God Morgon 080916
Visserligen bara i början på dygnet men det är kul att få starta en tråd. Vilken gårdag. Vi åkte till Täby för att få springa lite men hamnade mitt i träningslopp så maran och dressyrwelshen fick finna sig i att för första gången sätta sin hov på galoppbanan mitt i mängden av andra mer vältränade ponnier. Dock verkar de ha gillat det för ivern var det inget fel på även om de kom sist. Ryttarna blev så taggade att de genast ville vara med på oktober tävlingen…….. idag ska jag soooooova fram till 16 tiden sen lata mig lite innan det är dags att åka till jobbet igen.

Go morgon!
Du vet att det är mot principerna att starta en tråd innan man sovit va
.
Ska ner och äta frukost och sen iväg till jobbet. Det är alldeles för kallt men har inte kollat hur, igår var det 6 grader. Hua. Hästarna får nog snart flytta in tror jag.
~Jag tror på ödet~
Morrn morrn!
Ett säkert hösttecken har infunnit sig: Katterna vill hellre ligga inne i min säng och sova på natten är att vara ute och filura! Riktigt kyligt och ruggigt idag. Maskarna väntar så småningom men först de vanliga morgonrutinerna och inte minst kaffe!
Morrn!
Kallt och ruggigt. Pontus fick ta fram vantar när han skulle cykla till bussen nyss.
Ska slänga i mig en macka och en skvätt ceylonte blir det idag, innan skrivarbetet tar fart igen.
Ha en bra tisdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Kallt och ruggigt även här. Och mörkt när jag vaknade var det också. Och värre blir det…
Kallt här med. Ett säkert hösttecken är att jag tagit fram kupévärmaren och nu värmer upp bilen..
Ikväll ska Maja hoppträna i nya stallet hoppas det är kul annars är hela flytten bortkastad liksom..själv red jag spanske hästen i ridhuset igår kväll otroligt lyxigt me 20x60 (minst känns d som) och musik..toppenunderlag. Hästen har stått sista veckan och det märktes 
God morgon gott folk! Ruggit väder även här i de djupaste skogarna i småland. Småregn oxå tillpåköpet! Ska ner senare me mor min å ta in mina bägge kusar så de får chans å vila lite. Sen tar medryttaren ut dem när hon ridit i efm. Hade tänkt å köpa nytt foder, blir en muslivariant utan havre…ngn som har erfarenhet av att utfodra med muslifoder?
#7 vi fodrade en PRE med müsli för hon vill inte ha varken, havre, korn eller betfor. Hon gillade müslin ett tag..
Annars vet jag att sveriges bästa ponnytravare käkar müsli! o som sagt, han är ju Sveriges bäste

God Förmiddag. Hemma och mellanlandar mellan jobben. Ska tillbaka till en numera nyrenoverad lägenhet som jag städade när förra hyresgästen blivit vräkt, den städningen var INFÖR VISNING… Bland det snuskigaste jag röjt upp… Nu är den nog jättefin =)
När jag kommer hem ska jag ändra lite mejladresser och namn osv på SCS hemsida =)
#7 Snörpa fick müsli i vintras för hon blev på tok för pigg och "galen" av all havre o soja hon fick för att hålla hullet uppe (hon tappade så hon blev mager mitt i vintern). Hon blev mycket slöare av det, men gick upp i vikt som hon skulle. Tyckte hon blev för slö, så nu äter hon bara havre och soja igen, minskar sojan och ökar lite på havren om hon blir för taggad. Problemet är bara att hon inte äter tillräckligt mycket för att bara kunna äta havre…

God dag!
Har just avslutat lunchen på jobbet, höll på att kikna av skratt innan jag kom där ifrån. Jag jobbar på en mansdominerad arbetsplats där en av killarna började ondgöra sig på Linda Bengtzings nya frisyr (han hade fått tag på senaste klick). Ande meningen av det han sa var:" Om jag hade velat vara ihop med något som såg ut som en kille skulle jag ha blivit bög". Det kom mera "manliga" åsikter i ärendet men jag är tveksam till hur långt man kan gå här.
Annars är det stora planer på vad jag skall hinna efter jobbet, ta ut pengar, köpa en present, posta presenten, diska, mocka, tvätta fönster, övningslasta hästen, städa hela huset, träna visa häst med kusen (så jag inte får en femma på traven på söndag) osv… Får se hur långt jag hinner innan jag stupar.
Ha en fortsatt bra dag alla!

