Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettoff-topic
Läst 1741 ggr
RC71
0

Mindre god mat : (

Här kan vi varna andra för sådant som var mindre gott. Jag kan börja med att varna för laxbullar i västkustsås-på burk. Urk!! Katten åt endast då jag spolat bort såsen i durkslag Rynkar på näsan

ambo
0

kåldolmar färdiggjorda frysta från ngt kä'nt märke..kåldolmar måste va hemmagjorda av min mamma :)

RC70
0

Haha okej,

svamp (allt utom champinjoner), lax, sill, makrill, tja det mesta ifrån havet…

monsterpony
0

#2 Jag tar med glädje hand om all din svamp… Tungan ute

MadickenII
0

Jag är ju en allätare som inte tackar nej till den mest skumma mat, men en del saker får även mig att rynka på näsan. Exempelvis tofu, äckelpäckel-varning! Och soja-mjölk! Urk där med. Och en sak till, ärtsoppa kan jag inte äta, vet inte varför men så är det.

RC71
0

#4 Ska jag skicka över laxbullarna? Obestämd Köpte två burkar…Skäms

monsterpony
0

#4 Jag trodde att jag inte gillade ärtsoppa tills jag fick smaka Hagalyckans hemlagade… Mums!

Rent fett har jag svårt för… och sill… Surstömming har jag aldrig kommit tillräckligt nära för att kunna smaka… Tyst

RC71
0

#4 Ännu en kulinarisk katastrof avsmakades nyss!- riskakor med pizzasmak, urk!! Skrikandes Ska jag packa dom ihop m laxbullarna? ObestämdCool

MadickenII
0

Ja, det kan du göra! Riskakor med pizzasmak är ju mums!

Clancy
0

Att använda chilipeppar istället för chilipulver i Chili con carne är inte att rekommendera Skrikandes Detta misstag har endast gjorts en gång och upptäcktes inte förrän alla vid middagsbordet tagit sin första tugga…

Akerberg
0

Svamp och skaldjur om man behöver tugga på dem *hua* Smaken går däremot oftast bra, tex champinjonsås…

Annars är jag inte riktigt rätt person att svara i en sån här tråd Skäms Hade varit lättare med en tråd med vad som är GOTT :P

RC71
0

#10 Starta en sådan då! Skrattande

Clancy
0

Är det ostron som man "bara" sväljer ner, inte tuggar ? Inget som jag ens skulle vilja testa, mår illa av att bara tänka på det Skrikandes Att folk betalar för det Rynkar på näsan

RC71
0

#12 Det är gott, smakar hav och salt . Svalde ett senast i augusti Glad

Clancy
0

#13 Men hur hinner man få någon smak överhuvudtaget när det bara ska sväljas ner direkt ?

Mat ska tuggas och njutas, inte sväljas direkt Cool

RC71
0

#14 Man kan tugga innan man sväljer-så klumpen dör ordentligt! Cool

Clancy
0

#15 FörvånadSkrikandesRynkar på näsanSkrikandes

RC71
0

#16 känslig? ObestämdSkrattande

monsterpony
0

#13 Håller med om hav och salt smaken, men ine att det skulle vara gott… Tyst

RC71
0

#18 Jag är uppfostrad att äta upp allt på tallriken…Cool

ambo
0

#19 jag me..på min tid skulle man tänka på barnen i Biafra va nu det hjälpte dom..

rc715
0

Äter allt utom…PIZZA usch! Kladdigt, fett och underliga blandningar.

monsterpony
0

#19 Det behöver ju inte betyda att man tycker att det smakar gott… Flört

RC71
0

#22Skäms

ZABA
0

#19 Allt utom laxbullar och riskakor a la pizza?

