Diplomston 2008!?
Det har börjat dugga in treårsrapporter från sommarpremieringarna, men det dröjer ju innan allt kommer den offciella vägen - så kan vi inte publicera lite diplomskvaller här så länge?
Jag kan börja med några - vet ni mer eller har jag fått fel uppgifter - skriv på själva!
På Valla i Linköping var det en stor ring connemaror som toppades av HAGENS GENTLE e Grange Flynn Sparrow u Hagens Yulie. Diplom även till HOLMTEBO APRIL LILY (Hagens O´Chief x Hagens Ayla) och HOLMTEBO MORNING MIST (HAgens O´Chief x Hagens Morning).
På St Segerstad blev det diplom till ÄNGASKOGS CAJSA (Carnaby Patrick Hooligan x Brolötens Sheba).
GRATTIS alla inblandade! Mer rapporter??

- Någon som vet hur det gick för en viss Hagens Giza e: Hagens O'Chief u: Hagens Ronja ?
min och föräldrarnas planering gick inte ihop sig och istället för att vara där var jag 75 mil därifrån hos farmor :(

Jag var en stund på premieringen i Tvååker, Halland i går, diplom till Fairlop e Coosheen Finbarrr RC 99 88888=40 p
Övriga resultat Hold Bobbelina f 05 e Öxenholm Bobby RC 42 87777=36, Arda's O Hara f 02 e Janus RC 71 88987=40, Atlantic City f 89 e Grytåsa Kallemero RC 62 fick inga poäng pga ålder, G.
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus
#2 Tack för rapporten! Så bra att det gamla stoet med flera avkommor kommer in i stamboken. 

På premieringen i Hamneda fick Halle Hollywood e Ash diplom 99877=40
Hej På Er.
Vi visade Vanessa Broderick e: Coosheen Finnbarr RC 99 u: Nelly Broderick RC 1097 ue: Lofty Roderic RC 74 i Önnestad den 19/7 och fick. 98887=40 och Diplom.
Vi visade 6 st treåriga ston av olika raser och fick 5 Diplom. Lyckad dag.
Ha det gott. Martin
#5 Grattis! 

#5 Stort GRATTIS Idyllens Stuteri! Det är ni värda! 
Hälsn
Lotta
#5 Wow! Inte dåligt! grattis till det fina resultatet.
# 5 Proffsigt gjort, som alltid! 
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

#5 Bra jobbat!

I dag fick mitt sto Shade´s Dark Rosaleen ("Lillan" ) diplom på stopremieringen i Skara med 41 poäng. Det var första gången hon var utanför gården sedan hon var föl så jag är extra glad att hon skötte sig så bra. Hon gnäggade i och för sig så mycket att hon nog är hes i morgon men var för övrigt förvånansvärt sansad. Hon är e. Carnaby Patrick Hooligan u. Silver Shade RC 757.
Ett till sto fick diplom med 40 poäng. Det var Lidens Cap Bosette e. Öxenholm Bobby u. Lidens Caprifol RC 959 e. Contach Campbell

# 11 Oj, såg nu att du också skrivit. Var du där? Visade du någon häst?

Grattis!
GRATTIS! 

#13. Grattis, hon är jättevacker.
Jag var där och tittade. Skall visa två treåriga shetlandsston i Nossebro i morgon.

Grattis ELS!
Hon äe vacker!

Lite ras Off-Topic ;)
Det gick bra för våra treårsston också. Hedda sattes som etta av elva ston med 99889=43 p och Rosa femma med 88897=40
.
Så då ses vi väl i Tidaholm den 17 augusti, ELS??

#18 GRATTIS!!
Jag tror att jag ska åka till Tidaholm. Vi ska till Irland dagen efter så det kan bli lite stressigt men det vore kul att vara med i alla fall och dessutom nyttigt för Lillan att komma ut lite.
Hedda måste ha stor chans att få priset för både bästa diplomsto och bästa ponny med sina 43 poäng

#18 Jösses vilka fina poäng, grattis!! Här laddar vi för kommande helgs premiering på kvinnersta, Örebro . 

#21 Om du läser slutet av mitt inlägg så skrev jag att även Lidens Cap Bosette fick diplom
Hade dock inget foto på henne.
#12ELS - DiplomGRATTIS från farmor. Har alltid tyckt att Lillan är så SÖT
på bild, nu tyckte tydligen domaren att hon är SNYGG
oxå. Treårstest på G?
Packie är nöjd med sina postorderbarn (första seminårgången) så här långt. Tre visade vad han hört,och av det blev det två diplomston och en valack m dubbelutmärkelse
.

