Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: allmänt
Läst 1037 ggr
Akerberg
0

Aktivitetsindexet sjunker

Aktiviteten här blir bara lägre och lägre, dvs det skrivs färre och färre inlägg. Vad ska vi göra åt det? Några förslag? =)

monsterpony
0

Skriva fler inlägg…? Tungan ute

Akerberg
0

#1 Skrattande

Smile-and-be-Happy
0

Delar av vad jag skriver syns inte  efter "nya"IF - inte kul att 

skriva dåRynkar på näsanGråter

Akerberg
0

#3 Hur menar du då?

AKWIK
0

Varför är aktivitetsindex viktigt?

Akerberg
0

#5 Det visar hur aktiv sidan är, ju lägre värde ju lägre index och då tappar man besökare eftersom det skrivs så lite så folk tycker inte det är intressant att komma hit eftersom det inte finns något nytt att läsa. Idag har det skrivits nya inlägg i 8 trådar, och skapats 2 nya (god morgon och denna)

AKWIK
0

#6 Mäts antal inlägg? Antal besök av icke-medlemmar? Antal trådar?

Eller allt ovan? Jag vill ju se hur jag kan höja det. Glad

colleen
0

Jag har varit lite oaktiv senaste månaden, men det beror på att jag haft sjukt mycket att göra. Kanske är samma för flera, semestern är slut - man har mycket att göra vilket resulterar i inte lika mycket tid framför datorn?

Jag ska försöka bättra mig i alla fall. Men jag är inne och tittar nästan varje dag i alla fall.

~Jag tror på ödet~

Akerberg
0

#7 Det blir olika "poäng" för nya trådar, nya inlägg, nya artiklar och nya artikelkommentarer.  Hur mycket det är för varje vet jag inte.

Har tyvärr lite idétorka på artikelfronten nu, men kom gärna med förslag på vad man kan skriva om!

Akerberg
0

Ändring av nr 9 (för att göra ett nytt inlägg ;) istället för att ändra det gamla)

"Bidraget från varje aktivitet beror på publicerings-datum och typ av aktivitet. Artiklar bidrar med 12 poäng, inlägg med 3 poäng och kommentarer med 1 poäng. Om bidraget är nyare än en vecka fördubblas det. Om det är nyare än 2 dygn femdubblas det."

Smile-and-be-Happy
0

#4 Så här blir det om jag skriver en längre text. Hos mej blir det i alla fall så att mitt användarnamn+ Avatar döljer vissa delar av texten. Har försökt byta användarnamn, då jag tror att det beror på det. Har redan försökt göra mindre Avatar - men det hjälper inte. Lyckas inte heller skapa "ny" användare - då det inte får finnas två med samma mailadress, och jag har bara en att uppge. Har även få kontakt med IF - men inte fått något svar där. Så då är det inte så roligt att skriva alls.. Går knappt att läsa vad jag skriver.

Akerberg
0

#11 Det var ju inte alls bra =S

De byter inte användarnamn om man inte ska bli Sajtvärd (då måste man ha ett riktigt namn) eller om man har ogiltiga tecken från den gamla versionen (tex _ ) eftersom detta sköts manuellt och de i så fall skulle ha ett heltidsarbete bara att byta användarnamn åt folk.. (enligt värdarna själva)

Kanske dumt att chansa, men kan du inte ta bort ditt konto så att du får loss mejladressen? eller skaffa en ny hotmail eller nått tillfälligt bara för den här sajten (det är smidigt)

Till den som var Anonym_Connemara sist, PM:a gärna mig o berätta lösenordet (eller byt till akerberg direkt) så jag får prova en sak med den användaren Oskyldig

AKWIK
0

Har just varit inne på shettisforumet. De har nog väldigt högt aktivitetsindex skulle jag tro. Inläggen är ganska djärva och provokativa. De får verkligen fart i diskussionerna, men tyvärr också ibland en otrevlig ton.

Jag tycker att det är bra att vi inte är otrevliga mot varandra här inne, men skulle ändå uppskatta om fler kunde uttrycka åsikter som inte alla självklart delar.

Obestämd Ska försöka hitta en brandfackla och kasta in….. Skrattande

Smile-
0

#Detta är nu en test om det har fungerat. I så fall är jag inte längre Smile-and-be-happy. Hon har s.a.s "gått i graven" - för att återuppstå som Smile-.Förvånad

Smile-
0

Avataren gick visst inte helt bra - försöker igen.

AKWIK
0

#14 Hurra! Det funkade, verkar det som. Nu kan du höja AI massor! Skrattande

Smile-
0

Nu då?

Smile-
0

ingen Avatar??

