Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1823 ggr
walsan
0

Godmorgon 20080927

Gomorron!

Har alla åkt till Falkenberg utan att titta in hit? Här får jag ägna mig åt hagröjning istället för som planerat att åka ned till finalerna och Årets Ponny. Det var ett dåligt val, men ovilligt.

Carduus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon!

Blir inget hästeri i dag. Ska till föräldrarna och gå en svamptur istället. Har precis avnjutit en stadig frukost med yoghurt, grapefrukt och kokt ägg.

Var i stallet i går kväll, Carduus fick sin man jämnryckt, trots sin unga ålderGråter. Såg inte klok ut då en av hans kompisar har som sport att hänga i hans mankam då de brottas.  På så mitten var det stubb och resten av manen i stripor Skrikandes. Nu är den ryckt iaf och han skötte sig alldeles utmärkt. Funderat på att smörja in honom med nå't som smakar illa men samtidigt måste de ju få leka, de har ju roligt då de tampas…

Tog sedan en 40 minuters skogspromenad vilket vi båda tyckte var skönt tror jag.

Ha det bra alla!

monsterpony
0

God morgon!

Här är det ganska mulet, men det kanske klarnar upp under dagen. Har rejäl träningsvärk i magen sen gårdagens ridning… Ugh!

Idag blir det IKEA-färd och hopskruvning av inköp.

colleen
0

Go morgon!

Här skiner solen! Underbart!

Jag ska försöka få klart sadelkammaren idag så det bara är fogning kvar sen. Sitter och väntar på att klockan ska bli 11 så jag kan ringa ticket för att kolla våran bokning till semestern. V44 sticker jag och ett par kompisar iväg på solsemester!

Dags för frukost nu.

~Jag tror på ödet~

Murgard
0

Goddagens! 

Har nyss varit ute på en ridtur på Delight. Lite tittig var hon, någon hade haft fräckheten att placera en tallriksharv nära vår ridväg, vilket resulterade i ett snabbt kast tillbaka. Men skam den som ger sig. Vi kom förbi den hemska tingesten. Något upprörd var lilla damen en stund, men med lite koncentrationsövningar gick det över.

Annars ska här städas, bakas lite samt fortsätta bygga stall. 2 platser ytterligare behövs.

Ha en fin lördag!

lil-sis
0

Ska städa farmors lägenhet och försöka få med mig alla mina saker i ett svep.

Imorgon är det hästdag och sen blir det mesta vänta på att få flytta.

RC70
0

Nyss hemkommen ifrån Jälla.

Vårat russ fick 76788 G Klass II. Vi är nöjda !

Akerberg
0

God Eftermiddag. Har varit på Hööks i Borås idag. Kom hem med det jag skulle ungefär. Ett par vinterridstövlar, mina gamla hänger knappt ihop längre… en stigbygelreflex och ett nos och ett nackludd (fast jag behöver bara nosluddet…)  Sen åkte hem och när vi åkte igenom Jönköping (de bor på andra sidan, skjutsade hem dem) så stannade vi till en sväng på Charlies häst och hund. De hade skärpt sig med priserna sen i går när jag var där… Köpte ett schabrak för 100:- och 3 grimmor för 15:-/st  (jag som inte ska ha fler schabrak…)

Ska vidare till stugan o Kreles om en stund

Murgard
0

#1 Pälsglans kanske inte är så gott att äta??  Mygg/insektsspray för häst?

Så vuxen han blivit!

walsan
0

Nja, röjningssågen som vi skulle testa visade sig både vara utsliten och ickefungerande, så det blev äppelplockning och arbete med att sätta i ordning lilla lösdriftshagen istället.

Nu går vi till våra bästa vänner på middag. De har stallet på gården och det kan man vara avundsjuk på. Vi har 2, 5 km till vårt. Det betyder att man är borta mycket, antingen från stallet eller från bostaden…

Tittar och suktar på att hitta ett nytt avelssto. Vi har ju bara ett.

Murgard
0

#9 Har provat varianten att bo några km från stallet innan vi köpte gård. Det går MASSOR av extratid.

Det finns ju ett fint sto tillsalu på denna sida Glad!

AKWIK
0

Godkväll!

Idag tog jag och Windy en långpromenad. Dimona o Arizona brukar stå i stallet och äta lunch när Windy och jag är ute, men idag fick de gå ut till de andra i flocken när Windy och jag gav oss iväg. Ojojoj ett sådant förtvivlat gnäggande det blev från Arizona. Förvånad Hennes ena mamma gick ifrån henne!  Windy blev också upprörd då och det var ett fasligt gnäggande någon kilometer eller så.

På vägen hem så körde en bil upp vid sidan av mig och ut tittade GamlaSvarten! Skrattande Fick en liten trevlig pratstund med henne innan vi kom tillbaka till hagen. Oj så glada resten av gänget blev. Och Windy skyndade sig fram till Arizona och slickade henne på halsen. Kyss

Nu ska jag snart tappa upp ett bad och njuta. Men jag tittar in här snart igen ikväll. Flört

ELS
0

#11  Hon verkar vara en alldeles utmärkt mamma Windy.Kyss   Skönt för Dimona att ha en  egen barnvakt i hagen. Glad

I dag blåser det halv storm här. Jag hade också tänkt mig en långpromenad med unghästarna men det blev endast en kort promenad med Lilleman i stället för det blåste så att jag var rädd att få ett träd i huvudet…..

Lilleman hade sele på sig för första gången och var så stiligKyss Tyvärr kan han inte ha min loksele då den är alldeles för stor så jag får väl inhandla en ny om han ska bli min lilla körhäst. Någon som har en till salu kanske?

Nu ska jag  skynda mig åka och handla innan Svensson Svensson börjar på TV.

ambo
0

Goafton..efter en lååång tävlingsdag, långt att åka! Roo Gård vid Roslagskulla i skärgårn nästan. Dagen blev otroligt lyckad då de kom 3A I Lätt c och 1a i Lätt B!!! endast 2 felfria i Lätt B av 30 starter ca! Maja red mkt iskallt med snäva svängar och Ambo går som tåget nu med hackamore och nya fodret från Krafft han verkar få power från det! Lite kul med helt andra tävlande från Edsbro, Uppsala Norrtälja mm

hej & hå, vi är jätteglada, i ena klassen fick hon proffsbild i pris så den ska jag publicera sen!

Ciaoo

Carduus
0

#13 Grattis, vad roligt!

ambo
0

#14 Tack!! Skrattande

AKWIK
0

#13 Grattis! Glad

ambo
0

#16 Tack!! gud den där ponnyn har ett hjärta av guld!Kyss

Murgard
0

#13 Gratulerar!

Det är ju SÅ roligt när all vardagsslit och  träningstimmar ger resultat! Och visar att man är på rätt väg.

Dyblygiad
0

13# Grattis!

Även jag hade en häst där på tävlingarna. Ena stallungen lånade Ida (fet o otränad) och skuttade Lätt D. Kom runt med 1 stopp. Själv har jag varit på Hägerneholm och sett nya ryttaren starta Candrah i Lätt C:1 o Lätt B:1. Det blev en 2a plac i Lätt C. Bra jobbat av en febrig flicka som bara ridit hästen i 5 dgr. Sen avslutade jag dagen med att knoppa 2 ponnier som ska tävlas i morgon, Uppsala. Hoppas nu bara att vinden inte blir värre och att inga träd ligger på vägen i morgon bitti, här är det kuling ute.

ambo
0

#19 Tack! jaha, såg ej henne då vi anlände till Lätt C. Trevlig tävlingsplats iaf GRattis till 2a plac!

Här blåser det mer och mer nu!