Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 1466 ggr
RC71
0

Godmorgon 15 september

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sååå mörkt ute så jag trodde det var mitt i natten när jag vaknadeRynkar på näsan Bara att inse att hösten är här på allvar…En vanlig måndag väntar.

Ha det bra alla!

Sassenach
0

God morgon!

Vaknade en timme för sent pga att jag glömt ställa väckarklockan. Kom dessutom ihåg att jag drömt att jag ställde ut min mara, han fick fina poäng förutom traven där fick han en femma. Hur klantig kan jag inte ha varit då?

Nej nu är det väl dax att kasta sig in i arbetet.. eller kanske läsa dagens aftonblad.. Obestämd

Ha en bra dag alla!

P.s Mamma om du tjuvläser detta har du tid att skaffa ett eget konto! D.s

Bullemor
0

Morrn!

Känner mig hur seg som helst och kallt mörkt och trist är det. Mask-labbet väntar men först barnlämning och frukost.

Tittut
0

God morgon!

Grått och mörkt, och kallt dessutom. Vår värmepump skall installeras klart under veckan. Till dess att det är klart får vi näja oss med 16 grader inne, vilket är några grader under trivselgränsen.

Annars står arbete på schemat fram till eftermiddagen då vi ska till mor och far och äta mat och tårta, hela familjen. De har samlat sina barn till att fylla år inom 1,5 månad, smart!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Appledale
0

God morgon!

Jo, samma tanke slog mig, var också här alldeles mörkt ute när klockan ringde. Fast helgen har ju varit helt underbar.

I lördags var vi på öppet hus på Önnarps Stuteri. Det blev en fantastisk dag med så mycket att titta på, och nu har man samlat en massa inspiration inför hösten. Glad

I går var jag faktiskt ganska effektiv hemma. Först var jag och handlade färg och limfog (som vi ska göra hyllplan i en garderob av). Sen kom hovslagaren, och efter det målade jag hela vårt nya vedskjul. Och sen plockade jag ner äpplen och persikor från träden. Så igår kväll tog det inte lång stund tills man somnade.

Lilla valpen, Tilda, fick hälsa på fåren också. Hon var så duktig, lilla hjärtat! Det är så skönt att man kan ha med henne vad man än ska göra. Kyss

Ha en underbar dag, allihopa!

#0 - Vilken söt bild!!

monsterpony
0

God morgon!

Ja mörkt var det i morse när man steg upp och kallt och ruggigt och dant är det nu. Men sådant är livet. Det blir i alla fall full fart med jobb idag, så jag behöver inte vara rädd att jag ska få långtråkigt. Flört

Maria-Kavat
0

God middag! En anna steg inte upp förrän kl 9. Mulet väder men inget regn. Kikade till kusarna å de var mer än glada. Den ena stod i en hage han inte skulle vara i…fick snällt gå in i rätt igen. De busade runt och var allmänt glada. Pratade en stund å fick sig lite äpplen innan jag åkte. Mysigt!

Tittut
0

# 4 Tack från fotografen. Flört

RC71
0

#7 Förlåt, glömde….Skäms

#0 Fotograf: L. Erixon

Tittut
0

# 8 Inget problem alls! Skrattande

MadickenII
0

Godda!

Städ, tvätt och fix-dag här hemma. Lämnar även ut lamm-köttet till alla köpare under dagen, och tjänar lite pengarCool Fick upp mina gutar till 19 kg slaktat på 5 månader, tyckte jag var bra i alla fall. Nu är det bara skinnen som är kvar, ligger i salt i garaget. Ska i eftermiddag hjälpa en kompis med lite russ-körning.

Hoppas alla har en bra dag!

AKWIK
0

God eftermiddag!

I morse skötte jag stallet. Fodrade, släppte ut, mockade och donade. Dimona och Arizona hade gjort slut på sin lucern under natten Glad.  Som tur är så har de, i ena boxhörnet, en stor trekantig krubba som rymmer många liter. Den fylls innan de kommer in på kvällen så de har att äta under natten. Men de äter upp allt hö först! Förvånad Ett tag trodde jag att det var något fel på lucernet, men eftersom andra hästar glatt ätit Dimonas rester och krubban är väl rengjord så är det väl bara att hon ledsnat lite på det.

Ca 10 grader och molnigt är det här.

#4 Fantastiskt att kunna hämta persikor i trädgården! Vi på denna breddgrad får väl vara glada att vi har äpplen i a f. Det har de ju inte uppe i Norrland, de stackarna.

colleen
0

God dag!

Försökte komma in imorse men mitt internet ville inte fungera =(

Det är mörkt, kallt och jag tror att det regnar, inget roligt alls med andra ord. Hoppas det blir lite finare väder så det inte bara blir grått och trist.

