Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 703 ggr
Dyblygiad
0

God Morgon 090924

Härligt disigt, vilka kontraster från igår då vi hade + 20 här på ön. Så fort alla barnen har gått till skolan ska jag försöka äta frukost och sen ska jag vidare till mitt läkarbesök. Bihåleinflammation är inte så roligt kan jag lova Rynkar på näsan

Bullemor
0

Sitter med tredje muggen morgonkaffe och har precis fått iväg dottern till skolan UTAN protester. Härligt!

Börjar dra ihop sig för valpning, men det är uppfödarens kull denna gången så jag får snällt sitta här hemma och vänta på att telefonen ska ringa. Är några dagar kvar än, men man kan inte låta bli att vara nervös/förväntansfull ändå.

Disigt väder här med, men jag har hört ryktas om att det kan klarna upp idag med. Vore trevligt om det kunde bli en lika varm och vacker dag som igår!

Lisa-trollet
0

God morgon

Disigt väder här me hoppas de blir bättre till i em. Ska snart iväg till jobbet o sen blir de ridning.

Ha en bra dag

ambo
0

ska ut och lägga på utetäcke på ambo, han var så svett igår efter träningen så han fick stå me fleecen på inatt. Sen iväg o kolla alléer med äldste sonen me som assistent Skrattande han gör ändå inget vettigt o tkr det är kul allt går fortare när man är 2! vi ska uppåt Roslagen, avverka alla alléer från Norrtälje o nordöst, Väddö, Vätö mm.

monsterpony
0

Här har det klarnat upp och blivit fint. Jag känner mig rätt spak efter gårdagens maratonjobbande, men jag ska försöka hänga i de dagar som är kvar av veckan.

ELS
0

God morgon

Har just avslutat telefontiden och har inte kommit upp ur sängen ännu. Oskyldig Hade telefontid liggande i dag då jag är TRÖTT. Det har sina fördelar med eget företag ibland….. Ska inte börja jobba förrän i eftermiddag och sedan ha kvällsmottagning. Det blir bra då soligt väder har utlovats och  jag ska gå ut i skogen med unghästarna på förmiddagen. Det är verkligen härliga dagar nu så det är bäst att passa på.

Tittut
0

# 5 Jag brukar tänka på det, att det är tur att inte folk ser hur man ter sig ut. Just nu har jag fortfarande morgonrocken på mig, och pratade nyss med en mycket allvarsam människa om hästpass. Förvånad Tur hon inte såg hur jag såg ut…

Nu ska jag dock snart klä mig och åka iväg till dagis med dottern. Har lite föreningsarbete på schemat, så det är bäst att få det gjort.

ha en bra onsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

RC70
0

Morgon!

Varit i stallet sen 07:00, gick promenad med Monia (hon var inte överförtjust) sedan red jag Araghorn, mockade och fixade all maten, flyttade om alla hästar. :) sedan hem!

Idag skall det pluggas, examenstal imorgon.. suck.

Akerberg
0

God Morgon

Som vanligt har jobbplaneringen spruckit =( Skulle haft 3 lgh denna veckan så jag flyttade en städning från denna veckan till förra (varannanveckas ställe, så jag tog det två ggr i rad och bytte från udda till jämn vecka för att slippa åka dit nu i veckan när jag skulle ha fullt upp… Trodde jag! Nu är INGEN av de tre lgh:erna klara, så nu har jag de tre, + trappan jag flyttade + två nya ställen nästa vecka… Gaaah!  Idag har jag gjort ett ställe bara, och har 3 kvar att göra på 2 dagar… det var ju inte riktigt meningen! (har jobbat på i början av veckan för att ha de sista dagarna över till de tre lgh-erna)

Ska till Snörpa snart, först rida, och bara tänka på sitsen! Länga stiglädrena två hål redan innan uppsittning, och sen skritta fram utan stigbyglar. Sen ska jag tänka på att sträcka på mig, tråd från naveln och vinkla om benen så inte tåna pekar rakt ut… Tror ni jag kommer ihåg det..?

