Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1871 ggr
RC71
0

Godmorgon 4 oktober

På väg till akut halt häst som haft rally i hagen i går kväll . Trött och seg är jag så det får bli frukost när jag kommer hem igen.

Godmorgon från

Lotta Glad

ambo
0

gomorron här har det varit ivägordnande av maja som ska på scouthajk..de ska sova ute i vindskydd Brrr! Pulade ner ett fårskinn i ryggsäcken till sist..

läser tidning och softar lite Glad

AKWIK
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon!

Har just avslutat frukost + tidning. Tänker förstås åka ut till stallet om en liten stund.

#0 Hur ska du orka jobba utan frukost!? Själv kan jag knappt klä på mig om jag inte fått ngt i mig först. Skäms Du äter väl kanske en banan i bilen? Skrattande

lil-sis
0

Varit uppe sen sju, enkom för att jag bokat tvättstugan. Så konstiga tider här…

Blev inget spekulantbesök igår, sjuka. Så vi tar det troligen på måndag. Och då är det meningen att jag ska rida Countess II igen också :) Får se om jag hinner allt, har ingen bil. Men päronen är visst lediga nästa vecka så då kanske jag kan ta bilen ett par dagar.

Ikväll ska vi kryssa med Ånedinlinjen. Jippi. Eller inte.

RC70
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

Satt o letade på equippa efter stallets ponny som är till salu o hitta denna…

är inte detta Coosheen Finbarr ? ??

RC71
0

#2 Nä, men ett äpple Skrattande Nu är jag hemma igen o äter rågfras Glad

MrsM
0

#0 Lotta - det är kanelbullens dag idagGlad. Har du några kvar? För egen del blev det inköpsrunda till konditori Regnbågen. Mums, men dina är bättreFlört.

Hej

Tittut
0

God förmiddag!

Kanelbllens dag, det har jag missat.

Skulle vilja ha en sån som de har på kondiset i Märsta, men kanel, kardemumma, en anings rivna mandlar och krossade hasselnötter och pärlsocker ovanpå, världsrekord!

I eftermiddag blir det att styra kosan mot Bankeryd och årets russhingstpremiering på fastlandet. Alltid spännande.

Ha en bra lördag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

ELS
0

God förmiddag

Såg också nyss i tidningen att det är kanelbullens dag. Jag har ju de Findus bakat i frysen…. Obestämd  Får väl bli en sådan till kaffet.

Känner mig trött och seg i dag. Jag har nog drabbats av hösttrötthet tror jag.  Vad gör man åt det?

I dag började dessutom annonserna om Julbord i tidningenFörvånad Det blir tidigare och tidigare från år till år.  Jag tycker det är jul i ett kör nuförtiden….

#4 Visst är det Finbarr. Du kan väl knappast ha hittat honom på saluannons??? Kan jag inte tänka mig.

Nu ska jag åka till Götene och titta på körtävlingar. Vi har en aktiv körklubb häromkring.

RC70
0

#8 JAG TÄNKTE VÄL!

JOOO!! Bilden var där, men hästen påstods heta "Speedy Boy" men jag hittar ingen speedy boy i något register..

Murgard
0

Har sytt överdrag till hundarnas dynor av ett påslakan som ej längre används. Känner mig ganska nöjd, eftersom mitt förhållande till symaskiner ej är det allra bästa.

Ska gå ut och se till hästarna en sväng och samtidigt rasta vovvar.  Därefter fortsätter städandet .

RC71
0

#6 Japp! En påse kvar i frysen Glad

#9 Verkar som någon "bytt utseende " på sin saluponny…Visst är det Finbarr Förvånad

RC70
0

#11 jag vet inte om det är Finbarr på de andra bilderna oxå. men det ser tämligen ut som samma ponny på varje bild.. mörk över rumpan.. man ser ju att det är finbarr på piphasen..

AKWIK
0

#12 Ring på annonsen och hör vad de säger!

MrsM
0

Förexten är det inte bara kanelbullens dag idag - det är DJURENS DAG också! Värst vad det blev mkt.

Den 4 oktober har nämligen Frans namnsdag, det är den helige Franciskus dag och han är djurens skyddshelgon.

Hunden på golvet här påstår helt följdriktigt och mkt  bestämt att resterande kanelbullar på bordet därför skall tillfalla DJURET i husetSkrattandeKyss. Hur hon nu kom på det.

Dyblygiad
0

Nu är jag äntligen hemma. Startade med morgonfodringen för att sedan själv lasta in 2 årshingsten + 4 årigt sto i transporten och körde sedan ner dem till Valla, där lastade vi om dem till transport som gick ner till Öland. Väl hemma i stallet igen kl 17 så var det dags att stalla upp Rosenröd, Celmah o Cillah, Cillah är nu stor flicka och sover i egen kupe i natt för första gången. Nu ska jag dricka vin och äta middag.

Murgard
0

#15 Viket vin valde du för aftonen?  Vi hade ett rött spanskt som heter  Campos de LUZ. Helt OK.

Delight har ännu ingen aning om att hon blir själv i sin del av stallet på onsdag.. men det kan hon ta den surgrodan!!  Hon kommer att kunna se pojkarna ifrån sin box.

Dyblygiad
0

16# jag dricker bara vitt, fick en flaska Riseling, By the River.