Själv är jag en hyfsad allätare men något jag absolut ratar är lever. Fullkomligt oätbart och som det luktar! Minns fortfarande stanken som spred sig i heela skolan när det var lever som serverades. Jag gick inte i närheten av matsalen de dagarna. Guld i mun

ambo
0

#24 haha ny tråd kan bli Skolmat vi minns!

monsterpony
0

#25 Du menar skolmat vi helst inte vill minnas… Tyst

RC71
0

#24 Ja Obestämd Lever är gott! Skrattande

Akerberg
0

Lägger till lever på min lista…  Fy 17 vad det luktar och smakar illa *bläää*

Kan tillägga att jag levde på knäckebröd i princip hela skoltiden =P

På gymnasiet hade vi 2-veckorsmeny… Hur roligt var det på en skala =S

AKWIK
0

#28 Låter lyxigt med 2-veckorsmeny. Jag kör med 3-dagarsmeny nästan här hemma. Skäms

Jag har läst denna tråd hela tiden men inte lyckats komma på någon mat som jag inte tycker om. Jag tycker att allt är gott bara det är ny- och vällagat. Men lammkött tycker jag oftast har en bismak som jag har lite svårt att uppskatta.

RC71
0

#29 Förvånad Jag ska bjuda hem dej på lamm!

AKWIK
0

#30 Det låter trevligt! Glad Jag kanske bara haft otur och ätit lamm som inte var vällagat? Det tror jag inte är någon risk hos dig. Skrattande

(smicker, smicker) Oskyldig

RC71
0

#31 Skäms åjo, det kan bli överlagat ibland också. Fråga Tittut som fick svarta varma mackor sist…Skäms

Akerberg
0

#32 Hellre överlagat än underlagat!

rc715
0

Kom just ihåg en riktigt ruskig rätt från skolan, linsbiffar uuurkSkrikandes.

monsterpony
0

Något som jag har riktigt svårt för sen skoltiden är julkorv/värmlandskorv/frukostkorv (okärt barn har många namn…). Det lustiga är att jag numera tycker att den smakar riktigt gott, men jag får sådana extrema äckelkänslor att jag i princip inte kan svälja ner den. Skrikandes

RC71
0

kom på en sak till-paltbröd Skrikandes

ambo
0

surströmming!

AKWIK
0

#37 Surströmming är ju jättegott! I tunnbröd och med kokt potatis och hackad rå lök. Mums! Men det luktar inte så gott precis när man öppnat burken.

Covergirl
0

Jag är kräsen så here comes:

Äter absolut inte alls:
Svamp, squash, zucchini, skolans frukost-/köttkorv, kroppkakor, pulvermos, torsk och liknande fiskfiléer, ärtsoppa, tofu-/quorn-/soja-saker, rismjölk, aubergine, krusbär, vinbär, rabarber, lingon (-sylt går bra), apelsin (-glass och -choklad går bra), oliver, paprika, lutfisk, surströmming

Äter om jag måste:
Purjolök, keso, sallad, knäckebröd, ost med stora hål, kokt skinka, julskinka

Saker som går bra men inte i mat, vissa funkar i t.ex yoghurt eller glass:
Russin, cocos, banan, jordnötter, ananas, äpplen

Det är det jag kommer på nu.

rc715
0

#39#Ojojoj, vad lever du på, det var många saker du inte äter!

Jag hade en kompis som var som du, hon levde på makaroner och pannkakor, ingen varierad kost där inte.

walsan
0

Jag äter det mesta, men kan tveka på lever och gillar inte chevréost (hur det nu stavas). Gillar heller inte kryddan koriander. Det brukar vara något som man antingen gillar eller också inte alls.

Lamm håller jag mer om kan ha bismak, men då tror jag man haft för hög temperatur. Jag tycker klart att bismaken kommer om man äter "dageneftermat". Däremot tycker jag mycket om vällagat lamm som är nytillagat. Jag åt helstekt lamm som någon stått och grillat och penslat med olja och kryddor en hel dag. Det var fantastiskt gott.

Dyblygiad
0

Jag äter det mesta med god aptit. Dock är falukorv stekt i skovor samt lamm inga favoriter. Grillad färsk lammstek brukar bli mör o god.