#9 Du har fått ett mail vidarebefodrat… 
Morrn! Eller kanske inte, även om jag låg och drog mig väldans länge idag…
Kallt är det! Både ute och inne, men snål som man är så blir det dubbla täcken och inget element. Sambon klagar hela tiden, så kanske måste jag fixa någon värmekälla ändå…
Ska under dagen lämna ut det sista lammköttet, och sedan hjälpa till med lite russ-körning. Tänkte laga något gott med kycklingfilé till middag, förslag?
#8 & 9 Bra å höra lite erfarenheter kring just muslifoder. Ingen av mina är kräsna när det gäller mat, tvärtom…Hullet är inga problem att hålla på ngn av dem. Saken är den att den ena funkar å mår bra av havre och den andra blir överladdad/het av det. Tillsätter mao havre till den som behöver det. Är inte riktigt nöjd med det pelleterade grundfoder jag ger nu. Får testa och se hur resultatet blir med ett muslifoder utan havre!
Godafton!
#9 Grattis till nya jobbet! 
I morse när jag skulle åka till stallet så var bilen blockhalt. Helt plattdäckad på vf!
Så jag blev tvungen att ligga på parkeringen med pytteliten domkraft och mecka fast reservhjulet. Tur att man blev tvungen att kunna byta däck för att få körkort på den tiden som jag övningskörde. Men när allt var klart så visade det sig att reservhjulet inte hade luft i sig. Lyckades pumpa i en massa luft med en cykelpump, men så fort jag tog loss pumpen så pyste luften ut igen.
Som tur var hade mina föräldrar lämnat en bil i stan när de åkte till Riga i morse och den fick jag promenera iväg och hämta. Sedan upp med min bil i luften igen, av med däcket och ta med det till en mack där jag kunde fylla reservdäcket med luft ordentligt. Tillbaka och sätta på det och sedan köra tillbaka mammas bil och promenera hem. Tja, det var vad jag pysslat med idag. Jag hade sådan tur att det inte regnade. Då hade det varit jobbigt. 

Godafton här också!
Haft en händelserik dag på jobbet. Skönt den är över.
#14 Blockhalta bilar är inte kul! Inte heller reservdäck utan luft.
Har gjort samma misstag men då var det resevdäck till hästtransporten det gällde.
#15 Det händelserika är inget du kan dela med dig av här?

#15 Bland annat en fölunge som reste sej och ramlade in i boxväggen och blev därefter liggandes. Trodde först den brutit nacken men den kvicknade till efter en stund men var fortfarande rejält vinglig. Blev bättre för varje kvart , så vi hoppas att den inte fått några skador på ryggen utan bara blev rejält chockad. Fick ta hand om uppjagad matte + konsultera veterinär. Jag är en sån typ som blir lugn och handlingskraftig när det händer sådana här saker men sen kommer tröttheten mm. efteråt. Tja , det var lite av dagens händelser.
#17 Hua! Varför bad jag om att få höra?
Men eftersom ungar av alla arter brukar vara tåligare än man tror, samt ha god läkningsförmåga så kommer det säkert gå bra.
Jag brukar, konstigt nog också vara lugn när ngt händer, särskilt när ngn annan inte är det. Men när allt är över så börjar benen darra.

#18 Ja, det var inte kul! Ett litet halvblodsföl med nerverna utanpå..
#19 Förstod att det inte kunde vara ett connemaraföl i a f. 

#20 Har ännu inte träffat ett connemaraföl med ett sådant temperament. Väldigt oconnemariskt så att säga.
Kan rapportera att det numera bara går att hålla på med utejobb till ca 19.00 - sen blir det fort mörkt. Sliter med mina hagar - varför kan inte hästarna äta upp ett helt träd i taget?? I stället går dom och tuggar lite här och där, så att vissa träd till slut dör av uttorkning och måste tas bort av mig
. För närvarande känns det som jag kunde
(
) i åtgärdsplaner, EU-bidrag, länsstyrelsen och för övrigt avverkning, rissläpning och röjning också. Det är enklare med hö…
#14 Det är då jag ringer min Vägassistans jag betalar för..
#23 Kommer de även om man inte hunnit ut på vägen?