God morgon 2008-09-01
Ingen som skrivit än? Då blir det väl en dubbel….
Grådis ute, men nu är det ju faktiskt höst, även i almanackan, så det är väl inte så konstigt.
Har varit på premiering i två dagar, i Bollnäs och Rättvik, men inte en connemara av 150 hästar nästan. Finns det inga i den delen av riket?
Nu ska jag skynda på med posten, så att jag får iväg den idag. Vore skönt att bli av med en hög…
Ha en fin måndag och en bra början på hösten!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Måndagsångest..måste verkligen jobbba på med olika saker, suck
ha en bra dag alla
God morgon, släpat mig ur sängen idag, ska åka till stallet alldeles strax !
skola idag, sen tandläkare ikväll med pappa.. hehe jag är 22 år men måste ha pappa med mig till tandläkaren..

Knappt vaken. Har suttit på akuten med maken under halva natten. Han har fått ansiktsförlamning och gått med grymma smärtor i rygg o huvud en längre tid. Efter 4 h väntan fick han träffa en Uska som tog EKG…….sen efter 5 timmar kom en UL och sen tog de en LP som vi sedan fick invänta svar från. 45min efter det att svaret var på plats, kom läkaren för att skriva ut maken med diagnosen neuroborrelia. Vid denna tiden var jag så arg och besviken på personalen som inte kunde ge oss någon form av besked så jag drog tag i karln och åkte hem till barnen som var ensamma på ön (småbarnen hos mormor) Hemma vid 02.30 
Att jag blev så frusterat arg berodde på att vi redan vid inkomst talade om att ö läkaren redan sagt att det var Borrelia och att vi från start frågade om de har som rutin att lägga in pat el skickar hem dem. Ibland undrar man vad de gör på akutmottagningen när det knappt finns några patienter där och personalen sitter på rumpan vid infodisken medan läkaren sitter i telefon……(jo jag jobbar på samma sjukhus).
Ingen fråga om han ville ha fika, inga smärttabletter han fick tigga till sig första PC tabletten vid utskrivningen, resten ligger på apoteket för uthämtning, ibland är det inte roligt att bo i skärgården kan jag lova. Nej usch dagen har inte börjat på något roligt sätt. Snart kommer veterinären för att kolla alla stona.

Morning. Dagens planerade stalltripp med kollektivtrafiken är inställd, för jag har feber och ont i halsen. Vill gärna vara frisk till helgen och definitivt till nästa vecka när jag ska börja jobba.
Jag har dessutom ont i hela överkroppen efter gårdagens resa till Helsingborg och tillbaka. Klev bara ur bilen för att tanka och kissa, så det gick ganska fort. Men det känns idag.
Är med andra ord ganska gnällig idag.

God lunch!
Jag formbottnar med en förkylning lagom till terminsstarten! Tjoho!
#6 Prosit
.

#7 Tack! Ja, jag tyckte också att det såg ut som en nysande smiley… 

Jaha dagen fortsätter i samma anda som natten. Pimpinella har resorberat det andra fostret med så nu är hon tom. Med tanke på hennes höga ålder så försöker vi en sista gång att spruta igång henne i brunst igen. Tyvärr så ökar ju det risken för ny tvillingdräktighet.
Maken är något sämre i ansiktet, inte så roligt det heller. Dock så hade Ida ett stort fint foster som galopperade runt i magen på henne, dygn 90+ samt att jag idag har sålt ena årsfölet
Lite plåster på såren.

#9 Trist!
Men det där att sprutan skulle ge tvillingar är ju inget vetenskapligt bevisat…En del ston dubbelovulerar , andra inte.

Nyss hemkommen från Drottningholm. Syrrans kuse har fått 4 nya skor, så nu kan dom ge sej ut på grusvägarna obehindrat!
Stor som bara den är pållen men lugn och snäll som tur är.
#11 Har du skott på Berga, Lovön/Drottningholm förr i tiden?
Go'kväll. Nyss hemkommen från en stunds kantarell-jakt. Hittade..inga alls! :(
Skall knapra på tvättberget innan det är dags för barn-nattning och Frida-nattning.
Godafton!
#9 Ack,ack,ack… Jag som knipit så hårt med tummarna hela dagen.
Blir det inget nu så kan du ju starta tidigt i vår, om bara fyra månader så är det nytt år!
Idag sammansläpptes de sista av vinterns stoflock!
Totalt blir det fem connemaraston i åldern 1 - 15 år, fyra shettisston i åldern 2 - 11 år, två connemaraföl och två shettisföl.
Windy passar och svassar för Dimona så att ingen annan ska kunna umgås med henne eller Arizona. Hon har frivilligt gjort sig till betjänt och barnflicka åt Dimona. Hon håller stenkoll på fölet, springer och hämtar henne, gnäggar och "tröstar" och kliar dessutom Dimona närhelst Dimona så önskar. Påminner läskigt mycket om hingstens omsorger om de betäckande stona!
Windy visar fortfarande ett visst hingstbeteende i vissa lägen (hon rider dock inte på någon, Dimona skulle inte tillåta det och shettisarna är för små och osexiga
). Jag får hoppas att det avtar lite vartefter dräktigheten fortskrider.

#11 Lillfjanten (gissar på ca 170 nu) tackar och bugar för nya skorna, nu är det bara älgarna i grannskapet som gör det lite otrevligt att rida ut.
#12 Syrran har skott mina djur tidigare också, dock inga andra vad jag vet och bara på Drottninghom där jag stått. (Tror inte ens hon hittar till Berga
)

#12 Nä, det har jag inte. Mitt arbesområde sträcker sej normalt 20 minuter runt där jag bor. 
#15 äääääälgvarning därute!
Helst slut i nya stallet får ingen ordning på rutinerna..men det ger sig väl. Lyckades skrämma stackars ambo ikväll när jag skulle ta in han..lyckades få elrepet i min rygg och stöten måste fortplantat sig till honom..bara drog baklänges me mej hängandes efter..tja, nu har han säkert blivit skrämd av elen och det blir mitt fel. suck.
fast han åt glatt hö o pellets i boxen iaf
längtar tebaks till sommarstallet ekeby det äger(och nej, det var inte jag som ville flytta)