Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1149 ggr
ambo
0

Godmorgon 17 september

Gomorron, först idag (kommer väl en dubbel då..)

Idag ska jag rida Alegre blir nog en lite utesväng. Hästen är knökpigg och skyggig brukar ej va det..

vi är jätteglada över gårdagens hoppträning me nye gårdstränare B-tränare han är superbra och tkr nu att maja absolut kan starta Lätt A! Så nu ska vi stämma av me kiropr att allt är ok och sen hitta ngn lätt a i närheten så småningom.

Pålle har även lagt på en liten fetvalk längs manken o bakåt, dvs överlinjen är redan bättre!

Tjoflöjt därute o ConnemaraSverige!

Tittut
0

God morgon!

Sitter äntligen utan yllekofta och skriver, vilket innebär att vår nyistallerade bergvärmepump funkar som den skall, skönt!

Idag kommer det ett gäng studenter från SLU och ska kolla hur jag bedriver min russuppfödning. De kom hit förra året också, fast inte samma.

Sedan är frågan om jag inte måste åka och handla, innan familjen svälter ihjäl. Det börjar bli tomt överallt, så det är dags.

Ha en bra onsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

RC70
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!
var vid 8a snåret och lämnade katten för sterilisering ! Hon ska flytta till Dalarna och där ville de inte ha fler katter på gården än Aska så "snipp snipp". Ska hämta henne i eftermiddag.

Klockan 11 kommer besiktningsnämnden från hyresvärden och ska kolla våra tapeter i nya lägenheten, de har suttit här i 18 år, dags att förnya månne ?

Klockan 13 börjar skolan, går i skolan till 16.

Sen ska jag hämta Aska för att åka till stallet och rida vild liten ponny ! (Önnaprs Monia) !

Hoppas att nya tränset dimper ner snart… det behövs !

Tack för mig och ha en trevlig onsdag !

Maria-Kavat
0

God morgon! Frukost vid datorn idag…efm blir å ägna i stallet. Har visst en kuse som är öm i ena bakhoven. Tydligen hål, misstänker en utvuxen hovböld. En kompis till mig som vill ta upp sitt ridande kommer ner å kikar lite. Ska ev dela med andra medryttaren och ta en dag i veckan. Får se lite hur de kommer överrens! Får se vad som hittas på nu på fm…

Ha en bra dag alla!

MadickenII
0

Morrn!

Blev brutalt uppväckt vid åttasnåret av en vänninna och hennes jätteschäfer som ryckte upp dörren till sovrummet! Jag hade lagt mobilen i andra huset och dragit ur jacket till "landlinjen" så det gick ju inte att ringa mig. Väninnan försvann snabbt, men hunden blev kvar. Han ska passas till ikväll. Nyligen opererad för armbågsdysplasi får han inte gå några längre promenader. Skittrist för både honom och mig.

Annars lugnt, sitter och fnurrar på om jag ska anmäla Fröken Flodhäst till sista chansen-utställningen, eller om hon får vara hemma i skogen.

Carduus
0

God Lunch har jag precis avverkat samt en uppfriskande promenad efterråt.

Red en sväng i går, lilla ryttarinnan är på Irland så mamman och jag får motionera ponnyerna själva. Var riktigt roligt med galopp på banvallenSkrattande. Blir något liknande i dag.

Sambon fyller år vilket han inte vill fira men systern ringde och bjöd in sig på tårta i kväll så får försöka få ihop något tårtliknande efter ridturen… Blir nå't fusk med köpta bottnar och enkel fyllning av något slag… Med lite tur kanske det tom finns någon färdig tårta som ser OK ut i affären, men det bär mig lite emotObestämd.

Ha det bra alla!

Sassenach
0

God dag!

På jobbet och håller på med Elgigantens reklamblad, mycket tidningar blir det, med det är inte tungt med dööötrist.

Måste köpa och krossa havre idag, hoppas jag kommer ihåg det när jag slutar. Kanske mamma påminner mig innan jag åker från jobbet.

#5 tårta, låter gott. Ett litet tips för att få saftigare tårta; häll saft på tårtbottnarna när du bygger upp den, det blir kalasgott. men du kanske redan kan det knepet.

Ha det gött alla!

Bullemor
0

Go'middag!

Nyss hemkommen från ett förmiddagspass på mask-labbet. Har fått förlängt fram till jul så det är jag extra glad för idag.Har en timmes lugn innan barnen börjar komma hem.

Ha en fortsatt fin dag allihopa!