Funderar på vad jag ska hitta på med hästarna idag?

edit: Det regnar Rynkar på näsan

~Jag tror på ödet~

Akerberg
0

God Eftermiddag

Började dagen med sista gången hos studenterna! *YES* Äntligen =D Vad glad jag blir ^^ 

Kom nyss hem från Snörpahästen. Hon ville inte bli infångad, men efter en kvart gav hon sig iaf, skönt det! Upptäckte att fronspännet på täcket skavt och hon hade en stor kal och smutsig fläck =( Eftersom de fortfarande är på bete (Snörpa är en mycket frussen häst…) så hade jag inget annat än vatten att tvätta med och inget annat täcke, så det fick bli att ta en sväng till stallet på vägen tillbaka från ridturen och tvätta såret med tvål åtminstonde (inget hål i huden som tur var) och lägga på det andra täcket istället. Sen red jag barbacka med täcket på tillbaka till hagen genom skogen för att slippa trafiken (det är mycket närmre på vägen, men vill inte möta en buss/lastbil/traktor/bilkärra osv barbacka…).  När vi kom tillbaka ser jag precis att en av de andra fastnat i staketet, hon kommer loss och kommer fram till grinden och tigger äpplen som vanligt. Hon är inte halt och inga sår vad jag kan se, skönt det!  När Snörpa har smaskat i sig sitt kraftfoder så får jag fixa staketet. En stolpe är helt av i marknivå, en isalator på nästa stolpe är borta och ståltråden är av *suck* Pinnen som är av ligger mitt ute i hagen med en låååång tråd efter sig. Funderar på om det är någon älg eller nått som tragit av den innan Bäbis fastnade i den, för jag såg aldrig att hon släpade iväg någonting…

walsan
0

#11 …och var ligger Norrland? Förvånad

Nog för att en del inte räknar Gävle till Norrland, men i Sundsvall dignar också äppelträden. Nordmaling likaså och jag tror att äpplen går än längre norrut numera om än inte alla sorter.

Här har vi dock inget plommonår och inget svartvinbärsår. Varför vet jag inte. Tror att plommonblommerna fick för kallt.

Treåringarna Fender och Ferros gick lektion för första gången i sitt liv. Delade på en och fick därmed en kvart var. Nyttig social träning att åka iväg till främmande ridbana.

Clancy
0

#3 Här är det också 16 grader inne, brrrrrr Skrikandes

Vad ska du sätta in för värmepump ? Vi planerar en luftvärmepump men det finns ju så många märken att välja på, Electrolux, Panasonic, Sanyo, Mitsubitchi….ole-dole-doff….

Någon som har bra tips på en bra värmepump ? Vad ska man tänka extra noga på så man inte gör ett dumt köp ?

RC71
0

#15 Starta en värmepumpstråd vettja! Skrattande

AKWIK
0

#14 Tja, i Östersund t ex, finns det väl inga träd med äpplen som går att äta?

RC71
0

#17 kanske Kicki13 kan svara på det, om hon dyker upp Glad

rc715
0

Godkväll!

Här är det också lite ruggigt, vi tillhör dem som har 16 grader inomhus. När man har pensionärer i huset så blir det lätt så eftersom de inte tycker att det är konstigt kallt. Deras svar på problemet är att det bara är att klä på sig merRynkar på näsan.

Jag har ägnat dagen åt intervjuer av lämplig blivande stallpersonal och tror att jag har hittat en som kan passa in hos oss Glad. För att få anställning här måste man klara flera hårda prov. Först ska man ta sig genom en hinderbana bestående av galna boxrar sedan ska man överleva en ridtur på Midas (173 cm) och till så ska man sopa stallgång efter att samma Midas har skräpat ner efter bästa förmåga. Till sist ska man klara av den något skruvade humor som är allmänt vedertagen i vårt stall utan att bli alltför förvirrad. Fyra stackars intet ont anande offer har genomgått detta eldprov och endast en har blivit fullt godkänd…

RC71
0

#19 Skulle vara kul att höra vilket delmoment som fällde dom tre övriga? Skrattande

rc715
0

#20# Nummer ett föll på sopning och humor, nummer två föll på ridning och boxrar, nummer tre föll på ridning Skrattande.

RC71
0

#21 Ok Skrattande

walsan
0

#21 Aha, vad det boxrar du skrev, jag tyckte det stod boxar: "hinderbana bestående av tre galna boxar"??? Tyckte väl att det lät skumt.FörvånadSkrattande

Sassenach
0

#21 Föll hon verkligen på boxrarna..?

rc715
0

#24# Alla som vågar beträda vår gård utsätts för boxertestet villket består i att man ska våga kliva ut ur bilen fast två boxrar hoppar upp och ner med gapande munnar. Sedan måste man ta sig fram till stalldörren utan att bli vält eller full av tassavtryck. Det slutliga testet är att man ska bevisa att man förstår att allt detta bara är ett uttryck för allmän kärlek i överflöd. Nummer två tyckte att boxrarna var lite jobbiga och därför lade dessa in sitt vetoFlört.

AKWIK
0

#25 Fina hundar! Jag skulle gärna ha en boxer om jag inte bodde i lägenhet.

rc715
0

Boxrar är underbara hundar, men som du säger så är de inte så bra lägenhetshundar. Mina är två fria själar som hjälper till hela dagarna i stallet. De är perfekta stallhundar eftersom de inte blir särskilt smutsiga med sin korta päls och så älskar de alla människor, speciellt barn, villket är nödvändigt hos oss eftersom vi har mycket folk i stallet. Man kan dessutom aldrig bli deprimerad när man har boxer eftersom de har väldigt mycket humorSkrattande.