Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 614 ggr
ambo
0

Godmorgon 2008-10-06

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron i höstmörkret! Ska just ge mig iväg ända upp till rimbotrakten, en allé som heter Ekebyholm. Hur jag nu kunde tycka det var ok att ses 08.00 en måndagmorgon.,.Rynkar på näsan

rörig vecka med mkt jobb och födelsedagsfirande på onsdag av ena sonen som blir 18..han som alltid varit min lilla kille!

lev väl därute i connemarasverige Glad

[Gabriella-Stenius]
0

God morgon i höstrusket! Har just kommit hem från tidningsrundan…. Hästarna står och mumsar hö, ska bara släppa ut dem och sen väntar sängen!

Dyblygiad
0

God morgon. Bilen på verkstad idag så jag får gå upp för att släppa ut hästarna. Har 7,5km till stallet. Pga stormen i natt så har alla mina hästar stått inne, cillah fick dela box med Rosenröd för att alla skulle få plats. Tömkörningsläraren kommer idag och vi ska dra timmer med Cigridh. Sen ska jag ta mig upp till Norrtälje för att hämta bilen.

Tittut
0

God morgon även här. Nu skiner också solen. Det skulle ha behövts igår, när vi hade hingstpremiering för russ i Bankeryd, och regnet öste ner i stort sett hela dagen. BLÄ!

Idag blir det jobbardag och om  dotra kommer på benen skulle jag behöva åka och handla. Hon ligger i feber, stackaren.

Ha en fin måndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

monsterpony
0

God morgon!

Soligt och fint efter gårdagens blä-väder. Otroligt nog finns ingenting (!) inbokat i almanackan idag!!! Det betyder dock inte att inte göra-listan är full av saker att ta itu med…

colleen
0

God morgon!

Här skiner solen! Idag har jag tänkt hinna med att rida ett par hästar, sen ska fogen fuktas i sadelkammaren och alla boxar mockas och vatten ska fyllas. Men hästarna är nöjda med att bo inne igen. Skulle klippt valackerna igår men de var ju ganska blöta efter allt regnande så det får bli en annan dag. Får se om jag hinner det nu i veckan kanske. Ska ringa Ticket också och se var våra biljetter tagit vägen.

~Jag tror på ödet~

lil-sis
0

#0 I mina trakter då ;)

Sovmorgon. Har inte hört av spekulanterna men förutsätter att de kommer, planerar så iaf. Sen är det meningen att jag ska rida den vita connemaran e Packie igen :)

Lisa-trollet
0

Go morron

ledig idag o sol perfekt. ska rida lite o så hoppas ja hovis ringer snart,han skulle höra av sig idag, Triumf har tappat en sko

Akerberg
0

God Morgon

Oj vad många morgonpigga ciffare det var här idag! Skoj ^^

Har jobbat lite, inte så mycket att göra den här veckan så jag spar en del till imorgon också.

Ska äta något och sen vidare till Snörpa. Blir en tur i skogen som vanlig men det tackar varken hästen eller jag nej till =)  Hoppas att inte alla stigar har regnat bort, "våran" skog har varit bebodd sedan stenåldern eller så och deras fornåkrar och liknande har fortfarande fungerande dräneringssystem men vattnet rinner där vi brukar rida, så det kan bli lite smetigt…

AKWIK
0

God eftermiddag!

Underbar dag med strålande sol! Glad

Jag hann med mycket i stallet idag: mockade och ströade till alla 17 hästar, packade hö, fodrade, skötte om mina tre (borsta mm), var ute med Windy i naturen i över en timme, mockade kaninburarna, tog träckprov på Dimona som jag redan lagt på postlådan. Glömde dock att lägga med en personlig häsning till Bullemor. Skrattande

Tänkte forsätta dagen lika effektivt med att uträtta en massa ärenden som jag skjutit upp förut.

Sassenach
0

God eftermiddag!

Ramlade upp vid 7 imorse och käkade frulle, det tar dock lite tid för mig så Kråkan och jag kom inte ut ur stallet förän vid 9. Men han skötte sig jätte fint på ridbanan, han longerar sig själv.

Undrar hur man kan tycka det är jättekul att springa runt runt i ett snöre??