Smile-
0

Det var inte helt lätt detta. Men jag kan ju i alla fall skriva igenSkrattande

RC71
0

Skrattande Ja, jösses ja. Tror det är som det mesta när hösten kommer-allt går ner på lågvarv liksom. Vi får helt enkelt hjälpas åt trots att det inte händer så mkt denna årstid.

walsan
0

#19 Synd på avataren, men det kanske ordnar sig.

Smile-
0

Skam den som ger sig.. Ingen Einstein i detta datatekniska precisSkäms.

AKWIK
0

Hupp! Aktivitetsindex har på några timmar stigit med ca 30%! Glad Undrar om man kan gå och lägga sig nu? Skrattande

Clancy
0

Nu kan ingen skylla på dålig aktivitet här inne minsann, jösses vad det tog fart sedan akerberg påtalade problemet…. Hinner ju knappt med att läsa alla inlägg nu ju Skrattande 

Ska försöka bättra på min låga aktivitet här Skäms

MrsM
0

Mitt aktivitetsindex har nog aldrig varit så högt… så därför hinner jag inte riktigt med att skriva här alla dagar nu..Skäms.

RC71
0

#24 Ja, jag ska ju vara hemifrån imorgon em , så jag måste göra en rejäl insats för indexet nu! Skrattande

Annette
0

Strunt i indexet, det mäter kvantitet inte kvalitet.

Men det stämmer att Shetlandsponny har mycket hög aktivitet just nu. Det beror delvis på att vi har hingstpremieringar i helgen och dessutom är ju utställningssäsongen lång ifrån slut ännu Glad.

Det stämmer också att vi kan ha väldigt livliga diskussioner, men jag lovar att det har varit värre.

Eller vad säger du Mrs M, glödtråden var det väl…Flört.

MrsM
0

#27 Jo, just det ja. Hade nästan förträngt denSkrattande.

Akerberg
0

Oj, här händer det saker =O  Roligt Skrattande

ambo
0

meen! jag som är en pratglad person..hoho! nu ska här avhandlas diverse saker..

ex:

varför har ingen gjort en tv-serie som heter "stallet"..gissa vilken såpopera de skulle bli..(fast, det har inget me connemaror att göra men ändå!)

me anledning av att jag idag fråga PITA (= Pain In THe Ass) varför hon småhöar hela kvällen..svaret var att hon ger en dutt till alla kl 18 sen kraft kl 19 och sen kvällshöt vid ca 21 då de oftast är hon som kvällshöar.,.men, glor man i hennes höpåsar är det tomt och hon småduttar typ hela tiden från 17-21..

och så vidare! Stallet!

RC71
0

#30 HihihihSkrattande Fast inte roligt för er förtstås….Den där PITA verkar vara en "driftig" person…Cool

walsan
0

Bara för att det kan vara kul att veta, men efter en sådan här aktiv kväll, så undrar man hur många inlägg det skrivits idag?

Akerberg
0

#32 Det vet jag tyvärr inte =/ Inläggsstatistiken gick i graven ihop med den gamla versionen

(Men den som känner sig manad kan ju börja räkna Skrattande)

AKWIK
0

#30 O så roligt! Inte med PITA förstås, men TV-serien! Tänker mig att vinjetten visar en gård från helikoptervy som zoomar in ihop med musik typ Dallas. Cool Varje avsnitt kan fokusera på en person i stallet och händelser och relationer kring denna… ojoj hade jag tid nu så skulle jag börja skriva! Skrattande 

Varje utfodring är ju ett litet stressmoment för hästarna. Det är ju t ex då vävarna kommeri gång har jag hört. Har ni inte bestämda mat-tider som ska följas?

ambo
0

#30 just va jag fråga, mattider..vi är ju nya men jag utgår ju från att det är bestämda mattiderFörvånad..men, jo, det är bestämda tider utom då med PITA som alltid är där kvällstid varje dag o tagit över sysslan från stallägarna som d verkar..

hon släpper även ut sin gamla fux lös ibland på kvällarna har jag sagt det?? Han rotar då runt i alla höpåsar..ja jeeeez

Din vinjett är ju hur bra som helst! och det där me att fokusera på en i taget..DressyrLisa, Hopptina, fnoskig käring, slarviga fia, ung tjej i gräddfil med stallägarna..Besserwisserpersonen (finns i ALLA stall, Klagande mostern (klagar på allt alla gör) Lillpåven, Lilllillpåven som säger ja och amen till va Lillpåven gör osv osv sen alla intriger kring den snygge tränaren (karl förstås) som dyker upp ibland..mm!

