Godmorgon 080925
Godmorgon på er!
Ser ut att bli en jättefin dag idag med. Härligt!
Håller på och packar inför min resa till karln i Norrköping som det sig bör varannan helg, men denna gången skall jag dra ner en dag tidigare för att överraska honom.
Den dräktiga hunden kniper fortfarande där borta i Norge. Inte många dagar kvar nu. Det ska bli spännande att se vad som kommer ut!
Ha en skön torsdag allihopa!
Flest inlägg här, så vi kör väl vidare i den!
25:e borde ju betyda lön för dem som har en sådan. Får väl ta och löneförhandla med mig själv, så att jag har några kronor i plånkan inför helgens resa till Falkenberg.
Annars solar det och är vackert. Ser ut att bli en fin dag för hundpromenad och annat när pappren behöver vila.
Ha en bra torsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon…
Försöker komma igång igen efter semestern, den kunde gärna varat lite längre. Men det är sol o fint, tar o börjar dagen med en ridtur innan jag tar i tu med allt som samlats på hög under semestern
#2 vi ses i Falkenberg !? ska dit på Lördag…

God morgon…
Idag var det segt att ta sig till jobbet. Frukosten blev en utdragen historia. Ska försöka jobba på så bra det går idag, men jag har lite ärenden på stan också, så vi får se hur mycket som hinns med. I morgon är det i alla fall fredag och ridlektion, så laddningen inför helgen har börjat.

God morgon!
Här är det så dimmigt idag. Var dimmigt redan när jag körde hem inatt, men nu är det ännu värre, hoppas det lättar tills jag ska till jobbet. Blir nog ridning på banan idag tror jag. Om bara huvudvärken kunde släppa också.
~Jag tror på ödet~
God fm!
Solig dag. Härligt. Har på jobbet rensat bort en massa utblommade blommor, tagit reda på överbliven jord, tvättat krukor, fotograferat en gigantisk padda (!) och hämtat post. Återstår ännu x antal arbetstimmar som verkar snigla sig fram. Ser dock fram emot lunchen; hummersoppa och pannkakor med hjortronsylt. Yummi!
Ikväll väntar disk, tvätt och packning inför helgens weekendresa till Utriket.

Febern har lagt sig, den svettades jag ut i natt (39 grader) Nu väntar jag bara på att bihålerna ska må bättre. Har ägnat förmiddagen åt att rensa lite kaninburar i min egen takt. Frasarna är släppta på tomten ihop med hönsen så hundarna får vara inne. Ska snart ta itu med bilderna från Vätöutställnignen så att alla ska få sina bilder.

God dag! Inte ett enda gnäll från en enda pensionär idag =O *WOW* =D sen fortsatte jag till en lgh-städ (inte någon av de 3 jag skulle haft denna veckan :P), tog lång tid trots att det var en liten 1:a, men den som bott där hade blitt vräkt (tror jag) och då ser det ut som det gör… Ska fortsätta städa hemma, ska bara sätta igång tvättmaskinen och äta något först.
Igår plockade jag hem Snörpa igen, hon trivdes inte alls på andra gården och igår såg hon så olycklig ut så jag bara inte kunde lämna henne där. Så istället för att rida en runda runt sjön (printat ut karta och allt) så gick vi raka vägen hem. Attans vad sur hon blev när jag tyckte vi skulle ta en sväng i skogen på vägen! NEJ sa hon, jag vill HEM! Okej då, sa jag och så gjorde vi det ^^ Mellanlandade i stallet på vägen, vi fick vänta en stund tills ägarens syster kom hem (stallet ligger på föräldrarnas tomt) och kunde köra mig tillbaka till hagen där min bil stod, och i den fanns Snörpas pyjamas och kraftfoder som hon skulle ha innan utstläpp. Medan vi väntade fick hon några äpplen att smaska på (tog slut fort!) medan jag målade klart hennes box (hon fick stå i Battes box istället). Sen tog vi cykeln till hagen där hennes kompisar går. Hon DROG i princip dit mig och cykeln, sen stod hon nästan och hoppade av otålighet innan jag fick upp grinden och kunde släppa in henne! Sen såg hon så NÖJD ut!

God eftermiddag!
Känns som att det var länge sedan jag skrev här nu så det kommer en liten rapport från mej och chancen. För övrigt har connemarafronten utökats på valla som man kan läsa i linköpings artikeln, nu bor också Hagens Darleen, Hagens Echo & Hagens Evening här. Chancen går bättre än någonsin och vi var och tävlade i helgen i LC.2 var han SEG och på framridningen till Lb.1 var han SUPERFIN, väl inne på banan tyckte han inte om dommarbordet och det blev en hel del missar bland annat på galoppfattningarna - måste fixas till till på söndag när vi tävlar Lektions DM i Hageby i Norrköping. i LB.1 blev det iaf en 7a på gångarterna med kommentaren "Härlig ponny med + för galoppen" Idag blir det att träna på ryttartestet igen till på söndag :)
Buss idag med, vilken överraskning! Ponnyn fortsätter att äta, bra det. Nu blir det installning snart ändå.
God eftermiddag/kvällning.
Idag ringde veterinären. Monias provsvar var alldeles utmärkt på allmän tillståndet, alla värden var där de skulle. Blodprovet med dräktigheten tar dock några extra dagar.
Idag avslutade jag Svenska Retorik kursen och sedan var jag i stallet hos Monia länge, länge. Byggde lite mindre hagar etc :)
Söt bild på RC 71 idag i Connemaranytt, förresten..
Kvällslektyren räddad!
#12 Va? Connemaranytt? Jag har inte fått ngn sådan. Kanske kommer i morgon då.
I förmiddags hade jag tvättstugan och efter det åkte jag till stallet. Underbart väder. Sol och 16 grader. Windy och jag fick lära oss en ny ridstig av ryttaren till treårsstoet som gjorde oss sällskap. Första gången treåringen hade sällskap i skogen. Det tyckte hon var roligt.
Hon är ett stort fan av Windy.
Nu på kvällen har jag tvättat bilen eftersom den ska in på reparation i morgon. Trevligare för meckarna så, tänkte jag.

Vilken av dom? 
# 14 Den på sidan 3.

#15 Ja, den var läcker…