God morgon 2008-09-13
En hel lördag hemma, det känns som evigheter sedan det hände!
Vi har Guldruss på Skansen i morgon, så idag blir det en bel förberedelser inför det. Ska också lämna iväg en av 1-årshingstarna från betet. Han skall flytta till Skara, så det blir en bit att fara för honom.
Nu väntar frulle med Skansenté. Blir att bunkra nytt i morgon, det är så gott!
Ha en bra helg!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon! Strålande väder var det här. Väntar på att Akerberg ska dyka upp om hon inte åkt vilse. Med sådant här väder får vi försöka connemaraskåda lite också tror jag.

Go förmiddag får jag väll skriva!
Även här skiner solen idag. Underbart, börjar bli riktigt trött på allt regnande nu ju.
Ska ge mig ut till hästarna alldeles strax.
~Jag tror på ödet~
Goddag!
Har ägnat morgonen åt gardinuppsättningar mm. Brorsan var här och borrade lite åt mig i går kväll. Här är det mulet.
Ska nu bege mig ut till hästarna. Köpte Krafft Protein igår som jag försiktigt tänkte introducera till Dimona. Det har hon gillat förut och gör att hon inte behöver tvinga i sig så mycket lucern. Hon har ju som tidigare nämnts inte riktigt ork att äta så mkt grovfoder som hon behöver. Trodde väl aldrig att jag skulle kunna säga så om Dimona som annars inte haft någon botten! 
middag…liite trött idag efter stor fest igår en gammal kursare fyllde 50 bast..d var på skeppsholmen med karibisk musik hur kul som helst. träffa kollegor man ej sett på 100 år typ
o i morse var det öppet hus på skolan m maja..bara häva kaffe o hålla masken hehe
nu lite vila elda i spisen mm
i morrn kommer kompisens häst t rörby! han jg brukar ha hand om, alegre.
God middag! Varit i stan på fm, handlat och hälsat på svärfar. Glömde mobilen i bilen…hade tre missade samtal+intalat på telesvararen från stallägare. Jaha tänkte jag, då har kusarna mao rymt…hade helt rätt! Men bara den ena hade tagit sig in i en "mellanhage" och stod och mumsade gott bland vinbärsbuskar och grönt gräs. Den andra kusen hade inte hunnit reflektera över det hela, har inte samma tillstymmelse till å rymma (skönt det). Får väl säga att jag inte var helt överraskad, typiskt min lilla Killen! Ska äta lite sen ska jag åka ner å byta hage till dem…

God eftermiddag!
Har ägnat fm och dagen åt att lasta in hö samt rensat och eldat ris i en hage. Ska nu rida en kort stund var på 3-åringarna och befästa start och stop samt svänga lite… avancerade grejer:P
Smygannons: Är på jakt efter en 1-åring, sv. varmblod med dressyrstam. Borde ju finnas hur många som helst, men inte på annons. Här omkring är det tyvärr inte så uppfödartätt:(
Ha en bra dag!

#6 Vet en svart m bläs e. Topaasch-De Niro. 48p som föl.

God kväll
Här var det frost i morse. Det känns lite väl tidigt tycker jag. Solen har sedan lyst hela dagen och det har varit härligt ute.
I dag har jag har varit på stopremiering på Uddetorp och visat Lillemans halvsyster Polly. Hon var verkligen lik Lilleman framförallt på huvudet. Jag blev verkligen förtjust i Polly som var en jättemysig häst med ett härligt temperament. Så lugn och stadig trots första första gången hemifrån på utställning. Det gick bra. Hon fick diplom! ( Jag har skrivit mer om det i diplomtråden )
Nu ska jag ägna mig lite åt mina egna unghästar den lilla tid som är kvar före det blir mörkt. Det blir nog en skogspromenad i det fina vädret. Hoppas alla knott och mygg dog i kylan i natt. Man kan ju alltid hoppas!

God Eftermiddag
Har varit hos Monsterpony i Linköping idag. När ärendet jag kom dit för var avklarat så åkte vi vidare till Valla och sen till Mantorp. Finns mer att läsa i separat artikel
Tänkte sätta mig i bilen igen strax o åka till skogen och Kreles. Tror inte jag rider något idag, det hinner nog bli mörkt innan dess, men imorgon tar vi väl en tur =)
Godkväll!
Ja, usch vad det blir mörkt tidigt numera. 
Idag tyckte jag för första gången att det kändes som höst i luften. Det var inte mer än tio grader och många träd har börjat få röda löv.
Idag har det varit samma schema som för hllw, dvs höavlastning och hagstädning som innebär risdragning och risbrasa i sex timmar. varmt och slitigt. Men före det klippte jag håret på maken, liksom jag gjort nu i 30 år. Tänk där tjänade jag in några hästköp!
Efter eldandet bar vi betongplattor och sandstensplattor. Ledbruten och slut känner man sig. Det vore rätt härligt om det inte vore för att jag vid ett svagt ögonblick lovade att ställa upp i orientering i morgon. Budkavle-DM i 150-klassen (tre damer som minst är 150 år ihop). Det var mycket länge sedan jag tävlade, så det känns pirrigt. I morgon lovade jag också att vara med på att försöka ta ridborgarmärket på ridklubben. Jag som inte ridit mer än en gång på senare tid. Ridborgarridning sker efter orienteringen. Sedan är vi bortbjudna på mat och därefter fyrverkerier och konsert i regementsparken i Gävle. Fullt program!
Bäst att inta vågrätt viloläge för att vakna pigg kan jag tro!
NU har vi flyttat färdigt för idag.
Sitter i nya ganska TOMMA lägenheten och väntar på att John Blund ska infinna sig så att jag kan sova. Varit mycket idag. Men jag tog iaf mitt Gröna Kort - 27 av 28 poäng ett slarvfel ! 
Imorgon ska vi hämta hem våra nya soffa ! Ska bli spännande, sen ska vi även köpa ny säng!
Men nu!
GODNATT !

#11 Härligt Walsan! Visa nu alla ungdomar var skåpet ska stå.