Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: avel
Läst 1900 ggr
AKWIK
0

Brunstar trots dräktig?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kan ni berätta om alla ston som brunstat trots att de varit dräktiga!  Jag hoppas att det är en sådan jag har nu.Oskyldig

RC71
0

Alice= Alltid samma cykel trots dräktighet Skäms

AKWIK
0

#1 Tack, tack, tack, vad glad jag blir att få höra att en sådan praktmärr kan ha samma beteende. Hoppas, hoppas Windy är likadan. Jag kommer naturligtvis, min vana trogen, ta blodprov på henne i vinter ändå.

Fler sådana inlägg tack! Skrattande

monsterpony
0

Jag har hört talas om det. Fast inga egna erfarenheter förstås… Glad

RC71
0

#2 Det var väldigt besvärligt första året jag hade henne. Tror jag ultraljudade tre gånger extra då jag hela tiden trodde hon resorberat Skäms Nu bryr jag mig inte längre om hennes konstiga sätt. Det kommer föl till våren iaf…Cool

tjoffsan
0

#4 Var det ordentliga "brunster" så hon stod hon för hingst också?

RC71
0

#5 Ja, ordentlig brunst vid provning , men magkänslan säger mej att hon inte skulle släppt upp hingsten

ELS
0

#2  Vilket dygn i dräktigheten är Windy nu? Om hon är över 100-120 dagar kan du ju få ett blodprov taget så slipper du gå och fundera om hon resorberat. Nu är det i och för sig ganska vanligt med brunstbeteende under dräktighet men det kan ju vara skönt att veta. Det skulle i alla fall jag tyckaGlad

RC70
0

Monia har som tur är inte börjat brunsta, men hon har fått knäppa idéer.. Men det kanske hör dräktigheten till. Sen det faktum att detta är mitt första föl, ett föl jag längtat efter i 10 år… så jag är väl lite väl nojjig.

Var en kvinna igår i stallet som tittade på Monia och sa "Hon är dräktig va?" - jag sken upp ! Det kändes jätteskönt! !

colleen
0

Jag är glad att mina inte visat några brunstbeteenden alls. Då hade jag blivit knäpp, det räcker med att behöva vänta i evigheter innan de små ploppar ut, ska mammahäst hålla på med andra konstigheter också tror jag inte skulle vara bra för hälsan.

Beauty sade i alla fall ifrån bestämt att försök inte flirta med mig för då ska jag nog äta upp dig… Keep your distance.

~Jag tror på ödet~

AKWIK
0

Idag märkte jag inte av något brunstbeteende på henne. Men rent allmänt så har hon blivit mycket positivare mot alla! Glad Fram till i går har det bara varit Dimona och hennes unge som dugt att umgås med, men nu minglar hon lite med de andra stona i hagen. Arizona håller hon inte heller så hårt till sig som förr. Arizona har i stället fått en ny "nanny" i form av treårsstoet. Skrattande 

Idag satt jag nog säkert en timme och bara studerade livet som pågår i hagen. Ungstona är ju en riktig tillgång för både mammor och föl. Kyss Jag måste komma ihåg att ta med kameran så jag kan föreviga dem.

Om jag ser brunst hos Windy igen så ska jag nog mer studera hingstens beteende då än Windys. Eftersom han är gammal och erfaren och funkar superbt på fribetäckning så tror jag inte att han hetsar upp sig allt för mycket på falsk förförelse.

#2 Sista språnget gjordes 23 maj, vilket då borde bli 110 dygn sisådär. Jag väntar med blodprovet till i december eftersom det fram till dess ändå inte förändrar något gällande fodring etc.

RC70
0

#10 Monia är i dygn 120 o hennes sista språng var 13 Maj !