Tur att han inte vet vad som väntar i helgen, dax att prova sitta på honom. Tror dock att de första sittningarna kommer att gå bra, blir nog värre när han får in balansen när man sitter på… Räknar dock med att dundra av minst 10 ggr innan han är insutten (kan skritt, trav, galopp, halt, rygga, höger och vänster) ordentligt…

Är det miljöbetingat att få huvudvärk varje gång man kliver in i omklädningsrummet på jobbet?

0# Var allén någe fin då? Och du bidde väl inte fri religös underbesöket?

Ne nu ska jag byta papper i löppressen! Ha en fortsatt trevlig dag!

ambo
0

#10 hehe..7edagsadventisterna..jodå, det ska bli så fint. Döda träd ska tas bort, nya ska planteras mm.

rc715
0

Idag har verkligen solen lyst hela dagen, hästarna myser på betet igen.

Har hela dagen dragit mig för att jag måste skriva klagobrev till kommunen angående inspektionen som deras eu-inspektör gjort. Han har tagit kort och noterat saker men tyvärr, för honom, så har han inte varit på rätt ställe. Man blev lite fundersam nar grannarnas grävmaskin dök upp på ett kort. Han har för det mesta varit rätt men det är svårt med gränserna när man går efter GPS, så det blir till att överklaga beslut,suck!

RC71
0

#12 Sånt där är ju bara för trist! Man tycker ju att dom ska ha bättre koll Rynkar på näsan

rc715
0

#13 Det kan man verkkligen tycka! Jag har otur och lever i en kommun som inte har någon koll på något överhuvudtaget, det är verkligen skönt att djurskyddkontrollerna är tillbaks hos länsstyrelsen. Eftersom vi har en ganska stor gård med mycket hästar så har jag blivit kontrollerad absurt mycket och de har alltid någon konstig sak att klaga på. Min favorit är inspektören som trodde att hästarna skulle fastna med manken mellan boxgallrets överdel och taket för att det var 35 cm däremmellan. Att överdelen av boxgallret satt 2½ meter upp gjorde detsamma…

RC71
0

#14 Skrattande vilken stjärna!Skrattande Här hade dom inget att anmärka på sist-skönt det! Däremot kan man ju undra om inspektörerna inte behöver ha någon som helst egen djurerfarenhet för att få jobbet. Det verkar tyvärr inte så alla gånger. Åker runt mkt i stall och ibland är jag imponerad av vilken fantasi dessa inspektörer har när dom anmärker . Det verkar nästan som det inte är ok att lämna gården med "ett snedstreck" i protokollet.

rc715
0

Precis så upplever jag det också! De hittar alltid något nytt varje gång hos mig, även i de byggnader som har inspekterats ett flertal gånger. Samma inspektör tyckte nästa gång hon kom att det var för stort avtstånd mellan de bärande stolparna och boxväggen i stallgången i mitt äldsta stall. Det är en gammal lagård så man kan ju inte direkt flytta stolparna bara sådär. Avståndet är ca 20 cm och där kan de ju springa in och fastna med huvudet… Att gången är 3 meter bred spelade heller ingen roll…

lil-sis
0

Nu har jag vait ute på tur med lilla Tessie igen :) Lite lättare att sitta upp den här gången. Travade lite också, det känns hur hon tycks ha varit riden förut och vad hon tyckte om det. Hon blir hemskt konfunderad och funderar mkt när jag rider, det syns. Jag åker nämligen bara med just nu. Oavsett vad. Vi har vissa grundregler som att inte dra iväg hur som helst men i övrigt får hon vara ifred.

Ganska trevlig ponny :)

Inga spekulanter idag dock.

Dyblygiad
0

#17 inga spekulanter, puh då har jag någon dag till på mig att sälja av hästarna i stallet.

AKWIK
0

#9 Dimona nollade på träckprovet för femte gången i rad! Glad Och Bullemor glömde inte att skicka personlig hälsning till mig. Cool

walsan
0

#9 Grattis! Det var fint! Det är väl ändå inte så vanligt? Men vanligt är fina foton på Dimona och Arizona.

lil-sis
0

#18 Skulle tro att du har minst en vecka ;) Flyttar henne till Rimbo på lördag :)