Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1163 ggr
colleen
0

God Morgon 29 september

Först idag. Kanske inte så konstigt med tanke på vad klockan är. Jag hade gärna sovit ett par timmar till men det är snart dags att åka till jobbet.

Blev klar med sadelkammaren igår, eller klar och klar, men nu är det bara fogning kvar och sen kan alla saker flyttas in igen. Stalle ser ut som ja, hmm vad ska man kalla det? Kaos är nog kanske rätt ord.

Hoppas alla får en fin dag, ute är det just nu becksvart men jag hoppas att solen dyker upp idag också.

~Jag tror på ödet~

Tittut
0

Morrn!

Hemkommen från Falkenberg med mycket att sortera, både i huvudet, i kameran och i pappersväg. Trevligt var det som vanligt.

Tyvärr så har kylskåpet pajat under helgen, så det blir att ringa reparatör.

Bäst att göra det pronto!

Ha en bra måndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

RC70
0

Godmorgon!
Börjar en ny skolvecka ska hoppa in i duschen o sedan fara till skolan!

Trevlig Måndag !

monsterpony
0

God morgon!

Bar tre grader när jag gick upp i morse, men det har blivit soligt och fint nu och det piggar upp. Bra, för jag känner mig lite småsömnig…

Lisa-trollet
0

Go morron!

Sol o kallt här oxå. Tänkte löshoppa 2-åringarna idag så de kanske blir något kort på en liten Cilla senare och så blir de lite ridning på min lediga dag

Ha en bra dag.

Covergirl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Färdig med stallet så nu väntar dusch och jobb. Tömkörde lillsnörpan och red lite lätt dressyr med den stora drummlan.
Roland är tydligen ivägkörd till Boden. Jägarövning som en liten fin surprise Tungan ute Mycket mat och ammunition hade de fått packa så han trodde att de både skulle spana och strida. Omväxlande liv det där militära.

Sådärja, nu har jag kammat ut mitt långa hår lite hjälpligt så nu ska här duschas. Väskan är packad med matlåda och allt. Jobbar 13-21 så lär vara trött ikväll. Samma schema imorgon. Jay Rynkar på näsan

MadickenII
0

Godda!

Uppkörd på morgonen för hagbygge, och hagbyte. Bara att dra på sig snickarbrallorna och jobba på. Damerna blev nöjda med färskt, fräscht bete i varje fall. Nu är det lunchdags, och sedan ska resten av djuren få sitt.

Annars lugna puckar, sol och fint väder är det med!

AKWIK
0

Godmiddag!

Sol och kallt här. Det var bara 2 grader imorse när jag åkte till stallet.

Arizona har vuxit ur sin fölgrimma. Satte på den för fjärde och sista gången. Gråter

RC70
0

#7 men det är väl en bra sak Flört

NEWS!NEWS!NEWS!

Monias blodprov har kommit tillbaka på dräktigheten.

DÄR ÄR FORTFARANDE EN FÖLUNGE! Så alles är gut med Monia, och speciellt det oroande "mormorn".

AKWIK
0

#8 Jo, men lite sorgligt känns det allt. Hade gärna haft henne som litet föl ett par månader till. Vänta du tills i sommar så kanske du förstår vad jag menar. Skrattande

Lisa-trollet
0

Cilla va duktig idag, fast hon lyfte knappt på benen men hon stannade iaf inte. Hon ärvade förhoppningsvis pappas hoppgener (L. Roderic).

E ju jättesvårt o ta kort när dom hoppar men blev ett hyfsat iaf. Mätte henne oxå, 136cm va hon så hon stannar nog som c-ponny

RC71
0

Godkväll alla.

Nyss hemkommen från en lång jobbardag. Ganska trött då jag kom hem sent i går natt. Hade Tittut som sällskap i bilen så jag inte somnade framför ratten-tack för det! Glad Det har varit en vacker och kylig höstdag här . Hoppas vädret håller i sej ett tag till..

lil-sis
0

Idag har jag ridit vit connemaraponny, Countess II.

Det blir en repris nästa måndag :)

Det var en ganska trevlig bekantskap med stenhårt koll på läget, medryttaren har visst haft lite problem med stress etc. Visst frågade hon mkt i början men det var ju bara att visa hur man ville ha det och sen var det inga problem.

Roligt att rida lite igen, synd att hon bara ska skrittas just nu. Men jag kände iaf samma sak som den vuxna fodervärden, bra betyg :D

Akerberg
0

God Kväll, kom precis hem!  Jobbat hela dagen fram till 4 och sen slängde jag i mig lite mat och åkte till stallet. Idag har hästarna fått flytta hem, tror de tyckte det var ganska så skönt! Red en sväng på Snörpa, en kortrunda för det hade redan börjat skymma när jag kom iväg, när vi kom tillbaka var det i princip mörkt.  Sen tvättade jag henne från topp till tå, tänkte klippa henne på onsdag och då måste hon ju vara ren…  Får se hur jag klipper, hon svettas som en gris av ingenting, men samtidigt är hon frusen annars, så det blir nog bara en smal bit mitt under halsen och ner mellan benen och en bit under magen vid gjorden… "Snyggt"… men vad gör man =P

En sista sak… Om ni flyttar och beställer städning, SNÄLLA, frosta av frysen iallafall! Har ägnat halva dagen åt att smälta polaris i frysen i en liten 1:a som normalt hade tagit ca 3-4 timmar, var där i 8… !