Kucklingleverstuvning är mumma, fisk däremot är lite mindre god….

ambo
0

#38 jo man måste baka in sk-t i en massa goda tillbehör då är det ok! men BARA surströmming (fast ingen äter den ju så, rutten fisk hehe)

RC71
0

#42 Vad är skovor? Obestämd

Akerberg
0

#44 Gissar att det ska stå skivor. Såg inte ens att det var fel förrän du undrade =P

Carduus
0

Avstår surströmming, lever, chevréost, grönmögelost och ost i allmänhet som luktar alltför illaSkrikandes. Kan inte vistas i köket då sambon får för sig att koka köpta kroppkakor men hemlagade är fantastiskt!

Har svårt för ärtsoppa och sill men det kan jag äta om jag måste. Trodde att jag inte åt sparrissoppa tills den vi fick hos RC71Flört. Har hemska minnen sedan skolan gällande sparrissoppa, luktade så illa i matsalen då att jag inte ens kunde gå inObestämd.

ambo
0

Skolans mat verkar ha satt sina spår hos många! Fast jag är lite allätare (tyvärr, det sätter sina spår på annat vis..) gillade skolans ugnspannkaka me lingon minns jag

AKWIK
0

Jag tycker att chevréost har samma bismak som lamm. Inte så gott alltså. Sonen + flickvän däremot köper dyr chevréost och honung och lägger på toast till mellanmål. Jag har varnat för indraget ICA-kort om de gör det för ofta. Skrattande

RC71
0

#48 DÅ ska du få min specialarchevré till förrätt! Skrattande

RC71
0

Skolmaten har nog förstört en hel del barns matlust. Tog många,många år innan jag kunde äta fiskgratäng igen Rynkar på näsan Skolans var Skrikandes

AKWIK
0

#49 Ojojoj… Hur ska det gå? Kan jag få sparrissoppan till efterrätt kanske? Skrattande Eller rabarberpaj att skölja ner bismakerna med?

RC71
0

Bismak? Obestämd Stackare, vad har du varit med om….Rynkar på näsan Klart jag kan sno ihop en paj i nödläge…Flört

Covergirl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är faktiskt ganska mycket jag äter. Serverar man mig ris/potatis/pasta med kyckling/kött/lax/rökt fisk samt sås så äter jag. De flesta av sakerna är rätt lätta att undvika eftersom jag trots allt äter grundpelarna Flört

Och jag är väluppfostrad. Serveras det något jag inte äter så pillar jag undan och håller käften. Skulle never få för mig att kräva annan mat, varken nu eller som barn. Dock vet ju de flesta av mina bekanta vad jag äter och inte äter och t.ex. jordnötter är ju lätt att ställa bredvid grytan istället för i.
Men, det är absolut inget jag skulle få för mig att kräva!

Bilden kan jag varna för. Är man känslig ska man inte titta. Det är iaf min julmat från förra året. Potatis, senapssill, vitlökssill, lax, köttbullar, gräddfil, korv och rödlök. Möjligen också hovmästarsås och någon annan sillsort.

rc715
0

Villken tur att du äter bra, jag blev lite orolig där ett tagFlört.

Jultallriken ser dock inte helt fel ut om man gillar att blanda ihop maten till en röra. Det är som min mormor brukar säga "det blandas ju ändå i magen".

RC71
0

#53 Det där såg ju gott ut Skäms- inte.

AKWIK
0

#53 Förvånad Den som äter det där kan inte kallas kräsen!

[baffinbay]
0

Jag äter inget överhuvudtaget med kokosmjölk i…. :P

Covergirl
0

#54-55-56

Jag äter mycket bra. Folk brukar bli impade av hur mycket jag kan äta. Ofta äter jag mer mat än min militärpojkvän Tungan ute

Mina stackars föräldrar brukar skämta om att de lika gärna kunde köra all mat i en mixer och servera Flört Kan ju tillägga att jag inte gör så när jag är bortbjuden utan enbart hemma. Jag har vissa gränser, trots allt. Hemma äter jag all mat i djup tallrik och med sked Oskyldig

ZABA
0

Jag börjar bli HUNGRIG!!

Carduus
0

Glömde skriva att jag har väldigt svårt för lufttorkade skinka, typ Parma. Tycker den har en fruktansvärt obehaglig smak…

RC70
0

#57 du missar världens godaste drink - Pinya Colada !! !!!!