När jag ridit klart ska jag fortsätta måla stallet. Hästarna ska in till helgen är det tänkt, och det är inte ens halvfärdigt med målningen ännu… Vi sa att vi iaf ska måla klart de bebodda boxarna, så får de andra vänta lite, eller måla direkt efter utsläpp och sen ha tvärdrag hela dagen och hoppas lukten hinner försvinna

ELS
0

# 6  Ja, förstår inte sådana som vill ha "bildtelefon"  Det finns väl någon sådan variant via nätet tror jag. Man kan se den man pratar med på bildskärmen?   Det ska jag aldrig börja med.

Tur är också att man bor avsides. Annars vore det nog roligt att skåda då jag nyvaken går ut i stallet på morgonen iförd gammal morgonrock, ännu äldre omoderna glasögon (som jag knappt ser något i ( Blir aldrig av att köpa nya ) i stället för linser  och till det boots på fötterna med bara vita ben som sticker fram. Ingen vacker syn direkt.Skäms Brukar ha den utstyrseln morgontid hela vintrarna, kallt men man spar tid och man vaknar till bra,  i alla fall då det är -20 grader…..Flört

Tittut
0

# 9 Själv kör jag försvarets underställ hela vintern. Långkalsingarna är för snygga! Förstår inte varför folk kollar så konstigt när de kommer hit och ser mig i dem. Jag tycker de är urchica!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

RC70
0

#10 *ställer mig bakom tittut* jag följer samma exempel Skäms

Dyblygiad
0

Är det ingen som är vaken nog att se att jag redan är på år 2009 Cool

Är nu hemkommen från husläkaren som sjukskrev mig på 2 röda. Jag gick in och sa direkt att enbart en sjukskrivning för 2 dagar tack, ingen AB denna gång. Hem kom jag med sjukskrivning tills söndag samt steroider i nässpray, något nytt för mig så det ska bli intressant att se om det funkar.

Sassenach
0

#3 vadå alla allér? kommunala, privatägda, små eller stora? vad är kriterierna?

monsterpony
0

#3 Och varför ska alla alléer avverkas…? Då blir det ju inga alléer kvar…? Rynkar på näsan

(Jag hoppas att du menade avverka bildligt snarare än bokstavligt…)

AKWIK
0

#14 Skrattande

lil-sis
0

God eftermiddag. Lite dryg halvdag bakom ratten idag, linje 4 5 och halva linje 6. Imorgon blir det HELA dagen så jag antar att det då blir resten av linje 6 plus 789 eller något sådant.

ambo
0

#14 Oj!! Missförstånd!! När jag menar avverka menar jag att jag hinner med att titta på dem!!! guuud! jag är ju trädkramare! Nej, jag inventerar alla och ska sen betygsätta dem s a s inför framtida satsningar!!! Det är alla alléer utmed allmän väg dvs Vägverket är min uppdragsgivare!

FörvånadTystSkrattande

roslagen idag finare kan det nog inte bli..och jag har passerat så många potentiella boställen med stall

monsterpony
0

#17 Ja, jag tyckte att det verkade vara mycket för bara två personer att fälla så många träd… Flört

RC71
0

#17, 18 Skrattande Dagens skratt!

RC71
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godkväll alla

Fantastiskt vacker höstdag har det varit. Cedrick har åkt på träningsläger så nu är stallet tomt. Minns inte när stallet var helt tomt senast, många år sedan. Så efter helgen ska jag börja städa och snygga till lite tills hästarna kommer hem från betet.

AKWIK
0

Godkväll!

#17 Ja, visst var det vackert idag!

Jag har varit i stallet och pysslat idag. Gått runt hagstängsel och klippt bort nyponbuskar mm som vuxit mot eltrådarna. Mycket trevligt hade vi. Hästarna vill ju gärna gå med och titta på vad jag gör för spännande.  Stor sekatör har ju fölen inte sett förut. Skrattande

Sassenach
0

#17,21 vad trevligt att det var fint väder i roslagen hela dagen idag *mutter mutter* förstår inte varför det måste vara soligt och fint för när jag jobbar natt och sover hela dagarna?? slår vad om att det regnar och är grått hela nästa vecka..Gråter

Ha en fortsatt bra kväll!