ridhandskar med bling-bling på men de fanns inte i XS. Small var för stort och 11-13 år var lagom breddmässigt men för korta. Besvärligt med små händer!
Sen en sväng förbi Apoteket också, köpte två lådor Kolla-masken. Snart dags för det igen.
Slutligen Ica innan vi kom hem igen. Packade upp matvarorna och gick till stallet.
Mockade och fixade foder och vatten och sen tog vi in Peia och Chiva. Roland fick rida Chiva medan jag red Peia. Gick helt okej även om Chiva egentligen är alldeles för tuff för Roland. Andra gången han red "på riktigt" idag. Peia skötte sig iaf finfint även om hon tycker det är himla jobbigt att gå på ordentligt och hålla samma tempo som Chiva
Efter ridturen svampade Roland av pållarna och stretchade båda två medan jag tog in lilla Celine och borstade iordning henne. Släppte ut Peia och Chiva också så de fick loppa sig i hagen några timmar till.
Lyckades på något vis få på Celine körutrustning och så småningom även en vagn. Hon var laddad och klev omkring en del men snart så. Vi hoppade upp i vagnen och sen tog vi några varv nere på travbanan. Himla praktiskt med egen ovalbana när man ska köra 
När vi körde genom vattnet skvätte det lera så vi blev alldeles prickiga alla tre 
Väl hemkomna fick Roland göra ren vagnen medan jag gjorde ren ponnyn. Släppte ut henne och där är vi nu.
Jag ser på Finnkampen och Roland lagar mat. Fin arbetsfördelning!
Ska tillbaka till stallet om en stund för att ta in pållarna och ge kvällsmat. Sen hem och mysa en stund, lite kladdkaka med glass, och ganska tidigt sova.
Roland åker tillbaka till Arvidsjaur imorgon så det är en sån här dum och besvärligt kort helg 

blev kvar hemma..var ute o tog in ambo, han har blivit som förbytt efter kiropraktorbehandlingen, bockar o är tittig o allmänt röjig 
må väl va ett friskhetstecken?
Surkäringen är ett gissel för flera tydligen, hon ger hötussar till sina 2 hästar lite hela tiden (ambo får damp) delar ut socker och släpper ut den ena lös på gången när hon är själv så den går o rotar i höpåsarna..skäller ut alla under 20 och är allmänt wackad. What to do! Som tur e ska vi flytta in i ponnyavdelning snart me nya boxväggar o TREVLIGT folk. Ska inreda me plattor mot betongen, har ngn nån erfarenhet av det? Bra märke osv? finns ju olika.

#9 Vad är det för plattor du menar?
ett slags gummiplattor man hakar i varann så får man ett mjukare golv under spånet eller va man har för strö

Hur ska det då inte kännas efter 100 shettishovar!