God morgon 2008-09-10
Verkar trassligt här, får se om detta hamnar på sidan eller försvinner i det blå.
Hemarbete på schemat, blä!
Dessförinnan artikleskrivning för fullt, det som inte hanns klart igår får göras idag.
Ha en bra onsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Hmm, det verkar som att det är något lurt. Denna sida funkar men inte gotlandsruss i fokus. Diskriminering! 
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon. Mulet och trist väder, men jag känner mig redan ambitiös eftersom jag tog tag i mitt växeltrassel och bytte växelvajer på min cykel före jobbet. Skönt att få det avklarat. Nu är det bara finjusteringen kvar att fixa, men det går ju relativt enkelt.
Fortfarande massor med jobb att ta tag i. Igår var det värsta vallfärden till kontoret, så det blev inte så mycket gjort då. Förhoppningsvis hinner jag lite mer idag.
lyckades försova mig en timme idag, verkar som höst-tröttheten redan slagit till!
Idag väntar mer tid på mask-labbet, men först allmänt pyssel samt frukost!
Godmorgon!
#1 Det har varit likadant förut, fast tvärtom.Det börjar m a o bli rättvist nu. 
Började dagen med att ringa vet och beställa tid för flunsa-vacc. Måste göras före 19/9 såg jag i passen. Lokala vetten kommer imorgon kl 15. 
Kors i taket! Det regnar inte just nu.

God morgon!
I morse var det vääldigt tungt att gå upp… Det har varit så mycket detta året, så man blir så väldigt trött… Men samtidigt så har det ju hänt så mycket roligt också!
Våra bästa kompisar är med i en budgivning på ett mysigt hus som ligger bara ca 7 km från vårt. Hoppas de får det, hade varit jättekul för dem!
I kväll är det träning som gäller! Aragorn ska tränas denna gången som vanligt. Onsdagskvällarna har blivit något av en favorit! =)
Ha en bra dag allihop!

God förmiddag! Mellanlandar hemma mellan två jobb, och när jag är klar med nästa åker jag direkt till stallet
Hua vad segt det var att ta sig upp i morse =S

#4 Då kan du ju ta blodprov samtidigt ju?
God morgon!
Jobbade till två igår och somnade inte förens vid tretiden så jag är lite granna trött idag. Träningsverk har jag visst också.
Här är det mulet men uppehåll så jag ska se om jag orkar med något pass på ridbanan eller om det blir skogsturer idag. Säkert är det en massa till som egentligen borde göras, men det får vi se vad som hinns med, jag är ju i alla fall ledig på fredag så jag får väl jobba ikapp här hemma då.
Nu är det dags att äta frukost!
~Jag tror på ödet~

God förmiddag
Idag har ja ridit 2 ponnysar, va riktigt kallt först, knappt 10 grader. Ett dressyrpass o en skogstur.
Ska iväg till jobbet snart oxå.
gokväll..kom ej in här i morse
har haft en diger dag me besök hos föräldrar där vi bygger entrédäck..jag som övervakar hantverkare..suck..osv
Sen har jag hållit föredrag inför ca 50 vägverksmänniskor, landskapsarkitektekr mm på min allé tullgarn vi var inne i orangeriet, otroooligt stämningsfullt! Jag tog me dator då den som arrade allt sa att de kunde fixa så mina bilder kunde gå direkt via datorn osv..men, nä. där fanns inga såna möjligheter så, jag fick stå mitt i och bara gasta på (med min segdragna hosta och heshet..) fast det gick rätt bra ändå.
Nu hemma opch pustar ut efter denna mega dag..
News from stable! vi har nu flyttat in i den box som vi bokat o som nu är färdigbyggd (renoverad me ny front!) och PITA har nu typ glömt oss! tjohoo! victory! hehe..Sen igår så hoppade maja me ambo o han bara bjööd o flög över sista på 120 no problems tjohoo igen! hon testa hackamore verka han älska!

