Godmorgon 2008-10-05

Men jösses!
Vad är det för mönster på grimman? 
Här är det riktigt ruskigt väder. Stormar och regnar. Börjar med kaffe så får jag se vad som händer resten av dagen. Lär inte bli ngt utejobb i alla fall…
Godmorgon från
Lotta
#1 Har inte tittat så noga men det är nog små ponnyer. Hon fick den av en snäll tjej som hade inackordering i förra stallet. Det är inte en julklapp från en syster
.
Har ni upptäckt att man nu kan kryssa på ett ställe om man vill ha bilden direkt i inlägget? Kunde inte motstå att öra det idag. 

Ok, sött!
dom säger på TV att ovädret kommer från Irland. Stackars pållarna på bete där…
#0 Jag trodde att du valt grimman själv och det fick mig att tänka på en hyresgäst vi hade i vårt stall. När hon kom med sin häst hade hon med sig en stor flyttlåda med leksaker och gosedjur till sin häst. Fullt med lullull på utrustningen också. Och näe, hon var inte 11 år, snarare 40!
Jag ser inte så många likhetstecken mellan vår förra hyresgäst och dig AKWIK
så därför blev jag överaskad när jag såg bilden. Jättegullig Arizona är det verkligen!
Här regnar det på tvären, så jag funderar på att ägna mig åt äppelkakebak om jag tar mig i kragen och rusar ut i regnet till äppelträdet. Kanelbullarna missade jag
.
#4 Leksaker och gosedjur!!!! 

Har aldrig hört på maken!
Tja, inte gjorde det väl hästen någon skada? 
Gomorgon..Ambo hade en fotboll i boxen i somras då maja trodde han skulle leka me den.,.
han brydde sig icke om den konstigt nog
Här stormar det också. Jag är så ruggigt nöjd att jag igår klippte allt gräs o städade undan det mesta här hemma..återstår landställen blir nästa helg
Bara tänker på scouten maja som sovit i vindskydd i natt
hoppas hojn inte frös!! förkyld också huga
Här blir det lite jobb i dator av tidsskäl samt hälsa på föräldrar på em en stund om jag hinner..man borde bo som förr tillsammans på gård el dylikt!

Go morgon!
Vi verkar sluppit stormandet, men det regnar rätt bra här. Ska ut till sadelkammaren snart och göra det sista där. Får se om det blir någon ridning idag? Beror på om det slutar vräka ner.
#0 Det är Snobben och Skrutten på grimman, kortserie som typ Mulle, fast i Wendy tidningarna.
~Jag tror på ödet~
#5 Snobben & Skrutten - serie i tidningen Wendy 
#8 Haha, det skrev vi samtidigt!
#6, 7 En fotboll ingick förstås också och Gondor tyckte att den var kul! Han drev den slutligen helt ur hagen och ur vår åsyn, så var det med den… Jag tyckte mest att det var fascinerande med leksakerna.
Nu är äppelkakorna i ugnen (ett nytt mystiskt recept, så får se vad det blir) och vi ska åka till äldste sonen och hans flickvän när kakorna är klara. De har köpt en hundvalp, 25% boardercollie och 75% finsk lapphund. Kan det vara något? Jag är alltid lite skeptisk av vad korsningar blir. Men valpar är ju söta och det lär inte varit någon olyckshändelse.
Söndagshälsningar från västkusten. Sk*tväder!
Hade ju släppt damerna i vinterhagen, mat upp till knäna och goda skyddsmöjligheter, men Flash den gamla kluringen kände på sig. I normala fall kan hon vara svår att ta men igår kom hon & gänget i full fräs mot grinden - DOM SKULLE IN. Flash har ett väl utvecklat kroppsspråk. Då var kl fyra på e m och sned kvällssol, men det kändes i luften att det var oväder på gång… Dom gonar sig därför inomhus och har fått brunch på sängkanten
. Det fullkomligt vräker ner - vågrätt i full storm - och +9. Usch. Fast vi har i alla fall ström.
Fortsätter raiden i tvättstugan, varvat med connemarakontoret.
#0 Du får väl kompromissa - kalla det LANTSTALLET
.
Kom att tänka på när vi levererade en ponny och den mottagande damen 40+ välkomnade honom med sonens ljusblå gosefilt, det var så kallt tyckte hon
. Vår hästgrabb såg lätt generad ut, dessutom hade han aldrig haft täcke på sej förut…

#0 Så fin hon är!! (med eller utan grimma…)
#10 Finsk lapphund har väl också lite vallningsegenskaper?? Dessutom borde det finnas en del vaktinstinkt, eftersom den är spets.
Vädret är under all kritik; ser ut som om det kan bättra på sig till imorgon.
Har pysslat lite med pojkarna, som står inne idag, klippt nacken och borstat lite.
Ska åka till stugan och se till den samt plantera den där röda rosenbusken jag köpte på Odal när dom reade ut växter. Men innan jag far ska alla ponnyer matas!
Nu har jag rustat huset för kommande höststormar - innanfönster i, med vadd och remsor! Tråkigt att göra - men väldigt skönt när det är gjort. Vilken bra timing med ungponnychampionatet - det hade inte varit någon höjdare i detta väder. Nu kommer också de sista beteshästarna in för natten här. Jag är lite blödig - även om jag inte precis har några ljusblå gosefiltar..

