Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 713 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-09-05

Hej på er!

Fredag igen, och en intensiv helg står framför. Skall i morgon åka och döma fläckiga irländare, så det blir dryga 70 mil i bilen i morgon igen. Kom hem sent i går kväll efter att ha varit i Gränna och vänt, så jag är så där lagom pigg idag.

Snart ska jag åka och chipa ett barnbarn. Det är ett russto jag fött upp en gång i tiden som har fått föl efter en trevlig arabhingst. Ska bli spännande att se hur det blev!

Ha en bre fredag.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Bullemor
0

morrn morrn!

Båda barnen hemma idag och är kanonförkylda så det blir nog en lugn dag idag. Känner mig lite småmosig jag med så i värsta fall så bryter det snart ut på mig med. Dags att skaka liv i huskurstråden kanske?

ambo
0

Här äre oxå förkylt, Maja e hemma o jag ska ut o lägga på täcke mm..kanske blir ambo-vakt i kväll..

ska jobba undan en del gamla surdegar

Akerberg
0

Kort dag på jobbet idag, skönt!

Duggregnar och blåser så det viner runt knutarna =/

Ska upp till Snörpa snart, hoppas hon inte trivs alltför bra i sin nya hage bara =P Risken finns ju att hon vill stanna där o inte följa med ut…

lil-sis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tackade ja till lägenheten, så jag flyttar senast första december, antagligen tidigare om jag hinner börja få lön. Tror det är meningen att jag ska vara "färdigutbildad" i mitten av oktober.

Stardust fick prova AE-däckeln igår. På gången bara, jag hade hemsk migrän igår och även om hon är snäll så kändes det som fel läge att gå ner på ridbanan, sätta på svanskappan och se vad som händer… (antagligen ingenting men…)

Hon har tappat lite igen, så C har lovat att ta in henne 5dgr/vecka när hon ändå är där och ge kraftfoder, så ger jag de andra två. På det viset kan hon vara ute ett tag till, det är ju fortfarande hyffsat väder och det växer i hagen så de har gräs. De har bra skog att gå in i också.

Imorgon bär det ev av till stallet för att testa gjorden etc. Har lite annat pyssel på söndag men kanske svänger förbi ändå.

RC70
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag är det knappa en vecka tills vi flyttar in i våran nya lägenhet. Som ligger tvärs över gården.

Monia vilade igår för jag var så nedrans förkyld Rynkar på näsan

idag hoppas vi på att hon ska hoppa lite bana, tanken är att hon ska tävla den 5 oktober.

ska ta med mig ryttaren till stallet snart !

AKWIK
0

Goddag!

Haft en underbar morgon med alla connemaror och shettisar. Snart kommer sonen hem från skolan och vill antagligen ha datorn för någon läxa eller liknande. Så nu ska jag vrålsurfa en timme. Egentligen borde jag fortsätta uppsättningen av gardinstänger, taklampor etc, men det är ju så tråkigt! Rynkar på näsan Kan inte fatta hur folk kan tycka att det är roligt med heminredning. Stallinredning tycker jag däremot är jättekul. ObestämdSkrattande

monsterpony
0

God eftermiddag!

Förkylningen fortsätter att avta tack och lov, så snart kan jag nog räkna mig som frisk igen.

Hade min ridlektion på förmiddagen och det gick skrutt. Kombinationen första lektionen på terminen och första gången på ny häst var inte så lyckad. Fast ridläraren tyckte konstigt nog att det såg bra ut och påstod att den här hästen var lättare än den jag vanligen rider, men jag håller nog inte med. Då för jag träna lite mer på henne först.

Nu ska jag jobba lite. Satsar på en lugn helg.

walsan
0

Igår byggde vi en liten "altan" utanför stallet. Den är stenlagd med betongplattor. På den står inte utemöbler utan tvättho, hinkar och vattentank. Det blev bra.

Tre-åringarna reds och jag fick agera barnvakt till ena ryttarens 7-månaders baby. Kul att se så fort de blir vana med ryttare. Hoppas det håller i sig.

