Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 659 ggr
Dyblygiad
0

God morgon 080908

Yes, först igen!!!

Har 5½ timme kvar på detta pass. Ska sen hem och sova så länge jag får innan maken ska in till KS infektion. På eftermiddagen ska äldsta dottern till Logårds för dressyrlektion, hård träning inför helgens dressyrtävling.

Föl flocken fick byta till ny beteshage igår vilket knubbsälen Ida gillade skarpt. Maran går på fribetäckning med cobhingsten, vilket de verkar gilla skarpt med….

Vad ska ni hitta på idag?

Maria-Kavat
0

God morgonSkrattande ska snart bege mig till jobbet. Ska åka å lämna in nyckeln till verkstaden till 945:an, sen är det ajöss med denGlad Just nu finns det 4 bilar i vår ägo å det är minst 1 för mkt!Ska fixa ut veterinär för vaccination. Inte lätt å samordna alla så det berättar vad det ska ha uträttat…men, det fixade sig! Ha en bra dag alla!

RC70
0

God morgon, fortfarande sjuk !
Min sambo röt åt mig att jag ska stanna hemma idag Gråter

ska till vårdcentralen nu på morgonen, sen blir det väl hem igen och vila, har en otroligt irriterande hosta o är fortfarande täppt i näsan.. BLÄ på förkylning !

Tittut
0

Morrn, morrn!

Har pratat häst i luren hela morgonen, och måste sätta fart för att hinna ta in hästarna innan hovslagaren kommer. Glad

Måste hinna med lite frulle innan också, klockan är helt klart på övertid.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

ambo
0

gomorrn..här hostas och hackas det överallt..jag hade typ feberfrossa i natt och missar en hel dags jobb. fy. halsflussaktigt.

ambo är som pånyttfödd iaf och är pigg som en mört!

colleen
0

Go morgon!

Kvällsvecka den här veckan så jag är ledig fram till två. Ska hinna med att rida två hästar och sen kolla upp lite andra saker.

Trist väder ute men det regnar i alla fall inte. För tillfället ska väl tilläggas för det lär väl börja nu när jag skrivit att det inte regnar…

~Jag tror på ödet~

monsterpony
0

God morgon!

Allt väl i den här änden. Förkylningen kan nog anses vara avklarad nu, så i morgon bitti får jag återuppta morgonjoggandet. Full fart på jobbet hela veckan. Har så mycket på att-göra-listan att det är rent otroligt… Förvånad

lil-sis
0

Morning, jag tvättar just nu, lika bra att passa på, snart börjar jobb och annat och inte lika lätt att hitta tvättider då, kommer bara kunna på helgerna. Känns konstigt.

Akerberg
0

Oj, kom på att jag glömt att skriva här idag ju. Illa av mig!

Jobbat förmiddagen iaf, sen åkte jag till Snörpa och red en sväng, hon var jättepigg och väldigt laddad och for runt på tåspetsarna med svansen i vädret de första kilometrarna. Mötte en stor skåpbil och då vände jag o gick tillbaka en bit (hon är inte så trafiksäker… och det går bättre när de kommer bakifrån). Sen vände vi igen och fortsatte, efter en bit till kom en megastor lastbil bakifrån, hon blev helstissig så jag fick stanna lastbilen, hoppa av hästen i farten, knuffa ner henne i diket och vinka förbi lasbilen. Bättre att göra så än att chansa o riskera att hon kastar sig ut framför =S  (Men jag tycker om henne ändå Kyss)

Liten film från idag

RC71
0

Också glömt bort denna tråd ser jag…Skäms 

Varit till tittut och arbetat lite.Tack för blåbärspajen!Glad Sedan hem för att mötas av en skolbuss i Alices hage Förvånad En stor vit skolbuss hade kommit för lång ut i vägkanten (grusväg) så hela ekipaget hade farit av vägen och rakt in till hästarna. När jag kom var tre bärgare redan på plats och Alice med barn gick lugnt och betade en bit bort. Hon trodde väl det var ngt kännt föremål som en tröska eller ngt  Skrattande Så idag har franskbarnen trafiktränats! Glad Stannade kvar tills bussen var bärgad ur hagen och staketet på plats igen. Måste varit en ruggig upplevelse för skolbarn och förare Rynkar på näsan

Tittut
0

# 9 Det är jag som skall tacka, väldigt mycket, det vet du!

Snacka om Gevaliabesök de fick dina kusar….

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Akerberg
0

#10 på tal om Gevalia… Någon som vet om Mrs. Ms Gevalia fått något riktigt namn?

RC71
0

#10 Ja, jösses ja. Rutan på bussen var krossad, hade mejat ner en stor enbuske på vägen …Kan inte vara kul att vara föraren nu..Pratade med en  flicka som var med, som bor vid hagen. Hon tyckte det var jätteläskigt-tror nån det! Skäms

MrsM
0

Efter en trevlig lördag på Dyrskuepladsen i Roskilde på Store Hestedag hade vi just anlänt till en helmysig dansk "kro" och knappt hunnit provsmaka den goda danska ölen, när telefonen ringer…. Sen dess har det varit Bluetongue för hela slanten… Har svårt att förklara för mina närmaste att två halländska kossor som inte ens var sjuka men hade virus i blodet skulle orsaka sånt ståhej… Alla idisslare inom 2 mils radie ska vaccineras inom en vecka… det är 20000 styckenFörvånad. 25 veterinärer och 25 blåstjärnor är inlejda och dom kommer imorgon.  Det är Jordbruksverket som vaccinerar men det är en hel del ändå att reda ut "på länsnivå"…

Bara så ni vet vad jag har för mig om mitt aktivitetsindex är lågt den närmaste veckanGlad. Tur att viruset inte drabbar hästar.

Hej från M

#11, Nej, men det lutar åt T Sparrow kort & gott.

walsan
0

Och vi har varit på föreläsning av Ulrika Fröding från Värmland och nu Tierp sedan 5 år tillbaka. Hon pratade ungefär centrerad ridning. Har en bakgrund inom flera dicipliner och har ur det gjort ett urval som passar henne. Bra var detGlad. Hon håller i höst lektioner för privatryttare varje vecka här i byn. Hllw deltar med Gondor.

monsterpony
0

#13 Låter som om du får fullt schå framöver Mrs M.Förvånad Även med så mycket folk blir det några hundra kossor var…