För er som har tid-SM finalen från Enköping går nu att se via webb tv!
Sök på enköpings ridklubb…

Blä vilket blött regn det var idag! Urk!
Jag har masat mig iväg till jobbet och ska försöka fixa lite småsaker, men sen går jag nog hem och sätter mig och läser med en kopp te. Hade vissa planer på ponnytävling, men de ställde jag in med besked när jag såg vädret!

#2 Syster RC71 har faktiskt fått en fölgrimma en gång i tiden , om jag minns rätt var den rosa med små bruna teddybjörnar på som mönster
och ja det var julkapp, för en sådär jaa 15 år sen kanske (börjar bli gammal)
Har en tjej i stallet som brukar dekorera sin häst med små rosetter i manen och luggen och guldglitterspray, det kanske vore ngt??
Här regnar det fortfarande, skrället är tokbrunstig och värre att borsta än vanligt (som hon aldrig gillar) Ridningen går framåt iaf och nu har vi börjat med galoppfattningar - tänk så glad man kan bli för det lilla med unghästar.

Huga villket väder det har blivit!
Unghästarna är fortfarande ute på bete men jag tröstar mig med att det blir bättre väder till natten och sedan ska det vara fint några dagar till. Tanken är att de ska vara ute lite till då det fortfarande finns hyffsat med bete.
Gamla hunden tyckte att det var så dåligt väder att hon vägrade lämna sängen imorse. Hon stänger ögonen hårt och hör ingenting vid sådana tillfällen.
Gokväll!
Här har det regnat hela dagen, non stop! Alla hemmavarande djur har hållit sig i lösdrifterna. Även fåren, som i fredags ansåg att betet var slut, rymde, och ställde sig alla fem på trappen in till huset. De vet vart jag bor någonstans…
Fick hem hösilage till fåren idag, stor lycka! Hö är ju liksom inte lika gott…
Maggie har många spekulanter, hollänska anbudet står kvar. Bilder och pris är skickat, nu väntar jag bara på besked.
Någon som vet hur man ska göra för att få till en eventuell leverans så smidigt som möjligt? Antar att det går lastbilar ner dit med hästar?

God Kväll
Här har regnet vräkt ner fram till ungefär klockan 3. Vid 11 i förmiddags trotsade jag och Kreles vädret och red ut en sväng. Bara skritt, pga att mina byxben åker upp och placerar sig under öronen (eller iaf runt låret) när jag travar =S Inte SÅ skoj när regnet vräker ner… Så det fick bli skritt. Sen tog vi en liten bit i galopp på hemvägen för jag höll på att frysa ihjäl, hjälpte dock inte mot byxbenen utan jag fick sakta av igen och försöka dra ner dem igen =/ Han skötte sig jättebra i allafall =) Både igår och idag. Igår skuttade vi ett litet hinder också.
#20 Var det inte rea på ridbyxor i Charlies hästaffär eller vad det nu hette du du var häromdagen? 
Jag brukar ha problem med stalljackor som åker in under baken och irriterar när jag rider lätt. Jätteskönt när jackan går ner en bit så länge man inte rider. Nu har jag en bra höstjacka som jag fick i julklapp av brorsan. En jobbarjacka typ. Blank utanpå (hö, halm och hår fastnar inte) och kraftig fleece inuti. Bra muddar som gör att jackan inte hasar ner.
#8 o #9 Jag är för gammal för att ha läst Wendy. Mulle från Min häst hade jag nog känt igen. 

#21 Oj, ser nu att jag bara skrivit byxben, menar såklart benen på regnbyxorna! (Det såg jag f ö inga på Charlies…)
Har provat med joddyclips (tror jag de hette) från Hööks, men de bara lossnar hela tiden och funkar inte alls =/ (Alltså att man förankrar byxbenen med en lös rem med klämmor runt foten)
Bild på världens vackraste regnbyxor…! (INTE) (Men de håller åtmindstonde tätt! alla snyggare varianter regnar det bara igenom..)
(Bilden är inte från idag, det regnade något mer än så…)

#19 Med tanke på alla holländska hästar som kommer till Sverige borde det ju vara ett antal transporter som går i andra riktningen också…
Hoppas att du hittar rätt köpare!

#19 Lastbilar går till Holland varje vecka. Brukar bli en övernattning i södra Sverige.