Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 715 ggr
colleen
0

God morgon 21 september

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

What. Ingen god morgon tråd än?

Jag tänkte bara kika in lite snabbt innan jag ger mig ut för att rida ett par pass på banan, sen ska jag fortsätta lägga klinkers i sadelkammaren. Och när jag är klar där så tror jag att det är sen kväll. Hoppas solen tittar fram idag också.

Bifogar en bild på min Beauty, tagen bland höstlöven igår Kyss.

~Jag tror på ödet~

lil-sis
0

Ska knata bort till Grimsta och titta på Ponnyer allsvenskan dressyr div 2 :)

monsterpony
0

Jag tror jag är vaken… Det blev inte så mycket sovit efter bröllopet i går, men nu är jag i alla fall hemma igen…

AKWIK
0

God eftermiddag!

Har varit på Vätö och kollat connemarorna där. Markatta gick vidare för att tävla i BIS men jag åkte när connemarorna var färdigbedömda så jag vet inte hur det gick sedan. Mitt kamerabatteri tog slut så ni får vänta ett par timmar medan det laddas. Sedan kan jag sätta in bilder.

Fint väder är det i a f här i Roslagen. Glad

MrsM
0

God em

Har försökt sova ikapp de senaste veckornas långa och många arbetsdagar och känner mej hyfsat återställd. Fin helg. Har tvättat o städat o skött kontoret o träffat hästarna i dagsljus. Det blir allt fortare mörkt nu. Burr. Nu laddar vi för ungponnyhelg! Spännande!

M

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God kväll!

Hela dagen idag har vi hört helikoptern som strör ut kalk i skogen köra runt oss vid stugan. Såg den dock aldrig.
Red ut en sväng med Kreles mot motsatt håll från där ljudet kom i från. Men under tiden vi var ute så bytte de tydligen riktning, för när vi närmade oss Hawkhill från Målareskogen så blev ljudet högre och högre. Precis innan vi kom till gården vrålade det så högt så jag trodde vi skulle möta den på vägen minst. När vi nått gården så ser vi en stor tankbil mitt på vägen, och helikoptern på ingång på mycket låg höjd. Hjälp! Han kommer bli livrädd och skena med mig tänkte jag, men underligt nog brydde han sig överhuvudtaget inte om helikoptern! Den var så nära och lät massor så mamma och jag inte hörde varandra ens om vi skrek (hon var med på cykel). Helikoptern flög in över lastbilen, stannade ca 2 meter upp och fyllde på kalkbehållaren, lyfte och gjorde en liten u-sväng för att sen försvinna mot skogen. Tänkte passa på att försöka ta oss förbi så länge, men vi hann bara hälften av vägen innan den kom tillbaka. Hade hoppat av eftersom han var rädd för lastbilen och jag vet att det är lättare att leda förbi honom i en sån situation, annars växer han bara fast och så får man vänta tills han tittat färdigt). Helikoptern kom och "tankade" ytterligare en gång, och nu var vi ännu närme,inte ens 40 meter gissar jag. Han stod still mitt på vägen och skulle prata med en ponny som gick i en hage där (fick inte såklart) sen flög helikoptern igen, och vi gjorde ett nytt försök. Tvärstopp från hästens sida, lastbilen var farlig! De såg det så de stängde av motorn och då gick det bra att gå förbi. Sen hade vi hunnit ca 40-50 till så kom helikoptern igen. Den hade åkt en liten extra sväng för att vänta på oss (snällt!). Kreles tyckte fortfarande att äh! Helikopter är väl inget! Tankbil är däremot jätteläskigt!  Ibland blir man bra överraskad av den hästen…  Stor som ett hus är han ju dessutom så upp kom jag inte förrän ca 200 meter längre fram när jag hittade en lämplig sten att kliva på.  Tyvärr fick jag ingen bild på Kreles och helikopern tillsammans (mamma fattade inte att hon skulle ta en… hörde ju inte vad jag sa!)

MrsM
0

#6 Kort kvällsrapport. Här var det inte helikopter utan folk i buskarna med metalldetektor som fick fart på våra hästar!Glad. Packie hade redan en lång stund "deltagit" i dressyrlektionen som utspelades på andra sidan staketet längs hans hage genom att skugga ekipaget och göra likadant som dom SkrattandeSkrattande, jodå galoppvolter, travslutor och hela kittet -  när metall-letandet började. Då övergick P till passage och sedan mkt prydliga  och bäriga galopp-piruetter, åt både höger och vänster och betydligt fräsigare än Gand Prix-köret… Att hans ena bakfot är deformerad syntes inte, det var helt otroligt… "Stålmannen" slutar aldrig att bjuda mig på magic moments. Jag börjar tro att han har överlevt sin kronledsluxationGlad.

AKWIK
0

#6 Du hade väl inte sådan tur att du hade kameran med dig? Nej, det brukar man ju inte ha när man mest önskar sig det….

Varför metalldetektor?

MrsM
0

#7 Dom letade efter tappade spikar i en hästhageSkrattande. (Shetlandsponnyn Hjördis lilla fan-club hade jättekul, dom lekte skattjaktGlad.)

Kamera? Nänä. Men det sitter fast på näthinnan, ska sent glömmas..Kyss.

rc715
0

Godkväll!

Efter en alldeles för sen gårdagskväll (eller tidig morgon) har jag nästan vaknat till liv. Kan som stolt mormor rapportera att mitt "barnbarn" Gino kom tvåa i DM i fälttävlan i södermanland idagKyss.

Har också haft trevligt besök idag som kom för att kika på lite halvblod. Tackar Walsan för god äppelkaka och överseende med en något trött och snurrig värdFlört.

RC71
0

#9 Grattis! Glad

walsan
0

#9 Det var väl roligt med Gino-barnbarnet och tack själv! Vi var nöjda och ska väl först titta på några till, sedan sätta oss ned och fundera. Fort blev det mörkare, så vi hann precis se på två First Wish-systrar innan det blev kolmörkt!

Alltid har vi samma problem att i mörkret hitta genvägen från Ekerö mot E4 norrut. Vägvisningen i rondellen i Brommaplan är obefintlig och vi åker fel där varje gång trots att vi åker några varvSkäms innan vi tar av. Denna gång var det dåliga skyltar några gånger till, så vi hamnade nästan på Fridhemsplan innan vi kom till rätta!!!SkrikandesSkrikandesSkrikandes Får vi nu någon trängselavgift på grund av detta då blir jag rättshaverist och kommer att trakasera myndigheterna med tättskrivna inlagor i font 8 utan marginaler på sidorna. (Det är så man gör har jag sett!!!)

Jag som alltid brukar köra på känn och hitta rätt i Stockholm. Det är något magiskt med resan Ekerö till E4 norrut. Den körs dessutom alltid i kolmörker…

walsan
0

#0 Förresten vilken rar ponny!