Hilding Wilding
Jag undrar så vart han tog vägen, min första egen uppfödda fölunge!!!
Jag lånade ett gammalt sto e Cliften Wind, som jag betäckte med Honey Chief.
http://www.allbreedpedigree.com/hilding+wilding
Jag drömde om ett isabellafärgat föl och fick en gulbrun hingst. Tanken var att fölet skulle heta Honey Wind (blandning av föräldrarnas namn), men jag tyckte inte att det passade på denne gulbruna gosse. Det blev så att jag använde initialerna på honom ,"HW", i stället.
Någon slängde ur sig, säkert mest på skoj, att han kunde heta Hilding Wilding, och så fick det bli!
Särskilt wild var han inte. En stört cool ponny, som när han var föl och hans mamma skulle ridas, snällt stannade kvar i hagen hos sin kompis och hans mamma. Hilding blev sedemera duktig fälttävlansponny. Han har varit en sväng till huvudstaden,efter att att funnits här i Dalarna länge, men sedan har jag "tappat bort" honom. "HW" blir 19 år nästa år, om han lever.

Ingen som känner till denna ponny? Personligen så har jag aldrig hört talas om honom.

#1 Såg honom på en fälttävlan för några årsen, bild därifrån
#0 Vet tyvärr inget om honom
Vet egentligen inte.. Men jag har sett en Hilding Vilding eller Wilding för ett par år sedan i resultatlistor från ponnytävlingar här i trakterna (sörmland). Vet inte om det är samma dock. Tror inte att det är så många här i forumet från mina trakter .. Så det kan ju vara därför ingen vet?
Kommer i håg att jag tyckte det var så lustigt för jag hade det "arbetsnamnet" på en helvild fölunge då (han är två nu).

Det fanns en Hilding Vilding i sörmland men det var inte samma ponny. Den stod nämligen i mitt stall och var ett russ. Däremot om man tittar på ridsportförbundets hemsida så finns det en till Hilding Wilding som bor i Jonstorp som är den du söker. Om du går in där så finns address och tel till ägaren där.
Lycka till!

Enligt ridsportförbundets sida bor hans ägare i Jonstorp, men det kan nog vara gamla uppgifter för de senaste tävlingsresultaten är från 2004… Kanske kan vara en ledtråd att börja nysta i i alla fall.
Hilding Wilding känner jag igen sedan min fälttvlanstid på B-ponny (i Gävleborg län), dock vet jag inte var han håller hus nu…
#0 Du har PM.