Maria-Kavat
0

Får se till å bli lite mer aktiv här å skriva….kan säga att man oftast inte hinner, utan kanske bara läser! Får grunna  på ngr bra diskussionsämnen kanskeGlad

AKWIK
0

#35 Vi får väl jobba ihop ett synopsis med alla idéer och presentera för Strix eller liknande. Skrattande

ambo
0

#37 haha! visst är det en guldgruva detta, att ösa ur! hela ens hästliv sammantaget på nåt vis..jag menar, skulle någon ute i arbetslivet gå fram och lägga sig i ens sätt att jobba osv? Just vad som kan hända istall.,nån kommer fram och tycker sig ha rätt lägga sig i hur man sköter sin häst mm mm

Nä, gonatt alla i connemarasverige!

RC71
0

#38 Jadu, det är ganska skönt ibland att vara själv i företag och stall…Glad Godnatt på dej!

ELS
0

#30  hihihi Skrattande Jag skrattade verkligen då jag läste om PITA och dina stallbekymmer. Jag, som den sista veckan tyckt lite synd om mig själv för att jag alltid är ensam i stallet och nästan aldrig har någon hjälp då man vill göra något (som kräver mer än en person alltså) med unghästarna blev snabbt "botad". Jag som nästan börjat bli avundsjuk Förvånadpå dem som har hästar i inackorderingsstall med många människor och hästar kom nu snabbt på hur det brukar vara… och känner mig nu nöjd igen över min lugna tillvaro utan tjafs. Det vore i och för sig roligt att han någon mer i stallet. Någon att rida med, umgås med och att kunna hjälpas åt, tex vid löshoppning. Man kanske skulle ha ett inackorderingstall för bara connemaror med ägare?

Såpopera vore intressant. Jag själv har i många år funderat på en såpa som skulle heta Djursjukhuset… (efter sisådär 24 år i branschen)  Alltså inte ett sådant där seriöst program som brukar gå på TV utan en TV serie som handlar om människorna som jobbar där både inom och utanför jobbet och även en del roliga "fall" som kommer in. Lite annorlunda djurägare, djur mm. Typ Herriot men med mer intriger, kärleksaffärer mm. Jag har massor av bra uppslag…. Hmm får nog fundera mer på detta. Kanske en bok då man blir pensionär….

Detta hörde kanske inte till tråden men nu har jag i alla fall höjt aktivitetsindex ännu merOskyldig

colleen
0

Jag har några artiklar som vi kan lägga ut här ju. Ska bara rota fram dem. Ikväll om jag hinner, annars får du påminna mig Lina!

~Jag tror på ödet~

ambo
0

#40 jaa bara connemaraägare!! SkrattandeSkrattande

sa jag att PITA har sin gaysambo där oxå o hon hösnuttar ännu mer?? De delar på ägande av 2 hästar! maja kallar dom för Gayarna (Förvånad) asså hoppas jag inte gör bort mej totalt nu inget mot gayare what so ever..

Låter som en superbra idé me Djurshukhuset och ur själva sjukhusets synvinkel, annars är det ju alltid djuren som är i fokus på dylika program..

ja #39 och #40, eget stall! I mitt nästa liv! eller liiitet stall med folk man verkligen gillar..

Maria-Kavat
0

Av ren nyfikenhet, måste jag fråga er som står i inackoderingsstall: hur många hästägare är ni som ska samsas?

#42 Låter som en riktig surkärring å diva med alldeles för lite hästvettSkrattandehoppas ni får bukt på henne!

RC71
0

#42 Skrattande Skrattar gott! Stackars er! Verkar vara ett kollektivstall med standardproblem…Skrattande

walsan
0

Vi har hyreesgäster i vårt stall och vi gillar alla. Det är förståndiga människor (vi har haft annat!!!Förvånad). Men det hjälps inte, ibland blir man ändå irriterad. Så gnäller man först, sedan sansar man sig och pratar om saken och tycker ändå att det är roligt att vi kan hjälpas åt med vissa saker. Men att hästar på samma stall kräver att man försöker ta hänsyn till varandra och som ägare av det hela får man välja sina bataljer…

AKWIK
0

Jag tror att det viktigaste för att det ska funka med inackorderingar eller kollektivstall är att det finns klara och tydliga regler att följa. Och att det finns en som är ansvarig och bestämmer! Och att denna person är mycket närvarande. Får man reda på vad som gäller i ett stall innan man hyr in sig så har man så att säga accepterat att följa de regler som finns. Passar inte det så har man valet att flytta!

walsan
0

#46 Vi har faktiskt ganska omfattande avtal med massor av regleringar, men ibland tycker man att man borde skriva än mer… När hyresgästerna böjar bli varma i kläderna glömmer de lätt avtalet och hittar på egna regler…

Men som sagt, nu har vi bra hyresgäster (i princip…Flört)

walsan
0

Om inte en såpopera, så kanske vi borde ha haft en stalltråd!