Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 1143 ggr
Bullemor
0

Morrn Morrn 080912

Med risk för dubletter så kastar jag ut ett litet Godmorgon.

Strålande vackert väder idag,men kyligt! Skall bege mig till Norrköping igen över helgen men först några timmar på mask-labbet. Den dräktiga hunden börjar alltmer likna en vankande barbamamma. Bara knappa två veckor kvar nu!

Ha en fin dag allihopa i det vackra vädret!

RC71
0

Godmorgon!

Äntligen fredag! En lagom jobbardag väntar med blandat jobb. Glad

Tittut
0

God morgon!

Vankas det flera småbullar? Den vita flygande bulldozern i grannhuset är ibland och hälsar på hos oss. Morris har kommit på det perfekta sättet att slippa hennes attacker, men ända kunna leka. När hon kommer som en kanonkula, lägger han sig platt och skäller lagom skräckslaget. Då passerar hon förbi utan att hoppa på honom, och han kan fara på henne istället efter att hon passerat. Skrattande

Skrivjobb idag igen, men snart är det helg!

He en bra fredag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Bullemor
0

#2 Hihi! Låter bekant förutom att Lars inte vet vad finkänslighet är utan tacklar omkull ALLA offer. Grannarna kallar honom Flygande vithajen..Skäms Jo fler småbullar på väg, denna gången är det den andra norskan som är på jäsning.

Lisa-trollet
0

God morgon!

Ska till jobbet snart, typiskt när de äntligen e soligt ute, får väl hoppas den e kvar när ja kommer hem. Sen blir de lite träning av hästarna.

Ha en bra dag

Maria-Kavat
0

God morgon!

#3 Då måste du lova å lägga ut bilder på de små rackarna när de kommitGlad

Här äts det frukost framför datorn, en bra kombination då man inte kan slänga i sig den om man skriver lite emellanåt. Hemma från jobbet idag, sov knappt ngt inatt mao väldigt trött och tung i kroppen. Veterinären kommer i efm för å vaccinera mm. Så det blir nog å låta kusarna komma in ngr timmar innan å vila. De går fortfarande ute dygnet runt.

Carduus
0

Goddag!

Trött så det är skönt att det är Fredag. Bilen till jobbet i dag, blir alltid extra trött då jag inte får min morgontupplur på bussen. Trailern är lagad så ska hämta den på hemväg. Blir en tur till stallet om jag inte blir alltför sen härifrån, finns risk för övertid i dag…

I morgon är det tävlingar på RRKK. Skönt med så nära! Storm ska gå två LA, slipper MSV denna gång. Blivit en del rivningar på sistonde så det kan vara bra att backa ett steg. Såg ruggigt bra ut på träning i veckan dock.

Ha det bra alla!

AnnaB
0

God förmiddag o ARRIVIDERCI!

Nu byter jag höstsverige mot soliga Italien om än bara för en vecka, Ska bli jätteskönt med semester äntligen!

Men massor av jobb återstår……måste packa färdigt, skriva listor på vad som ska göras i stall, för hästarna, hund o katter. Det är ett helt företag med bara förberedelserna när man har djur o ska åka bort

Ha en skön vecka alla ni andra….

colleen
0

God morgon!

Helg för mig nu! Känns rikitgt bra. Solen skiner utanför fönstret så det blir till att bege sig ut. Tänkte longera lite idag så jag får lite koll på hur de ser ut ifrån marken. Sen blir det nog en skrittur med Beauty i skogen också.

~Jag tror på ödet~

colleen
0

#7 Du får ha det så trevligt på semestern. Blir lite avundsjuk faktiskt. Skrattande

~Jag tror på ödet~

monsterpony
0

God eftermiddag.

Har varit iväg och ridit på förmiddagen. Nu är det dags att duscha och sen börja ta itu med alla hemarbetsuppgifter. Puh!

MadickenII
0

God Eftermiddag!

Dagen började riktigt tidigt, med lastning av lammen på släp och transport till slaktaren. Snabba ryck när vi väl kommer fram, men mkt proffsigt. Sedan in med skinnen i släpet och iväg till nästa fårgård, där de nya förmågorna skulle hämtas. En liten brun Liana och en större grå Flicka följde med hem när all pappersexercis var avklarad. Så nu är det fem fårtanter i hagen, skitsura eftersom de ska lära känna varandra och bilda flock innan de får gå ut på bete igen. Bor just nu i paddocken och äter hö, vilket är pest tydligen.

I helgen blir det Guldruss på Skansen, med 6 hästar. Lär bli lite spring!

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God eftermiddag

Idag har jag varit ute o (obs, Monsterponys ord!) tränat distansritt (läs ridit vilse)  Träffade på en minst lika vilsen tant i en trädgård (som jag absolut inte kunde hitta på kartan.. inte tanten, utan trädgården) Hon fattade ingenting och var dessutom jätterädd för hästen (stod som ett ljus och rörde inte ett öra) men vi kom fram till att min karta är ouppdaterad, leden som jag höll koll efter hade flyttats för några årsedan så det redde ut sig och vi hittade tillbaka, och dessutom var vi på den vägen jag ville vara på =) 

Hur kan man vara rädd för henne?  Kyss -->

Dyblygiad
0

God morgon! Ha rnu varit vaken i snart 1 h. Har bidrgit lite till aktivitetsnivån här inne.

Idag ska jag bara njuta av att vara hästfri! Ungarna har kollat alla djuren som fortfarande går på bete. Ska snart ner i ett skönt bad för att hämta krafter inför den 3e natten på raken. På söndag är det dressyrtävling på Bogesund som gäller och jag får gå upp tidigt för att knoppa ponnyn. Just det , hoppningen på Lovisedal i morgon, skulle egentligen behöva vara med som funktionär men jag väljer nog att sova i bingen istället Skrattande

monsterpony
0

#12 Oskyldig

Dagen har förflutit i god ordning hittills. Tråkpappershögen är i stort sett genomgrävd, golvet dammsuget, katten vaccinerad och större delen av tvätten i var sin maskin. Har inte hunnit jobba så mycket dock, men det kanske hinns med vid något annat tillfälle…

RC70
0

God kväll.

Snart är min dag slut, jag är helt död.

Idag har jag gjort följande

• Morgonfodring kl 7
  • Hem-duscha-byta om
  • Tandläkare i Åkersberga 10.30 med pappa.
  • Lägenhetsstädning 13.15
  • Lägenhetsbesiktning (ska säljas) 14.00
  • Soffspekulanter
  • Stallet 19.15
  • Lägenheten igen
  • HEMMA

Det kändes som om den här dagen aldrig skulle ta slut, och till råga på allt så ville inte soffspekulanterna ha soffan…

monsterpony
0

#15 Fast det låter som om du behöver den att falla ihop på efter din dag… Flört

RC70
0

#16 en helt SANSLÖS dag !!

walsan
0

#7 Ha det så bra i Italien. Berätta vad du varit! Jag blev jätteförtjust när jag var där för två år sedan!