Rebecca som har något för oss okänt i sin "ryggsäck" prövade vi att tömköra. Hon blev alldeles helspänd bara hon såg hllw komma med longeringsgjorden. Slappnade dock av efter en stund, men det är fråga om det lönar sig att träna henne. Kanske vi låter henne vara "bara" avelssto. Vi visste när vi köpte henne för ett och ett halvt år sedan att hon i princip inte är ridbar och att hon haft en tuff tillvaro på något sätt.

RC71
0

Godkväll alla! Glad Skönt med fredag.

I stallet står Penny nybadad inför morgondagens treårstest. Startar inte förrän 17.15, så det blir en lugn förmiddag i morgon. Damen i fråga är ju såååå gravid, så det kan gå hur som helst. I kväll när jag skulle ta in henne för bad så betäckte hon sin mamma SkämsCool.

AKWIK
0

#9 Skrattande Lilla Penny-gumman..Kyss Hon måste känna sig så konstig. Hur ska det gå att hoppa då? När jag själv var gravid kunde jag inte springa utan att kasta upp. Som tur så kan ju inte Penny skämma ut sig med det i morgon.  Det får ju gå som det går… Går det inte så behöver hon ju inte skämmas för sitt utseende i a f.Flört

RC71
0

#9 Ja, i fredags hoppade hon utmärkt men hon är som sagt lite hormonpåverkad nu så vi får se Skrattande

Spader-EliN
0

#7 Vem red du på nudå? Får inte Gabbe va med länge?;)

Idag var det först skola, Småföretagande B & Svenska B sen hem å äta lunch slappa en stund och sen till stallet där jag hade upprop och hade hand om stallet nu sitter jag här och är tröööööött

monsterpony
0

#12 Han gick längst bort i gräshagen och mumsade gräs och mådde gott så jag hade inte hjärta att störa honom. Jag tänkte att det var nyttigt att pröva någon annan ibland också, så det fick bli Utopia. Nästa gång blir det nog skrik-Pelle igen dock. Det får vara måtta på nyttigheterna… Flört

Smile-
0

#9 Malin Baryard var ju högst hormonpåverkad när hon hoppade i Globen för några år sedan - DET gick ju superbra, så Penny kanske överaskar positivtFörvånad. Håller tummarna!

RC71
0

#14 Ja,men hon hade ju lite hjälp av "Flippan"…Skrattande

RC70
0

#15 haha har du inget sådant trumfkort menar duFlört

RC71
0

#16 Nä Skäms

monsterpony
0

Penny får väl be om lite hjälp från dig… Flört

RC70
0

#17 ahmeh - va orättvist !

AKWIK
0

#15 Ja enligt Smiles liknelse så borde du hoppa runt med Penny på axlarna! Skrattande Skrattar när jag ser det framför mig…

RC71
0

#20 Ja, precis..Skäms Det enda jag kan göra är att komma med små uppmuntrande hejarop. Hoppningen får hon ju liksom klara själv , med ett visst understöd Glad

RC70
0

#20 hahaha jag ser även jag de bilderna Skrattande

MrsM
0

#21 Penny är en förståndig dam och gör säkert sitt bästa.  Själv på väg till Roskilde imon kl 05:00 så jag kan bara hålla tummarna och hälsa lycka till från oss alla härnere. Emotser rapport.

RC71
0

#23 Jo , men det bästa är inte alltid det mest lämpliga i nuläge…Skäms Hon betäckte som sagt sin mor i kväll…

MrsM
0

#24 Vad som är lämpligt avgörs av den som fattar beslutet..Glad. Jag är övertygad om att Penny fattar förnuftiga beslut. Vill hon inte slösa energi på några fåniga bommar imorgon så behöver hon säkert energin till nåt bättre just nuFlört. Heja Penny.

AKWIK
0

Godnatt! Lycka till imorgon!

Annette
0

Det går säkert bra :) Våra stackare fick kliva upp kl 03 i söndagsmorse och hoppa strax efter kl 07. Den ena tyckte det var helt okej, medan den andra var alldeles för klok för dessa dumheter.