Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettallmänt
Läst 603 ggr
monsterpony
0

Exteriörtråd 3

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

AKWIK önskade en ny exteriörponny och det kanske är fler som vill ut och halka på isen igen, så här kommer nästa pålle. Bilden är tyvärr lite i ljusaste laget, men den kanske duger ändå. Vad tycker ni om den här ponnyn?

Maria-Kavat
0

Är det ett ungt sto, tycker jag hon ser väldigt trevlig utGlad  Välmusklad och fint bogparti.

Smile-
0

Om henne (?) tycker jag bra!

Jag skulle skriva: Bländande vit och vackert sto(?) av mkt god rastyp (enl min smak). Står över mycket mark med korta skenor och markerade ledgångar. Välformad hals och bra bog. Bra djup i bålen. Vackert huvud med ett godmodigt uttryck, välmarkerade ganascher. Stark rygg och välmusklad bakdel. Ngt kort kors.

Får väl stå mitt kast - men detta är en modell som jag gärna skulle ha som avelssto (fast hon kanske är både halt och stapplig i sina rörelser??) Vi har ju alla vår egen smak och tycke - även inom rasenSkrattande. Är det en valack - tycker jag det är syndSkäms.

walsan
0

#2 Jag håller med i allt, utom att jag nog inte tyckte att hon hade så fint huvud. Tvekade lite om hon inte hade väl lång rygg… Men nej hon är fin.

RC71
0

Tycker också om denna hästen men skulle vilja ha ett mer typiskt connemarahuvud och kanske lite mer markerad manke Obestämd för övrigt håller jag med #2 Skrattande

AKWIK
0

Bra djup, korta skenor. Haserna ser lite pipiga ut, eller? Obestämd Tycker som vanligt att det inte skulle skada med liiite längre hals. Skäms Fin rumpa. Bra typ. Fin färg! Skrattande

RC71
0

#5 kanske nååågot vinklad i hasen om man ska vara petig, men jag gillar hennes välmusklade skank! Glad

monsterpony
0

Det stämmer att det är ett sto, 11 år när kortet togs.

Jag kan nog bara instämma med övriga talare här. En härlig rumpa, korta skenor, välmusklad skank. Kanske att halsen kunde vara en smula elegantare (?) och huvudet är nog en aning långt vilket maskeras av en smart vald nosgrimma. Dock är det ingen tvekan om att det är ett sto, så hon bör väl kallas feminin också. Glad

Smile-
0

Ja kanske att jag håller med om huvudet - men hon ger ett så härligt "tillfreds"-uttryck att jag tycker det blir vackert. Själv tycker jag att det är en fördel när avelsstona inte är åt det korta hållet - jag har fått för mig att fölen ser bättre ut i benen m.m för att de inte ligger så trångt i magen. Dessutom har jag en idé (som kan vara en ren slump och fantasi) att stona inte har så jobbigt mot slutet utan håller sig bättre i form under hela dräktighetenObestämd. Detta kanske inte bara är hal is utan tunn också?