Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 588 ggr
monsterpony
0

Goder morgon 11/9!

Mycket konstigt klockan är nästan halv nio och ingen god morgon-tråd…? Nåja, det ligger väl tre när jag skrivit klart denna… 

Börjar så smått avverka jobbhögen. Är dock en hel del kvar så det är bara att ta nya friska tag idag. Helgen är ju inom synhåll som tur är. Glad

Tittut
0

Jag har inte lyckats komma in innan, så idag är det den här sidan som är diskriminerad.

Skrivjobb och en massa annan röra på g idag. Bara bita ihop och köra!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

ambo
0

lite hemmadag på fm, jobba samt vila mej, har en hemsk hosta Rynkar på näsan

AKWIK
0

Morrn!

Inget regn idag, peppar, peppar. Ska ut och köpa gardinstänger mm. Sedan till stallet för vacc.

Ses ikväll! Glad

Bullemor
0

allmänt pyssel och några timmar på mask-labbet väntar igen. Riktigt trevligt ställe faktiskt! Halvskapligt väder men ändå grått på något vis. Har varit rysligt trött senaste dagarna, kan det vara en nalkande förkylning månne?

Lisa-trollet
0

God morron

Idag blir de ridning på förmiddagen, hoppas de fortsötter va uppehålls väder,o sen jobba i eftermiddag.

colleen
0

God morgon!

Vaknade nyss, eller jag har snoozat alldeles för länge men var tröööt idag. Ska rida nu på fm och sen är det jobb ikväll. Sista jobbdagen den här veckan i alla fall så det känns bra.

~Jag tror på ödet~

Appledale
0

God middag!

Skulle egentligen tränat för tränaren i går kväll, men det blev flyttat till ikväll istället. Så nu har man något att se fram emot! Dessutom går det ju mot helgen också.

Ha det gott!

RC71
0

11 September för tankarna till mkt hemskt som hänt detta datum. Rynkar på näsan Ska strax iväg och hämta hem bilen från service, så nu blir jag några tusenlappar fattigare igen…

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Trist och seg dag idag igen. Jobbat på förmiddagen, sen bakade jag muffins. BORDE städa, men fastnade framför datorburken istället. Illa!

Kollat lite ridvägar på världens bästa kartsida för sådant, hittade inget nytt, har ridit på alla vägar o stigar inom rimliga avstånd (ännu ska vi inte ge oss ut på 5-milare…)

Sassenach
0

God eftermiddag!

Hur skrajsen får en "mara" bli? Ta sats och hoppa över "vattenhindret" (en stor vattenpöl) i ledhålet och slita med sig grimskaft och nästan mig in i hagen. Bara för att hovis skramlar lite när han lastar bilen. Tur att det inte är obligatoriskt med bruksprov på valacker, som han betedde sig idag…

Annars är det bara en massa jobb!

Hade

AKWIK
0

Idag bestämde jag mig för att skippa avelsvärderingen på Jälla och istället ta det pappersvägen. Kollade med vetten idag om han hade möjlighet att komma en kväll när också Norrveda (mätkvinnan) kan komma. Nema problema!

Anledningen till att jag väljer att inte åka är flera:

• Dimona är fortfarande för smal. Hon vägrar äta mer lucern och mer än de 2 kg havre hon får vågar jag inte ge eftersom hon är en fångis.
  • När hon sist åkte trailer (en resa på ca 8 km) så blev hon så upprörd att hon slet av lädergrimman och var sig inte själv på flera veckor. Skulle hon trassla i trailern och råka skada fölet så skulle jag aldrig förlåta mig själv. Träna trailer-åkning kan vi göra när Arizona är avvand.
  • Trailern är på reparation.

Ska maila SH så det får veta det så fort som möjligt, men om Mrs Avelsvärderare läser detta så vet hon det redan nu. Flört

RC71
0

#11 Det är inte Mrs.M som kommer döma då SH bokade fel datum. Ronny Johnsson är "vikarie"

Förstår ditt dilemma. Skulle också tagit det pappersvägen i ditt fall Glad

AKWIK
0

#12 Aha! Tja då kan jag ju lägga till ett skäl till då: Farmor är ändå inte där! Skrattande

lil-sis
0

Kör buss dagarna i ända och är hemskt slut, så det är väldigt ohästigt här :)