God morgon 2008-10-02
Ska iväg till jobbet alldeles strax, bara äta frukost först. Och idag blir det en lugn dag. Hem till hästarna direkt när jag slutar. Ska iofs lägga fogen i sadelkammaren, så helt lugnt blir det iofs inte.
Ha en fin dag!
~Jag tror på ödet~
Godmorgon! Mkt jobb idag..vid datorn. Ser ut att bli rätt soligt. vi har just anmält Maja o ambo till en tävling i Enköping, en bit att åka..debut regional nu till sist! Ska bli spännande, lätt B och lätt A. 26 okt. Oktoberhoppet lät som ett trevligt namn!

God morgon!
Dagens naturupplevelse var fyra rådjur som stod och tittade på mig med öronen på skaft. Gråmulet idag med, men jag tycker mig ana en ljusning.
I övrigt jobb, jobb och jobb på schemat, och ingen helg i sikte än…
#1 Lycka till!
God förmiddag!
Belägen i skolan! I eftermiddag ska jag till stallet och fortsätta att longera Monia, tills det går utmärkt i båda varven, just nu är högervarv inte lika enkelt som vänster!
FLASH i skolan idag.

God dag!
Idag väntar jag på en konsult som ska hjälpa till att överklaga beslut om EU-stöd. Vi blev kontrollerade i somras och när vi nu fick beslutet visade det sig att kontrollanten har varit och tagit bilder på grannens tomt och han tycker att vi inte kan söka vallstöd för skrotupplag…
#1 Oktoberhoppet har jag varit på flera gånger och kan meddela att banorna är ofta extremt svåra för att vara regionala. Dessutom har de alltid så mycket starter att de brukar börja kl 07.00 och ha två ridhus igång samtidigt. Det är en jättebra tävling om man rider på nationell nivå, men jag rekommenderar den inte till de elever jag har som inte har startat så mycket på regional nivå. Bara som ett litet tips…
Godda!
Skulle ta sovmorgon idag, men då kom sambon hem och slet upp dörren! Jag som trodde han skulle jobba…Så då blev man uppkörd ur sängen. Åkte sedan till Maggie för att ta lite kort, har fått flera anbud på henne, bla från Holland. Kanske blir hon holländare? Spännande i varje fall!
Ska nu ut i diset och bygga lite staket, och sköta alla hemmavarande djur.
Får jag upp bilderna på fröken i kväll så åker det ut någon här, kanske på damens imponerade bakdel! Sambon tyckte det var svårt att fota henne bakifrån, det fick ju inte plats i sökaren på kameran….Han skulle ju faktiskt fota benen på henne…

Åter från Arbetsmiljökonferens på Arlanda. Vi höll till på Arlanda stad, så då hann jag sådant som aldrig hinns med annars, dvs shopping. Stövlar, toppar, byxor, träningsskor, skjorta till maken, strumpbyxor och liten blus kom med hem och kassan blev några tusen lättare…
.
Hllw satte ut annons om lösdriftsplats. Den första gången vi har ledigt på flera år. Men så blev det när vi förlorade våra två yngsta. En av inhysingarna flyttar till stallplats eftersom hon tränas så pass hårt nume. En islänning åkte hem för inridning till sin ägare. Så där försvann två hästar till. Samma dag som annons läggs ut ringer en och frågar om plats utan att ha sett annonsen! Det var ett sammanträffande. Det var en gammal bekant till oss.
Nu ska jag springa ned konferensmaten. Det blir en tur till stallet. Få se om jag springer hem. Det är lite tråkig väg mestadels genom industriområde. Alternativet blir någon kilometer längre…

Godkväll!
Jag är på benen igen-skönt det! Jobbat som vanligt och det gick OK. För övrigt är här lugnt. Ska börja planera lite för Pennys flytt. Tänkte hinna vaccinera hela gänget samtidigt som hon ska få sina utresepapper. Går allt enligt plan flyttar hon helgen som kommer.
#6 Hoppas du hittar ett bra hem åt henne! Jag har inga barnbarn i Holland vad jag vet, så det skulle ju vara kul. 
jahaja. Tack för tipset..typsikt det verkade så lovande. Finns en annan regional uppe i Heby lite senare, känner du till hur det är där?
Finns i Södertälje oxå men då sägs det att där är det jätteläskiga speglar överallt så hästarna tror de hoppar på ngn häst..suck & stön. vi får väl vänta till Trettontävlingarna på Ryttis då!

#9 Södertälje brukar ha ganska bra banor men den regionala som går där i år är ju uppvärmning inför Globenkvalet så det finns inte så många klasser att välja på. Deras ridhus är jättestort så det där med speglarna har jag aldrig märkt av (jag har tävlat där ofta då det är nära för mig). Heby brukar vara helt ok och där är det ju bara upp till LA villket gör att banorna brukar vara lite lättare och motståndet mer normalt. Det finns en i Björkvik också, det är kanske långt för er, men de har trevliga banor. Deras ridhus är speciellt och antingen går hästen bra på deras underlag eller så hatar den det. Tävlingarna på ryttis är jättebra men jag har ett lite traumatiskt minne därifrån då det var -20 grader när vi var där en gång, har aldrig frusit så mycket varken förr eller senare, jag föredrar helt klart deras sommartävlingar sedan dess…
Det är precis så illa som det låter, jag har varit på varenda liten eländig tävlingsplats inom 20 mil från Södertälje
…
#10 har redan spanat in Björkvik..tja, vår ambo stod ju så snällt till eskilstuna så, björkvik borde väl funka..Södertälje är väl regional på fredagen, globenkvalet är väl lördagsöndag lr har jag fel..det kanske är de ryttarna som rider fredan också då menar du..självklart ska det va rätt motstånd s a s. Här är det ju debut regional. Men, de har ju tagit placering nu varje klass sista året i stort sett så de är redo helt klart. Vi har tagit det lite lugnare än många andra. Hellre det än tvärtom!
Och visst, Trettonhelgen i kyla håller me! Dock rolig plats lite hemmaplan för oss, både K1 och djgårn strax intill..
jaha, tycker vi börjar täcka in en del ställen men, då har vi en bit kvar då haha!
Kanske ändrar till Heby, kan va ca 2 timmars körning kanske
Fram med alla listor igen och kolla!
#7 hllw! Inte visste jag att du redan var gift? Unga flicka!
Nej, jag förstod sedan att det var mamma walsan som loggat in på fel användare! 

#12 Näe, jag vet inte vem som lovat henne att låna min dator
Men det är kanske sånt man får tåla medan man huserar hemma (lägenheten som jag skulle flytta till den här veckan var rökskadad och måste saneras, så jag är förpassad till mor och far några dagar eller i värsta fall veckor…)

#13 Ska du flytta?!
Det blir så tomt i huset när ni hästtjejer försvinner!!

#14 Jag har mer eller mindre bott hemifrån sedan 2005, men jag har både stallet och föräldrarna inom en radie på 2 km, så "försvinner" gör jag ju inte riktigt
Bor på sommaren i en stuga alldeles vid stallet, så det blir flytt inför varje vinter.

#15 Låter som en utmärkt lösning! Jag är mindre lyckligt lottad; dottern flyttade till Gävle och har fullt upp där mestadels. Kanske blir bättre när studierna är avslutade ..
#14 Hrm ja när datorn konstant står lämnad på köksbordet vaken och lysande, då är det lätt att slinka in.
Nu gick jag in på min egen inloggning i alla fall.

Dags att göra "Godmorgon" till Godnatt.
Nu behövs några timmars sömn. Hästarna vill säkert ha mat i halv 7-tiden imorgon
…. natti.