Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 613 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-09-26

Morrn, morrn!

Någon vaken?

Jag kom på att jag måste leverera en text och en resultatlista idag innan jag far iväg till Falkenberg, så det var bara att kliva upp fast jag egentligen kunnat ligga kvar en stund till.

Hoppas ni får en bra fredag och en bra helg, och hoppas av vi träffas några stycken CIF:are under helgen.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Murgard
0

Godmorgon!  Efter stallrundan och hundrastning sitter jag med en kopp te och frukostmacka innan det är dags för arbete. Som pågår till 17.30 idag. Urrrk, trist en fredag.

Red Delight lite igår, efter det att dottern varit ute med henne en sväng. Kommer att känna av det i kroppen ikväll.

Lite smådisigt väder men skönt ändå. Ha en fin dag.

RC71
0

Godmorgon

Förbereder avfärd till Falkenberg. Bullarna packade….Skrattande Ni som inte har möjlighet att vara på plats-håll tummarna för alla connemaror i finalerna! Glad

Dyblygiad
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Urk, har precis avklarat räkningarna omgång 1Skrikandes  1 barn hemma för lindrig hjärnskakning men annars är det lugnt o stilla här hemma. Ska leta vidare i mina förråd över bilder på gamla connmaror jag ridit i barndomen så Akerberg får ngot att göra Flört

Tio Pepe, min egna första häst.

colleen
0

Go morgon!

Ska snart iväg till stan så jag borde inte sitta i sängen utan göra mig iordning. Och äta frukost. Blir tyvärr inga ungponnyfinaler i år, tiden räcker inte till. Men jag ska roa mig med klinkers och fogmassor istället, haha.

Ha en fin dag allesammans!

~Jag tror på ödet~

AKWIK
0

Godmorgon!

Kom just hem efter en uppfriskande promenad från bilverkstan som ligger en bit utanför staden. Ser ut att bli en fint väder idag med. Glad

#2 Skulle varit roligt att hålla tummarna på plats. Men för långt att åka så jag gör naturligtvis det här hemma istället. Heja alla connemaror! Fota och rapportera så fort ni kan! Skrattande

RC70
0

God morgon.

Hade morgonfodringen igen :) mysigt!

Någon som kan förklara hur det går till på en premiering? Jag ska till Jälla imorgon.. har ingen riktigt pejl :)

AKWIK
0

#6 Det är väl som en vanlig utställning för den som visar. Men att man också ska gå till en plats där de mäter hästen.

Jag har mailat SH om att Dimona är struken men de verkar inte ha fattat det för jag får flera brev till mig om den. Om de fortfarande tror att Dimona kommer så kan väl du säga att så inte är fallet? Tack på förhand och lycka till! Glad

RC70
0

#7 tackar! Jag ska framföra att Dimona är hemma o latar sig Flört

Akerberg
0

God dag. kort jobbdag idag, skööönt! 

har varit på rea på Charlies häst och hund, köpte inget för allt var jättedyrt trots reapriser…. Ska åka till Hööks i Borås imorgon med Snörpas ägare =)

På väg till Snörpelurp nu, hoppas hon inte har tappat sin lösa sko, annars får det väl bli tömkörning bakom stallet…

monsterpony
0

God förmiddag!

Här har det varit vackert väder på förmiddagen, men nu börjar det mulna på. Har varit och ridit veckans ridlektion med synnerligen gott resultat. Känner mig nöjd och peppad och hade gärna ridit några till med den här känslan.

Nu ska det packas och plockas ihop och sen blir det färd till föräldrarna. Ett lass med tvätt ska med. Känns lite fånigt att åka hem och hälsa på med all smutstvätt, men vi missar tvättiden i kväll, så då får det bli tvätt hos föräldrarna istället.

Nyvreten
0

Hej på er alla !

Vill passa på att tacka för alla snälla &  fina tröstande ord jag fått efter Finn´s död.   Det är hårt att mista en ponny man haft så länge.Gråter En ponny som han får man bara en gång i livet.

Här är grått & trist idag. Ska ta in mina hästflickor i helgen & pyssla med dem. Lilla Olga ska bl.a  ledtränas & få hovarna lite fixade.

ELS
0

Är nyss hemkommen från Djursjukhuset där jag jobbat och slitit  på akutmottagningen i 2 dagar. Känner mig nu helt slut och börjar dessutom få ont i halsenRynkar på näsan  Häromkring verkar alla vara förkylda. Det hostar och snörvlar överallt såväl på jobb som ute på stan så chansen att inte  bli smittad är nog inte så stor… 

Solen försvann såklart nästan samtidigt som jag slutade jobba, det som varit så härligt väder de sista dagarna. Nackdelen är att knotten och myggen är för hemska på kvällarna. Speciellt i skogen.

Har haft lite funderingar på att åka ner till Falkenberg över dagen i morgon. Får se hur jag gör. Det är så tråkigt att köra själv och jag har inte direkt några connemaraintresserade kompisar häromkring, tyvärr.

#11  Tittade lite på din hemsida och man blir så glad då man ser vilket bra liv Finn hade som fick leva så naturligt ihop med "fru och barn". Han såg så fin ut på bilderna, även de från i år.   Blev han akut sjuk?