Akerberg
0

#6 eller bred på äppelmos (massor! en hel liten burk till en tredelad vanlig köpebotten) dagen innan. Blir smaksens =)

Vad ska det vara för saft? Utspädd eller inte?

ambo
0

#6 Här är det alltid färdiga bottnar..mitt knep är att ta saften från frysta bär och dränka in, mkt vispgrädde på varje botten plus högst upp..plus mängder me bananskivor..sylt..bär..mycke av alltprincipen asså Skrattande

Akerberg
0

God Eftermiddag. Har jagat hästar på rymmen idag. Red ut med Snörpa som vanligt (hon var jättesnäll att fånga Kyss) när jag kom tillbaka så var Bäbis på fel sida staketet som hängnar in en stor "vattenpöl" som finns i hagen. När jag skulle släppa ut henne därifrån (fortfarande hållandes i Snörpa med full mundering på) så springer hon åt andra hållet och Batte smiter också in.  Finns en grind inne i den avgränsade delen, den var oturligt nog öppen (den leder in i en trädgård, de som bor där hade öppnat efter att hästarna kom, för den var stängd när vi släppte dem där….) och innan jag hinner göra något (eller kan heller för den delen) så drar de järnet rakt in i trädgården, som gränsar mot en bilväg med skymda kuvor, ingen väggren, häcken precis vid vägbanan och bilarna kör FORT!  Ropar på Bäbis och de kommer faktiskt tillbaka bådatvå, men när jag försöker fösa dem mot rätt grindhål så vänder de igen och drar, ringde ägaren som är på jobbet och bad henne ringa förstärkning för det här går inte =S Den ena har ingen grimma, och den andra brukar gå omvägar runt alla som är längre än 120 cm… och så har jag fortfarande Snörpa att hålla i.  Ropar på Bäbis igen (Batte är ingen idé, hon kommer inte till mig ändå..) och de kommer faktiskt tillbaka, men går inte in genom grinden utan fjantar runt i trädgården. Börjar gå med Snörpa mot rätt håll o BoB följer efter. Bäbis får jag ut genom grinden till stora delen av hagen och lyckas stänga efter henne, men Batte kommer jag inte i närheten av, hon springer så fort jag försöker. Efter några minuter kommer Mimmie (ägarens syster) och tillsammans lyckas vi få tag i Pytteponnyn. Skönt det!  Mimmie fick hålla hårt i Batte medan jag sadlade av och Snörpa fick äta sin mat innan vi ledde dem till en annan hage, för Bäbis var ute igår också (Fast på ett annat ställe, då hade staketet gått sönder, hur hon kom ut idag vet jag inte)

*pust*

Jobbade några timmar på förmiddagen innan jag åkte till Cirkus Hallebo =P

monsterpony
0

#9 Jag kör precis efter samma koncept. Bärsaft och mycket grädde. Dock bör man inte överdosera bärsaften. Soggigt är gott, men inte så estetiskt vackert… Vaniljsås på ett lager kan vara alternativ till grädden… 

Slurp, nu blir jag sugen på tårta också… Tungan ute

lil-sis
0

Godkväll. Skriver inte så mkt nu, kör mest buss. Man blir ganska trött, det är ju rätt nytt.

Idag körde vi till Knivsta, över Östuna, Linnés Hammarby och sen hem = Uppsala/Kungsängsgatan.

RC71
0

Godkväll!

En ganska lugn dag i dag. Mulet men uppehåll. Skönt det inte kommer regn på mina föl som fortfarande är ute dygnet runt.

Bilden: L. Charlene

foto L .Erixon

AKWIK
0

#13 Nussenussenussusususu! Kyss Eller hur det nu var monsterpony sa när hon tyckte ngt var gulligt.

Bilen fick nya framdäck idag! Glad Då hittade meckarna ett annat fel som snart måste lagas Rynkar på näsan (minns ej vad nu)

RC71
0

#14 Säkert spatt eller strålbenshälta. Sådana där bifynd som dyker upp när man börjar rota…Skrattande

AKWIK
0

#15 SkrattandeSkrattande

Nja det var mer i mitten av bilen, på stången som leder ut till hjulen. Skäms Främre SI-leden kanske? Eller skav på manken? Skrattande

monsterpony
0

#16 Kissing spines…?

Tjoho, dags att traska hem från jobbet via affären, och ingen "hemläxa" att ta med hem idag heller. Det känns konstigt, men också skönt. Glad

Sassenach
0

#8 den skall vara utspädd

Carduus
0

Angående gårdagens tårta: den blev mkt godTungan ute.

Tog generöst med mosade jordgubbar på första bottnen. Hade lite av juicen från konserverade mandarinklyftor på nästa och ovanpå det marsankräm utblandad med lite vispad grädde och spetsad med gott vaniljsocker, nästa botten, mer mandarinjuice sedan generöst med grädde och garnerade med mandarinklyftorna, passionsfrukt och physalis, mums!!!

Glömde fota den….

monsterpony
0

#19 Dräggel……

#14 Ja nussenussenuss är det rätta uttrycket. Ska uttalas med u som drar åt o hållet och med putande mun och framskjuten haka… Skrattande

Dyblygiad
0

Rensade precis kameran från veckans händelser. Det här gjorde vår Mara i måndags. När dottern ändå ska åka till Mia för träning så brukar jag stoppa in en till häst som Mias dotter Victoria får rida lite dressyr på. Smart eller hur  Cool