Godkväll!
#10# Visst är det fint på Tullgarn! Höll du föredrag om deras alle´ eller alleer i allmänhet?
Jag håller på och letar ny stallpersonal och har fått väldigt många intressanta ansökningar. Idag fick jag mail från en trettioårig italiensk marinbiolog som var intresserad av uppfödning och som gärna ville komma till Sverige. Det stod också tydligt att han var singel i ansökningen så ibland undrar man…
Godkväll. Har idag bokat boxplats på Rimbo Ridskola till Stardust, så hon flyttar med i början av oktober och jag får i princip gångavstånd till stallet (cykelavstånd hur som helst). Hade lite flyt för Lotta hade box ledig nu :)
Idag har jag kört två olika bussar, första gången
en gammal Scania och en ny Neoplan. Efter först ha kört den gamla ett par vändor så kändes Neoplanen som en leksak 
Imorgon är vi på Rörken igen men sen får Ni se upp i Uppsala-området 
Jag har inte kunnat komma in här ikväll.
#8 Klart att jag kan ta ett blodprov. Kan jag göra varje dag om det skulle behövas. Lokala vetten har mottagning några hundra meter från stallet. Det vimlar av veterinärer i Roslagen. Inget problem med det alls. Men som jag tidigare skrivit så ser jag inte någon anledning att ta ett sådant nu. Det är först när jag behöver höja foderstaten som jag måste veta, och det är ju långt dit. Ett positivt blodprovsbesked nu är ju trevligt, men om hon sedan, t ex en vecka efter provet, resorberar/kastar så kommer förvirringen vara total och ett blodprov behövas i vinter ändå!
Jag tror minsann att du är lite nyfiken, du med. 
Här har det duggat hela dagen.
#12 Skönt att det löste sig till det bättre…nära och bra mao!
Var i stallet och pysslade medans medryttaren red ena kusen. Har hittat en stubben sadel som sitter riktigt bra. Den råkar vara gratis att slita på, så det gör ju inte saken sämre
Andra kusen skötte sig exemplariskt när han fick stå själv inne (har i förra stallet tenderat till att riva det)…så himla skönt å se att han slappnar av och funnit sig till ro, mao trivs! Det gör mig lycklig att se att han mår bra
sov gott alla!
Ja, nu är det ju snart en ny morgon.. Arbete hela dagen och sedan träning med Bingobullen. Han får träna med de jättestora (170 cm typen) när vi måste byta dag - vanligtvis träning torsdagar. Men det går lika bra det
.
Skönt att slippa regn i dag!! Men mygg och knott (utan blåtungevirus hoppas jag) slipper vi inte
. Nu när hästarna och katterna är nattade, är det dags för mig att "nattas".
Undrar om B vitamin hjälper människor, såväl som hästar, som blir trötta när hösten kommer??
# ja tullgarn äger! nej, det var om allén man kör igenom från stora vägen s a s längst ner och fram till stallet. Den har jag inventerat och jobbat med i flera år och nu är den beskuren, nyplanteringar har gjorts mm. Det jobbet är åt Vägverket eftersom det är de som sköter den.
Nu ska jag jobba vidare på att fixa soffor i allén! Önskemål från de som har värdshuset..plus ngn slags belysning! Udda frågor, nåt nytt för mej..

Antroposoferna har ju en ny alle' med belysning och soffor så det är kanske därifrån de fått iden. Jag vet inte om jag skulle villja sitta i tullgarns alle´ då jag vet hur folk kör där (speciellt vi ortsbor
) men turister kan ju vara lite underliga
.
Män! På Järna menar du! Måste in och glutta! Ja, håller me, i alléer kör ortsborna som gälningar gärna i gamla rostiga vrak..haha! bor du i krokarna som det verkar! jag brukar stanna på saltå kvarn och köpa deras kardemummabullar muuuums!

Jodå, är infödd hölöbo och har gått i skola hos antroposoferna. Självklart har det blivit lite besök på tullgarn hos Sigrid, vi är ju med lantismått mätt nästan grannar
. Ett tips är att äta lunch ute vid Robygge, de har en grym vegetarisk buffe.