# 23 Tack Tack
Matte är så stolt
Jag Vet inte om jag hinner träna henne för 3 årstest på bara 4 veckor. Det är ju inte så gott om löshoppningsträningar denna årstid tyvärr. Vi satsar nog på kvalitets nästa år i stället.
Vet du hur det gick för Carnaby Blue Muffy (det är väl "din" Tilda? ) i Nossebro? Vilket är det andra postorderbarnet som fått diplom?
Tilda blev kvar på sin kärlekssemester längre än beräknat och missade Nossebro. Omanmäld till uppsaml prem den 23 ? sept.
Det andra barnet är Ängaskogs Cajsa.

#25 Vad bra då kan jag ju åka och titta på Tilda. Uppsamlingen är bara 1 mil härifrån!

Uppsamlingen på Uddetorp är den 13 september.
SPADER_elin, Jag vet inte hur många poäng Giza fick men dommaren var absolut inte nöjd med henne!

Kvinnersta 3/8. Långarnö Penny e.Janus u. Innellan Peace ue Castle Squire fick 99898=43p

#29 Wow grattis! Det var en poängrad som heter duga
. Vem dömde?

#30 Tack!
Dömde gjorde Ronny Johnsson .
# 29 Stort grattis!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

STORT GRATTIS FRÅN MIG OCKSÅ! 

#32, #33 Tack snälla ni!
Penny har alltid varit speciell för mej, så därför är det extra roligt med diplomet.
Åstorp
Önnarps Ockra 98898 = 42Önnarps Ofelia 88888 = 40 (om jag inte minns fel)
#29 Grattis till diplom och kanonpoäng!

#29 Grattis! Vilken poängrad, måste kännas jättekul och som "jackpotvinst" när man som uppfödare lyckats få fram en så fin connemara! Hoppas det går bra om du tänkt visa henne på treårstest i höst.

#38 Tack snälla!
Ja, det är jätteroligt. Att dessutom äga båda föräldrarna gör det hela ännu skojigare. Nu laddar vi om inför treårstestet 6 september.

I dag har det varit stopremiering på Uddetorp i Skara. Det var en uppsamlingsdag för de som inte kunde komma i somras. Det var Tre connemaraston anmälda.
Två treårsston visades och båda fick diplom med mycket bra omdömen! Det var Carnaby Blue Muffy e. Carnaby Patrick Hooligan som fick 41 poäng och Woolpacks Polly Pumpkin e. Coosheen Finbarr u. Cocum Pandora som fick 40 poäng.
Det tredje stoet var 4 åriga Woolpacks Thunder n' Light e. Cocum Thunder Boy u. Cocum Pandora. Hon fick hela 42 poäng och idel lovord. Vid sidan hade hon ett fint stoföl efter Fredriksminde Hazy Marvel. Tyvärr visades inte detta sto som 3-åring, då hon befann sig på betäckning i Tyskland. Nu visades hon i för stamboksföring.
Stort grattis till Woolpacks connemarastuteri! De hade åkt 20 mil hit och det lönade ju sig verkligen!
Grattis till MRS M som ju har fött upp och fortfarande äger Carnaby Blue Muffy. (Hon visades av fodervärden i fint skick ) Jag konstaterade också att alla Packies ston av 05 -seminårgång nu fått diplom. Stämmer det?
Grattis också till Coosheen Finbarr (som är en av mina favorithingstar ) Han har nu 3 diplomston i sin första "3-årskull" ( Eller är det kanske flera? )
Bifogar foto på Polly Pumpkin och Carnaby Blue Muffy

#40 Grattis alla inblandade! 
#41 Snyggt träns….

Roeson-dottern Meya (u Lindens Myrna) fick diplom på Jälla i helgen. Hennes poäng och vem som dömde vet jag tyvärr inte…
#44 DET VET JAG!
Hon fick 8888………….. (olidlig väntan när domaren Ronny Johnsson retades med ägarna)…..8 !!

#44 Ronny Johnsson dömde . Meya fick 5x8. Grattis till ägaren! 

Här kommer en bild på Meya från Jälla. Inte världes bästa uppställning men ändå.
Ja, visst retades domaren med oss genom att hålla på sista siffran. Vi som var där vet också hur underlaget såg ut där vi visade hästarna så det var inte många som lyckades få fram någon bra gång där. Lokalen var tydligen dubbelbokad så vi var hänvisade till en grusplan med fullt med vass krosssten. Vi hade tur och hästen före oss visade direkt hälta och därför fick vi springa en gång till och den här gången på asfalt vilket var mycket bättre. Stackars hästar före oss som inte fick den chansen!
Ännu en gång vill jag tacka RC71 för att hon peppade oss att visa Meya. Tack!
#47 Grattis, Imbring! Hon ser jättefin ut! Fyllig som en hederlig connemara ska va! 

Grattis ännu en gång! Nu ser vi fram emot en fin fölunge nästa år…